LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Dak- en Schoorsteenspecialist
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 aug 2015 13:41
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
wat een slecht bedrijf, de dak en schoorsteenspecialist.
Vorig jaar een schoorsteenkap laten monteren a 239 euro, deze is er door de wind afgewaaid en stuk gegaan. Maar het bedrijf geeft niet thuis. ik moet het maar met de verzekering oplossen kreeg ik te horen. de montage was volgens hun goed gegaan. maar een zelfde kap 2 huizen verderop is wel blijven zitten. als ik de verhalen hier lees verbaast met het eigenlijk niets. nou bij mij komen ze er niet meer in.
Vorig jaar een schoorsteenkap laten monteren a 239 euro, deze is er door de wind afgewaaid en stuk gegaan. Maar het bedrijf geeft niet thuis. ik moet het maar met de verzekering oplossen kreeg ik te horen. de montage was volgens hun goed gegaan. maar een zelfde kap 2 huizen verderop is wel blijven zitten. als ik de verhalen hier lees verbaast met het eigenlijk niets. nou bij mij komen ze er niet meer in.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 sep 2015 18:09
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Hier dito verhaal.
De hele middag zitten wachten: ze zouden tussen 13 en 15 uur komen voor een camera inspectie; zijn niet geweest, zonder ook maar iets te laten weten. Ook mijn uren zijn kostbaar. Ik begrijp best dat een planning anders kan lopen, maar kan moeilijk bevatten dat een telefoontje dan teveel moeite is. Toen ik de volgende dag daarover heb opgebeld en mijn beklag deed, kreeg ik te horen dat als ik niet normaal deed ze helemaal niet meer zouden komen ?! En dit op mijn opmerking dat ze mij hiermee hadden gedupeerd. Dat vonden ze maar onzin. Volgende week worden alle muren gestucd, inclusief de openhaard, dus het is vrij lastig en kostbaar om daarna eventueel nog te moeten breken vanwege een verbouwd en niet functionerend schoorsteenkanaal. Tip voor dit bedrijf: laat alle medewerkers een cursus klantgericht communiceren volgen.
De hele middag zitten wachten: ze zouden tussen 13 en 15 uur komen voor een camera inspectie; zijn niet geweest, zonder ook maar iets te laten weten. Ook mijn uren zijn kostbaar. Ik begrijp best dat een planning anders kan lopen, maar kan moeilijk bevatten dat een telefoontje dan teveel moeite is. Toen ik de volgende dag daarover heb opgebeld en mijn beklag deed, kreeg ik te horen dat als ik niet normaal deed ze helemaal niet meer zouden komen ?! En dit op mijn opmerking dat ze mij hiermee hadden gedupeerd. Dat vonden ze maar onzin. Volgende week worden alle muren gestucd, inclusief de openhaard, dus het is vrij lastig en kostbaar om daarna eventueel nog te moeten breken vanwege een verbouwd en niet functionerend schoorsteenkanaal. Tip voor dit bedrijf: laat alle medewerkers een cursus klantgericht communiceren volgen.
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
De dak- en schoorsteenspecialist [ongefundeerde bewering verwijderd]. Ze leveren prutswerk (maar je ziet het niet want jij komt niet boven op de schoorsteen) en ze gebruiken gebruikte spullen die ze van andere klanten hebben afgevoerd!
Ik had deze vakman ingeschakeld voor het vervangen van mijn rookgasafvoerbuis na installatie nieuwe CV ketel. De heren hebben de oude afvoer verwijderd en willen een nieuwe afvoer gaan plaatsen. Toen zag ik ineens dat ze een gebruikte rookgasafvoer buis wilden plaatsen. Toen ik daar wat van zei kreeg ik het commentaar dat men in het magazijn wellicht een fout had gemaakt. Daar trap ik niet in. Je kunt niet aan klanten beloven dat je de rookgasafvoer vervangt en vervolgens een tweedehands buis uitleveren en plaatsen. De heren wisten dondersgoed wat ze aan het plaatsen waren. Deze vakman recycled oud materiaal zonder dat klanten het weten. [ongefundeerde bewering verwijderd]
Na afloop van het werk kwam ik, door controle zelf op het dak, er ook nog achter dat men de kappen niet goed had vastgemaakt en er lag gewoon nog een ongeopende zak gummi bovenop de schoorsteen! Eigenlijk gewoon gevaarlijk.
Kortom prutswerk van deze vakman. Deze vakman is echt niet te vertrouwen. Ze lijken aardig maar bespaar jezelf de ellende en ga niet met ze in zee. Bel liever een meer vertrouwde aannemer of andere vakman in de buurt!
