DakDienstService rekent €150 alleen om wat dakpannen terug te leggen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
waljaard
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2016 11:19

DakDienstService rekent €150 alleen om wat dakpannen terug te leggen

Ongelezen bericht door waljaard »

Bedrijf DakdienstService belde aan bij de voordeur van mijn moeder van 87 en vertelde dat ze aan het werk waren op het dak van de buren en bij haar dakpannen los zagen liggen. (Dit was een week na Storm Eunice) Die konden ze wel fixen voor 150,— contant. Ze hadden ook foto”s waarop er een paar losse dakpannen iets verschoven zichtbaar waren. Mijn moeder heeft mij (dochter) ingeschakeld. Ik heb gebeld. Vertrouwde ze niet. “We fixen het voor 150,== contant of via factuur en dat is 175,— plus btw”. Ik heb toen eerst verzekering gebeld. Eigen risico is 250,— dus dan zou repareren handig zijn. Dakdienst terug gebeld. Ze zuchtten..”oh dus nu wilt u het toch wel mevrouw?, moeten we weer helemaal dak op?”. Ze hebben het toch gedaan. Kreeg na nog geen 10 minuten al foto’s terug dat het gefixt was. Met uitleg dat er 5 dakpannen stuk waren en er 2 shabrons vervangen moesten worden. Voor 150,— alleen terug gelegd? Ik heb het bedrijf ‘s avonds gebeld. Hun kantoor zit in Breukelen. Heftig gesprek. Was normaal bedrag zeiden ze. Maar ze wisten het goed te maken. Als ik dakpannen zelf zou kopen, zouden zij die er op leggen. Ik heb die avond dakpanbedrijven gebeld. Men kenden geen “shabron”, wel chapperonnes. Ok, dat kan nog dat je een afkorting als naam gebruikt. Maar ook het bedrijf dat ik aan de lijn had vond 150,— veel te duur. Nog 2 dakbedekkers gebeld en ook zij vonden dit bedrag voor terugleggen dakpannen veel te duur. “Zoek een bedrijf dat u kent en vertrouwt mevrouw” was het advies. Andere dakbedekker gebeld in buurt van mijn moeder. Deze man is vandaag wezen kijken. Wat blijkt: 0 dakpannen stuk. Niets aan de hand op het dak. En deze dakbedekker uit Purmerend zei dat dit bedrijf door heel Purmerend mensen voor de gek houdt. Als het regent of stormt gaan ze ergens op af, dakgoten schoonmaken etc. Mensen controleren het niet omdat men zelf het dak niet opgaat. Ik heb bedrijf Dakdienstservice gemaild dat ik de officiële factuur wil zien. Kreeg boze mail terug maar geen factuur. Een waarschuwing voor dit bedrijf is denk ik op z’n plaats

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DakDienstService rekent €150 alleen om wat dakpannen terug te leggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan zou ik maar een melding maken bij de FIOD.

Nevyn
Berichten: 1307
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: DakDienstService rekent €150 alleen om wat dakpannen terug te leggen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Deze heren waren ook bij mijn zoon aan de deur, ze hadden gezien dat zijn dakgoten vol met bladeren zaten.
Voor 20 euro wilden ze ze wel even schoonmaken, de ladder stond toch al bij de buren.
Gelukkig (lang leve de mobiele telefoon) belde mijn zoon mij direct omdat hij twijfelde, maar feest is voor de mannen uit Purmerend niet door gegaan.
En die dakgoten waren wel wat smerig maar echt niet vol bladeren, had ze binnen 10 minuten schoon.

waljaard
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2016 11:19

Re: DakDienstService rekent €150 alleen om wat dakpannen terug te leggen

Ongelezen bericht door waljaard »

Lady1234 Waarom denk je FIOD? is dit melding voor FIOD of ACM of Consumentenbond of anders? Soms zo lastig om te weten waar je dit kn melden…..

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DakDienstService rekent €150 alleen om wat dakpannen terug te leggen

Ongelezen bericht door Jablan »

Bij een factuur word het duurder => Zonder factuur geen BTW-afdracht => Dat vindt de belastingdienst reuze interessant en het loket daarvoor heet FIOD.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DakDienstService rekent €150 alleen om wat dakpannen terug te leggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Fiod omdat u geen factuur krijgt, en zij ook aanboden het zwart te doen,

Consumentenbond kan niets dan waarschuwen voor die boeven.

ACM doet wellicht pas iets als er heel veel klachten binnenkomen.

Gesloten