Nu is er een conflict ontstaan.
Ik moet steeds maar van een vriend (tevens haar klusjesman) van haar horen dat ik alleen maar "recht van overpad heb" door de steeg. Dit naar aanleiding dat ik hem had aangesproken over een afstap in de steeg die hij verbreed heeft met een tegel. (zij gebruikt alleen de zijingang) Die tegel heeft hele scherpe kanten en de afstap is nu zo breed dat ik er niet normaal langs kan met mijn scooter. Hij is inmiddels dan ook beschadigd
Vriendelijk gevraagd of dit niet anders kon. Misschien de tegel inkorten? maar nee hij begon direkt tegen me te schreeuwen dat ik geen recht had op de steeg en dat ik maar door mijn huis moest met de scooter of fiets
Waarop ik natuurlijk ook kwaad werd want hij woont daar helemaal niet en heeft in mijn ogen geen recht van spreken en het is niet de eerste keer dat hij me verschrikkelijk onbeschoft te woord staat. Ik heb continue conflicten om de meest onbenullige dingen. Als ik iets vriendelijk vraag gaat hij uit zijn plaat en haalt dingen erbij dat je denkt man waar heb jij het over. Volgens familie van de oude dame komt het bij haar vandaan.
Maar goed ik heb de term "recht van overpad" nu zo vaak van die man moeten horen dat ik het eea ben gaan uitzoeken bij het kadaster. Daar is het volgende uitgekomen tot mijn verbazing.
De steeg is helemaal niet van haar maar van mij. Zij heeft recht van overpad van haar zijingang tot het begin van de steeg
Vanaf die zijingang helemaal naar achteren toe door dwars door haar schuur heen loopt mijn erfgrens
Bij de koop van deze woning had ik daar niet op gelet. Maar heel eerlijk gezegd. Ze is nu 88 en wie weet hoe lang zij nog heeft. Ik zou eigenlijk heel erg graag het stuk bij mijn tuin willen betrekken die best klein is. Stel dat zij overlijdt en er komen nieuwe mensen in. Die zouden dat niet pikken omdat zij de tuin zien zoals hij nu is.
Wat vinden jullie?