Ik had deze vakman ingeschakeld voor het vervangen van mijn rookgasafvoerbuis na installatie nieuwe CV ketel. De heren hebben de oude afvoer verwijderd en willen een nieuwe afvoer gaan plaatsen. Toen zag ik ineens dat ze een gebruikte rookgasafvoer buis wilden plaatsen. Toen ik daar wat van zei kreeg ik het commentaar dat men in het magazijn wellicht een fout had gemaakt. Daar trap ik niet in. Je kunt niet aan klanten beloven dat je de rookgasafvoer vervangt en vervolgens een tweedehands buis uitleveren en plaatsen. De heren wisten dondersgoed wat ze aan het plaatsen waren. Deze vakman recycled oud materiaal zonder dat klanten het weten. [ongefundeerde bewering verwijderd]
Na afloop van het werk kwam ik, door controle zelf op het dak, er ook nog achter dat men de kappen niet goed had vastgemaakt en er lag gewoon nog een ongeopende zak gummi bovenop de schoorsteen! Eigenlijk gewoon gevaarlijk.
Kortom prutswerk van deze vakman. Deze vakman is echt niet te vertrouwen. Ze lijken aardig maar bespaar jezelf de ellende en ga niet met ze in zee. Bel liever een meer vertrouwde aannemer of andere vakman in de buurt!
Laatst gewijzigd door Radar op 02 okt 2015 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
De dak- en schoorsteen specialist………Tergend!
(Ook) Bij mij waren de nok dakpannen stuk + lood gescheurd. Wat ik vreemd vind. Een aantal maanden eerder zijn er twee dakkapellen geplaatst.
Ik kan mij niet voorstellen dat de dakkapellen mensen drie dakpannen totaal door de midden niet opmerken. Kortom reparatie kosten 900,-
De mannen van het dak/schoorsteen waren zeker aardig en melden dat schoorsteen oké was en klaar voor gebruik. Er moest wel even een air spinner op.. prijs 450,-.
Het aansluiten van de kachel. Nog nooit zo’n aparte man meegemaakt. De korte versie: (1) muur werd beschadigd - (2) kachelplaat beschadigd - (3) prijs werd 2 keer zo duur dan afgesproken - (4) ik moest maar even gaan pinnen zodat er contant betaald kon worden. Ik ben blij met mijn houtkachel (ergens anders gekocht)… alles werkt goed maar heb wel een flinke nare bijsmaak van dit “project”
Paar maandjes later merkte mijn buurman op dat de air spinner niet recht (meer) zat. Dit kan het heeft flink gestormd de laatste tijd.
nogmaals de korte versie: 5 keer gebeld - 3 afspraken niet nagekomen terwijl je thuis blijft. ……. ik heb het opgegeven. Nooit meer Dak- en schoorsteen specialist! en dan heb je 10 jaar garantie ;-(((((
Ik heb een andere bedrijf gebeld en deze komen langs en doen meteen even de schoorsteen vegen + recht zetten.
Bespaar jezelf veel gedoe en gun het een lokaal bedrijf.
succes,
Z.
—— UPDATE!——
zojuist net supergoed bedrijf schoorsteen laten vegen en details gehoord. MAN MAN! ik had voor hetzelfde geld een rvs pijp gehad + de air spinner is compleet onnodig. Hij is veels te groot + een namaak (roest nu al!). Ik heb een pijp van 15 cm en de spinner is minstens 25 cm en trekt dus valse lucht aan en doet eigenlijk niets.
De vegers schrokken van het verhaal en ik heb mijn nieuwe bedrijf gevonden. Want ik vertrouw de dak- en schoorsteen specialist niet. Boeven! Volgend jaar laat ik het hun allemaal nog een keer checken. (op mijn verzoek!) De vegers drongen of boden niks aan. Prettig.
Voor mij een flink leermoment… onderzoek van te voren.
de twijfel die nu speelt…. ga ik hier nog werk van maken………
gr,
Z
————————
—— UPDATE 2!——
de airspinner zit weer scheef….. ik ga er geen werk meer van maken …….. ik wil ze niet meer op mijn dak
ondanks nutteloze spinner…. kachel doet het prima, dus het nieuwe bedrijf plaatst een serieus product op de schoorsteen.
Succes!
————————
(Ook) Bij mij waren de nok dakpannen stuk + lood gescheurd. Wat ik vreemd vind. Een aantal maanden eerder zijn er twee dakkapellen geplaatst.
Ik kan mij niet voorstellen dat de dakkapellen mensen drie dakpannen totaal door de midden niet opmerken. Kortom reparatie kosten 900,-
De mannen van het dak/schoorsteen waren zeker aardig en melden dat schoorsteen oké was en klaar voor gebruik. Er moest wel even een air spinner op.. prijs 450,-.
Het aansluiten van de kachel. Nog nooit zo’n aparte man meegemaakt. De korte versie: (1) muur werd beschadigd - (2) kachelplaat beschadigd - (3) prijs werd 2 keer zo duur dan afgesproken - (4) ik moest maar even gaan pinnen zodat er contant betaald kon worden. Ik ben blij met mijn houtkachel (ergens anders gekocht)… alles werkt goed maar heb wel een flinke nare bijsmaak van dit “project”
Paar maandjes later merkte mijn buurman op dat de air spinner niet recht (meer) zat. Dit kan het heeft flink gestormd de laatste tijd.
nogmaals de korte versie: 5 keer gebeld - 3 afspraken niet nagekomen terwijl je thuis blijft. ……. ik heb het opgegeven. Nooit meer Dak- en schoorsteen specialist! en dan heb je 10 jaar garantie ;-(((((
Ik heb een andere bedrijf gebeld en deze komen langs en doen meteen even de schoorsteen vegen + recht zetten.
Bespaar jezelf veel gedoe en gun het een lokaal bedrijf.
succes,
Z.
—— UPDATE!——
zojuist net supergoed bedrijf schoorsteen laten vegen en details gehoord. MAN MAN! ik had voor hetzelfde geld een rvs pijp gehad + de air spinner is compleet onnodig. Hij is veels te groot + een namaak (roest nu al!). Ik heb een pijp van 15 cm en de spinner is minstens 25 cm en trekt dus valse lucht aan en doet eigenlijk niets.
De vegers schrokken van het verhaal en ik heb mijn nieuwe bedrijf gevonden. Want ik vertrouw de dak- en schoorsteen specialist niet. Boeven! Volgend jaar laat ik het hun allemaal nog een keer checken. (op mijn verzoek!) De vegers drongen of boden niks aan. Prettig.
Voor mij een flink leermoment… onderzoek van te voren.
de twijfel die nu speelt…. ga ik hier nog werk van maken………
gr,
Z
————————
—— UPDATE 2!——
de airspinner zit weer scheef….. ik ga er geen werk meer van maken …….. ik wil ze niet meer op mijn dak
ondanks nutteloze spinner…. kachel doet het prima, dus het nieuwe bedrijf plaatst een serieus product op de schoorsteen.
Succes!
————————
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Hier ook een slechte ervaring met de dak- en schoorsteenspecialist. Voor 1200 euro heb ik mijn rookkanaal gebruiksklaar laten maken doordat ze er een flexibele pijp in hebben laten zakken. Net zoals andere mensen meldden, kwamen zij ook met de mededeling dat er onderhoud/reparaties aan het dak moesten worden verricht, waar ik verder niet op in ben gegaan.
Ik moest cash afrekenen, er mocht niet gepind worden of geld overgemaakt.
Een paar weken later heb ik een potkachel aangeschaft en zouden ze komen om deze op het rookkanaal aan te sluiten. Wat er nodig was aan materiaal hadden ze al opgeschreven.
Het kostte wat moeite om die afspraak te maken, want ik belde een paar keer en zou teruggebeld worden maar dat gebeurde niet. Uiteindelijk een afspraak gemaakt voor vorige week maandagochtend. De hele ochtend gewacht, er kwam niemand. Hoofdkantoor gebeld, daar bleek dat ze de afspraak niet hadden ingevoerd in het systeem. Dus er kwam een nieuwe afspraak, ditmaal voor woensdag. De heren verschenen op tijd maar hadden geen materiaal bij zich. Ze kwamen alleen maar opmeten, zagen toen: "Oh ja, we zijn hier al geweest, ja we hadden inderdaad al opgeschreven wat we moesten hebben. We gaan het nu bestellen." en verdwenen weer. Ik 's middags weer bellen met het hoofdkantoor. Het is lastig ze te bereiken want er wordt heel vaak niet opgenomen. Maar na een paar keer lukte het. Ik kreeg een afspraak voor vrijdag tussen 12 en 3 en er zou 50 euro korting worden berekend.
Vrijdag gewacht, er kwam niemand. Daarna ging ik bellen. Na 12 keer bellen werd de telefoon opgenomen. Een vrouw met een ietwat plat Utrechts accent. Ik vertelde haar op rustige toon dat ik voor de derde keer voor niets zat te wachten. Ze meldde mij dat ik voor 3 tot 5 uur stond ingepland. Mijn verbazing was groot: "Dat was niet wat mij is verteld, ik had gehoord van 12 tot 3." "Tja nou ja daar kan ik niks aan doen he", was alles wat ze zei. "U wacht maar gewoon."
Half 5, telefoontje van de monteur: "Ik ga het niet meer redden. Veel te druk met daklekkages en zo. U wordt gebeld voor een nieuwe afspraak." Ik weer bellen met het hoofdkantoor, maar de telefoon werd niet meer opgenomen. Volgens de monteur zou ik gebeld worden voor een nieuwe afspraak maar dat is niet gebeurd. Ik heb vrijdag een mail gestuurd aan de directie, daar is geen antwoord op gekomen.
Maar als ik bovenstaande verhalen lees, ga ik ook niet meer verder met dit bedrijf en hou ik mijn hart vast of dat rookkanaal wel goed is gedaan. Ik zal het pas weten als mijn kachel is aangesloten...
Tijd dat dit bedrijf eens wordt aangepakt.
Ik moest cash afrekenen, er mocht niet gepind worden of geld overgemaakt.
Een paar weken later heb ik een potkachel aangeschaft en zouden ze komen om deze op het rookkanaal aan te sluiten. Wat er nodig was aan materiaal hadden ze al opgeschreven.
Het kostte wat moeite om die afspraak te maken, want ik belde een paar keer en zou teruggebeld worden maar dat gebeurde niet. Uiteindelijk een afspraak gemaakt voor vorige week maandagochtend. De hele ochtend gewacht, er kwam niemand. Hoofdkantoor gebeld, daar bleek dat ze de afspraak niet hadden ingevoerd in het systeem. Dus er kwam een nieuwe afspraak, ditmaal voor woensdag. De heren verschenen op tijd maar hadden geen materiaal bij zich. Ze kwamen alleen maar opmeten, zagen toen: "Oh ja, we zijn hier al geweest, ja we hadden inderdaad al opgeschreven wat we moesten hebben. We gaan het nu bestellen." en verdwenen weer. Ik 's middags weer bellen met het hoofdkantoor. Het is lastig ze te bereiken want er wordt heel vaak niet opgenomen. Maar na een paar keer lukte het. Ik kreeg een afspraak voor vrijdag tussen 12 en 3 en er zou 50 euro korting worden berekend.
Vrijdag gewacht, er kwam niemand. Daarna ging ik bellen. Na 12 keer bellen werd de telefoon opgenomen. Een vrouw met een ietwat plat Utrechts accent. Ik vertelde haar op rustige toon dat ik voor de derde keer voor niets zat te wachten. Ze meldde mij dat ik voor 3 tot 5 uur stond ingepland. Mijn verbazing was groot: "Dat was niet wat mij is verteld, ik had gehoord van 12 tot 3." "Tja nou ja daar kan ik niks aan doen he", was alles wat ze zei. "U wacht maar gewoon."
Half 5, telefoontje van de monteur: "Ik ga het niet meer redden. Veel te druk met daklekkages en zo. U wordt gebeld voor een nieuwe afspraak." Ik weer bellen met het hoofdkantoor, maar de telefoon werd niet meer opgenomen. Volgens de monteur zou ik gebeld worden voor een nieuwe afspraak maar dat is niet gebeurd. Ik heb vrijdag een mail gestuurd aan de directie, daar is geen antwoord op gekomen.
Maar als ik bovenstaande verhalen lees, ga ik ook niet meer verder met dit bedrijf en hou ik mijn hart vast of dat rookkanaal wel goed is gedaan. Ik zal het pas weten als mijn kachel is aangesloten...
Tijd dat dit bedrijf eens wordt aangepakt.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 nov 2015 11:20
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Helemaal mee eens, ook hier kachel en kanaal gedaan, problemen met de kachel maar geen reactie beloven van alles maar doen ho maar. Niets betaald en leverancier van de kachel gebeld en verhaal uitgelegd die heeft probleem netjes oplost....dus nooit geen zaken mee doen met dat volk.
Wees gewaarschuwd en dreigementen niets van aantrekken ze doen toch niets.
Wees gewaarschuwd en dreigementen niets van aantrekken ze doen toch niets.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 nov 2015 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 jan 2016 21:23
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Ook hier zo'n verhaal. De reacties hierboven geven me het gevoel ternauwernood ontkomen te zijn aan oplichting.
Bij ons een lek aan de dakgoot. Een stuk van de gevel onder de goot was nat geworden (duidelijk verkleurd), en binnenhuis ontstonden er wat vochtproblemen. De Specialist gebeld, ook hier het Utrechtse filiaal, de heer Kobus volgens de nagekomen offerte. Hij kon snel langskomen, fijn natuurlijk. Al na de eerste blik vanaf de straat op het huis, letterlijk binnen een paar seconden, waren probleem én oplossing bekend. De goot was lek en moest over de gehele lengte van 5 meter gerenoveerd worden met EPDM. De nat geworden gevel moest geïmpregneerd worden. Deze zou dan waterafstotend worden, waarom dat nodig zou zijn als er immers geen sprake meer is van een lek, werd me eigenlijk niet duidelijk. Het renoveren van de hele goot leek mij persoonlijk wat ver gaan voor één lek, maar een plaatselijke reparatie zou volgens de Specialist echt alleen maar een lapmiddel zijn.
Vervolgens nog maar een kleine vochtplek op de zolder laten zien. Ook hier was het meteen duidelijk: het lood rondom de schoorsteen zou geheel vervangen moeten worden.
Totale kosten voor alles samen ruim 3000 euro. Ik moest wel meteen beslissen, want de komende dagen had hij maar weinig tijd, de gaten in zijn agenda die hij nog had zouden snel gevuld zijn, en in de daaropvolgende kerstvakantie zou ik waarschijnlijk niemand anders bereid kunnen vinden. En er was haast bij, want als het zou gaan vriezen, liep ik groot gevaar op vorstschade aan de natte gevel, kreeg ik te horen.
Op stel en sprong over zo'n bedrag beslissen kon ik toch echt niet. Daarom heb ik nog maar een andere specialist gebeld, die de dag daarop het lek in de dakgoot, én een klein lek in het lood rondom de schoorsteen in korte tijd verhielp. Plus nog een aantal andere kleine problemen op andere plaatsen op het dak. Totale kosten: nog geen 300 euro...
De belangrijkste vraag in deze zaak lijkt mij of het alleen de Utrechtse Dak- en Schoorsteenspecialist niet te vertrouwen is, of de hele landelijke organisatie. Ik heb in elk geval het landelijke adres een e-mail gestuurd met mijn verhaal, hopelijk komt daar nog een reactie op.
Bij ons een lek aan de dakgoot. Een stuk van de gevel onder de goot was nat geworden (duidelijk verkleurd), en binnenhuis ontstonden er wat vochtproblemen. De Specialist gebeld, ook hier het Utrechtse filiaal, de heer Kobus volgens de nagekomen offerte. Hij kon snel langskomen, fijn natuurlijk. Al na de eerste blik vanaf de straat op het huis, letterlijk binnen een paar seconden, waren probleem én oplossing bekend. De goot was lek en moest over de gehele lengte van 5 meter gerenoveerd worden met EPDM. De nat geworden gevel moest geïmpregneerd worden. Deze zou dan waterafstotend worden, waarom dat nodig zou zijn als er immers geen sprake meer is van een lek, werd me eigenlijk niet duidelijk. Het renoveren van de hele goot leek mij persoonlijk wat ver gaan voor één lek, maar een plaatselijke reparatie zou volgens de Specialist echt alleen maar een lapmiddel zijn.
Vervolgens nog maar een kleine vochtplek op de zolder laten zien. Ook hier was het meteen duidelijk: het lood rondom de schoorsteen zou geheel vervangen moeten worden.
Totale kosten voor alles samen ruim 3000 euro. Ik moest wel meteen beslissen, want de komende dagen had hij maar weinig tijd, de gaten in zijn agenda die hij nog had zouden snel gevuld zijn, en in de daaropvolgende kerstvakantie zou ik waarschijnlijk niemand anders bereid kunnen vinden. En er was haast bij, want als het zou gaan vriezen, liep ik groot gevaar op vorstschade aan de natte gevel, kreeg ik te horen.
Op stel en sprong over zo'n bedrag beslissen kon ik toch echt niet. Daarom heb ik nog maar een andere specialist gebeld, die de dag daarop het lek in de dakgoot, én een klein lek in het lood rondom de schoorsteen in korte tijd verhielp. Plus nog een aantal andere kleine problemen op andere plaatsen op het dak. Totale kosten: nog geen 300 euro...
De belangrijkste vraag in deze zaak lijkt mij of het alleen de Utrechtse Dak- en Schoorsteenspecialist niet te vertrouwen is, of de hele landelijke organisatie. Ik heb in elk geval het landelijke adres een e-mail gestuurd met mijn verhaal, hopelijk komt daar nog een reactie op.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 jan 2016 12:57
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Niet te vertrouwen (regio Breda)!
Heb een lekkage aan de goot. Ik dit bedrijf ingeschakeld voor reparatie. Hun verteld dat ik niet thuis ben, maar dat ze eerst even moesten bellen wat het probleem is en wat de kosten zijn. Aan de telefoon wist hij mij te vertellen dat metselwerk nokvorsten aan vervanging toe is en dat de lekkage hierdoor wordt veroorzaakt. Het water loopt dan onder de goot door. Als ik het niet liet repareren kan schade oplopen tot paar duizend euro door rot dak. Kosten reparatie 750 euro om 7 meter nokvorst te metselen. Maar als ik snel deed beslissen zou hij me korting geven en het 600 euro kosten. Wel contant. Vaag allemaal. Voelde me aardig onder druk gezet, maar geloofde hem op zijn woord dus afspraak gemaakt voor volgende dag.
Ik had er slecht gevoel bij en het idee dat hij me iets door de strot wilde duwen. De volgende ochtend afspraak meteen geannuleerd. Tijdens gesprek probeerde hij nog op besluit in te praten met allerlei worst case scenario's. Het zou in 2uurtjes gepiept zijn. Mooi uurloon van 300 euro! Heb als smoes gezegd dat ik het niet kon betalen. Tja, van kale kip ken je nie plukken.
Daags erna toch maar eens zelf dak opgegaan. Ik de onderste pannen opgelicht ter hoogte van lekkage. Kurkdroog eronder! Uiteindelijk vond ik klein scheurtje in rubber verbinding bovenin goot. Bij hevige regen loopt water hierlangs weg. Kortom, het is slechts een rubber strip vervangen en klaar. Grapje had me dus 600+ euro gekost.....
Achteraf hoorde ik ook van mijn buren dat ie max 5seconden bovenaan op ladder heeft gestaan.
[Ongefundeerde uitspraak verwijderd door de Moderator] Gewoon geen zaken mee doen, niet te vertrouwen.
Heb een lekkage aan de goot. Ik dit bedrijf ingeschakeld voor reparatie. Hun verteld dat ik niet thuis ben, maar dat ze eerst even moesten bellen wat het probleem is en wat de kosten zijn. Aan de telefoon wist hij mij te vertellen dat metselwerk nokvorsten aan vervanging toe is en dat de lekkage hierdoor wordt veroorzaakt. Het water loopt dan onder de goot door. Als ik het niet liet repareren kan schade oplopen tot paar duizend euro door rot dak. Kosten reparatie 750 euro om 7 meter nokvorst te metselen. Maar als ik snel deed beslissen zou hij me korting geven en het 600 euro kosten. Wel contant. Vaag allemaal. Voelde me aardig onder druk gezet, maar geloofde hem op zijn woord dus afspraak gemaakt voor volgende dag.
Ik had er slecht gevoel bij en het idee dat hij me iets door de strot wilde duwen. De volgende ochtend afspraak meteen geannuleerd. Tijdens gesprek probeerde hij nog op besluit in te praten met allerlei worst case scenario's. Het zou in 2uurtjes gepiept zijn. Mooi uurloon van 300 euro! Heb als smoes gezegd dat ik het niet kon betalen. Tja, van kale kip ken je nie plukken.
Daags erna toch maar eens zelf dak opgegaan. Ik de onderste pannen opgelicht ter hoogte van lekkage. Kurkdroog eronder! Uiteindelijk vond ik klein scheurtje in rubber verbinding bovenin goot. Bij hevige regen loopt water hierlangs weg. Kortom, het is slechts een rubber strip vervangen en klaar. Grapje had me dus 600+ euro gekost.....
Achteraf hoorde ik ook van mijn buren dat ie max 5seconden bovenaan op ladder heeft gestaan.
[Ongefundeerde uitspraak verwijderd door de Moderator] Gewoon geen zaken mee doen, niet te vertrouwen.
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Beste forum-vrienden,
Dit bedrijf gaat helaas gewoon door met wanprestaties... Pas AUB op!
De positieve ervaringen op fora en een profesioneel ogende website (dakenschoorsteenspecialist.nl [commerciële link verwijderd door Moderatie]) hoog in de zoekmachines maakt het erg verleidelijk om met dit bedrijf in zee te gaan.
@ilse.smid, inderdaad gaat het bij mij om dit bedrijf, niet doen dus.
Na een slechte ervaring met De Dak en Schoorsteen Specialist (12-02-2016, regio Nijmegen) wat meer onderzoek gedaan.
De ervaringen gepost op dit forum komen me erg bekend voor.
In mijn geval, In het kort:
* Ongeveer €2000,- aan werkzaamheden opgesomd op een soort specificatie.
* Paar uurtjes aan gewerkt.
* Een groot deel van de werkzaamheden is niet uitgevoerd.
* Betaald materiaal is niet bevestigd (te veel moeite) en achtergelaten.
* We hebben betaald voor dezelfde gezamenlijke schoorsteen, die bij de
buren nog maal is gerepareerd/berekend.
* Materialen zijn achtergelaten op het dak.
* Druk zetten om contant te betalen.
Kosten leken me in eerste instantie redelijk ivm opbouwen steiger en allerlei materialen.
Bleek achteraf dat ze gewoon met een ladder het dak op gingen. (Arbo Werken op Hoogte???)
Helaas is er niet een belletje gaan rinkelen voor betaling.
We proberen nu in contact te komen met de verantwoordelijke persoon voor deze wandaden. Afspraken worden simpelweg niet nagekomen en we hebben nog geen contact gekregen met iemand buiten het hoofdkantoor. Op dit moment ook geen idee of mijn dak veilig is.
Ik zou graag in contact komen met bijv. Solo108 om zijn juridische acties te begrijpen.
Kunnen we er samen aan werken om ons geld terug te krijgen en het werk te laten doen door een betrouwbaar bedrijf?
Dit bedrijf gaat helaas gewoon door met wanprestaties... Pas AUB op!
De positieve ervaringen op fora en een profesioneel ogende website (dakenschoorsteenspecialist.nl [commerciële link verwijderd door Moderatie]) hoog in de zoekmachines maakt het erg verleidelijk om met dit bedrijf in zee te gaan.
@ilse.smid, inderdaad gaat het bij mij om dit bedrijf, niet doen dus.
Na een slechte ervaring met De Dak en Schoorsteen Specialist (12-02-2016, regio Nijmegen) wat meer onderzoek gedaan.
De ervaringen gepost op dit forum komen me erg bekend voor.
In mijn geval, In het kort:
* Ongeveer €2000,- aan werkzaamheden opgesomd op een soort specificatie.
* Paar uurtjes aan gewerkt.
* Een groot deel van de werkzaamheden is niet uitgevoerd.
* Betaald materiaal is niet bevestigd (te veel moeite) en achtergelaten.
* We hebben betaald voor dezelfde gezamenlijke schoorsteen, die bij de
buren nog maal is gerepareerd/berekend.
* Materialen zijn achtergelaten op het dak.
* Druk zetten om contant te betalen.
Kosten leken me in eerste instantie redelijk ivm opbouwen steiger en allerlei materialen.
Bleek achteraf dat ze gewoon met een ladder het dak op gingen. (Arbo Werken op Hoogte???)
Helaas is er niet een belletje gaan rinkelen voor betaling.
We proberen nu in contact te komen met de verantwoordelijke persoon voor deze wandaden. Afspraken worden simpelweg niet nagekomen en we hebben nog geen contact gekregen met iemand buiten het hoofdkantoor. Op dit moment ook geen idee of mijn dak veilig is.
Ik zou graag in contact komen met bijv. Solo108 om zijn juridische acties te begrijpen.
Kunnen we er samen aan werken om ons geld terug te krijgen en het werk te laten doen door een betrouwbaar bedrijf?
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Helaas, ook wij hebben recent ervaringen opgedaan die vergelijkbaar zijn met veel van de andere klachten: zeer slecht werk afleveren, ondeskundige advisering, geen fatsoenlijke factuur afgeven. Afspraken niet nakomen. Daarnaast wel direct contante betaling eisen. De eerste indruk lijkt jammer genoeg goed en is dus misleidend.
Onderzoek levert het volgende op: het zogenaamde hoofdkantoor is niet meer dan een postadres. Dat heb ik met eigen ogen kunnen constateren door er langs te gaan. Een vriendelijk juffrouw achter de balie verklaarde dat op mijn navraag. In het gebouw zijn wel andere bedrijven ook daadwerkelijk fysiek gevestigd. O.a. advocaten kantoor.
Onder hetzelfde kamer van koophandel nr. is wel een ander bedrijf geregistreerd: Handelsonderneming L. van der Hoorn VOF, KvK 59654945, Vestigingsnr. 000024759309. Deze blijkt wel gelieerd te zijn aan de Dak- en schoorsteenspecialist (zelfde KvK nr).
Het bedrijf met de zogenaamde hoofdvestiging lijkt dus vooral een internetfuik te zijn die vanaf een ander adres aangestuurd wordt.
Momenteel zijn wij een juridische actie aan het voorbereiden om ons geld terug te krijgen en gecompenseerd te worden voor de extra kosten die wij alsnog moeten maken.
Wij willen graag in contact met andere gedupeerden en onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om juridische actie te combineren. Ons e-mail adres is: [email protected]
Onderzoek levert het volgende op: het zogenaamde hoofdkantoor is niet meer dan een postadres. Dat heb ik met eigen ogen kunnen constateren door er langs te gaan. Een vriendelijk juffrouw achter de balie verklaarde dat op mijn navraag. In het gebouw zijn wel andere bedrijven ook daadwerkelijk fysiek gevestigd. O.a. advocaten kantoor.
Onder hetzelfde kamer van koophandel nr. is wel een ander bedrijf geregistreerd: Handelsonderneming L. van der Hoorn VOF, KvK 59654945, Vestigingsnr. 000024759309. Deze blijkt wel gelieerd te zijn aan de Dak- en schoorsteenspecialist (zelfde KvK nr).
Het bedrijf met de zogenaamde hoofdvestiging lijkt dus vooral een internetfuik te zijn die vanaf een ander adres aangestuurd wordt.
Momenteel zijn wij een juridische actie aan het voorbereiden om ons geld terug te krijgen en gecompenseerd te worden voor de extra kosten die wij alsnog moeten maken.
Wij willen graag in contact met andere gedupeerden en onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om juridische actie te combineren. Ons e-mail adres is: [email protected]
Laatst gewijzigd door Radar op 21 nov 2016 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst verwijderd door gegeven adresgegevens
Reden: Tekst verwijderd door gegeven adresgegevens
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 mei 2016 10:26
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Op 11-3-2016 heb ik een dak-lekkagereparatie laten uitvoeren.
Achteraf heb ik daar enorme spijt van. De prijs was van te voren afgesproken maar wat is uitgevoerd viel vreselijk tegen. Niet in vergelijking tot de prijs.
Advies : ga niet met deze firma in zee.
Achteraf heb ik daar enorme spijt van. De prijs was van te voren afgesproken maar wat is uitgevoerd viel vreselijk tegen. Niet in vergelijking tot de prijs.
Advies : ga niet met deze firma in zee.
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Helaas bij mij hetzelfde verhaal. Eerste werkzaamheden begonnen begin 2015. Jammer dat ik alle verhalen in dat jaar niet eerder had gelezen.
De voorbeelden van reparatie aan dak en schoorstenen zijn herkenbaar, inmiddels 5500 euro verder en er blijven zelfde klachten wat mij hopeloos heeft gemaakt. [ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd]. Niet aangesloten blijkt te zijn dus een geschillencommissie heeft geen zin.
Het zou goed zijn om dit bedrijf te behandelen in het programma Tros Radar om meer slachtoffers te voorkomen.
Ik vertrouw dakbedekkers bedrijven niet meer zo snel maar zoeken naar een vertrouwd bedrijf in de regio Den Haag (erkend) is niet zo eenvoudig via internet. Wie heeft er inmiddels wel goede ervaringen?
Zijn er ervaringen met juridische stappen opgedaan?
De voorbeelden van reparatie aan dak en schoorstenen zijn herkenbaar, inmiddels 5500 euro verder en er blijven zelfde klachten wat mij hopeloos heeft gemaakt. [ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd]. Niet aangesloten blijkt te zijn dus een geschillencommissie heeft geen zin.
Het zou goed zijn om dit bedrijf te behandelen in het programma Tros Radar om meer slachtoffers te voorkomen.
Ik vertrouw dakbedekkers bedrijven niet meer zo snel maar zoeken naar een vertrouwd bedrijf in de regio Den Haag (erkend) is niet zo eenvoudig via internet. Wie heeft er inmiddels wel goede ervaringen?
Zijn er ervaringen met juridische stappen opgedaan?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 nov 2016 13:50
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Ik heb zojuist een jurist gebeld om stappen te ondernemen tegen de Dak en Schoorsteenspecialist. De door hen geplaatste constructie blijkt brandgevaarlijk. Daarnaast ben ik van plan om de door hen gemaakte schade én de vrijgenomen uren op hen te verhalen. Degene die de second opinion uitvoerde adviseerde mij maar vast de politie te bellen (..) en zei: "Ik hoop dat u niet bang bent uitgevallen". Het moet niet gekker worden.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 nov 2016 13:50
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Wat zoeken op internet levert het volgende op. De Dak en Schoorsteenspecialist valt onder L. van der Hoorn VOF in Nieuwaal. Ook het schoorsteenveegbedrijf Correct is daaraan gelinked. Op dit forum vindt je ook veel klachten over hen.
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Hoi,
Ik heb ook contact gehad en getekend op een papiertje waar ik geen kopie van heb gehad. Heb ik bij zoiets bedenktijd?
De afspraak is nog niet gepland, maar ik ga eerst even de offerte opvragen zodat ik ook een kopie heb.
Mijn schoorsteen moet een houtkachel onder, daarvoor moet in de stenen pijp een RVS flexibele pijp. Dat vind ik ook vaak op andere fora dus zal wel kloppen.
Wat zijn de mogelijkheden nu nog voor mij, nog geen afspraak of iets betaald
Ik heb ook contact gehad en getekend op een papiertje waar ik geen kopie van heb gehad. Heb ik bij zoiets bedenktijd?
De afspraak is nog niet gepland, maar ik ga eerst even de offerte opvragen zodat ik ook een kopie heb.
Mijn schoorsteen moet een houtkachel onder, daarvoor moet in de stenen pijp een RVS flexibele pijp. Dat vind ik ook vaak op andere fora dus zal wel kloppen.
Wat zijn de mogelijkheden nu nog voor mij, nog geen afspraak of iets betaald
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Na diverse ondeugdelijke reparaties en aanhoudende lekkages volledig klaar met deze beunhaas. Nog even gebeld met het nummer in Utrecht. Krijg daar een mijnheer aan de telefoon met een Waalwijks accent; hij slaat intimiderende taal uit. Ik pak mijn verlies en waarschuw iedereen VERMIJD DEZE BEUNHAAS!!
-
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Dit topic staat al jaren vol met waarschuwingen en toch blijven mensen deze meneer bellen voor reparaties? Wat voor nut heeft het om hier nog te waarschuwen als men toch niet kijkt?
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Juist !
Snap er werkelijk niets van. Allemaal klunswerk en toch gaat men in zee met deze lui, en laat ze zelfs terugkomen. Verder laat iedereen zich maar onder druk zetten om a la minute contant te betalen "anders voeren we het werk niet uit". Het moet toch niet gekker worden, wees dolblij en ga naar een ander. Slechter kan je er denk ik nooit van worden.
Snap er werkelijk niets van. Allemaal klunswerk en toch gaat men in zee met deze lui, en laat ze zelfs terugkomen. Verder laat iedereen zich maar onder druk zetten om a la minute contant te betalen "anders voeren we het werk niet uit". Het moet toch niet gekker worden, wees dolblij en ga naar een ander. Slechter kan je er denk ik nooit van worden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 jun 2017 15:48
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
In 2013 is ons dak helemaal opnieuw bedekt door dit bedrijf, voor een zeer hoge prijs!
Alles was gedaan en op de bon staat dat wij 10 jaar garantie hebben.
Nu hebben wij de afgelopen tijd weer last van lekkage, dus meerdere malen contact opgenomen met dit bedrijf.
Negen van de tien keer, nemen zij niet op als wij bellen. Toen we uiteindelijk iemand te pakken kregen, kwamen er medewerkers kijken.
De eerste keer zeiden ze leuk dat alleen een deel van het dak door hun was gedaan en kregen wij een nieuwe factuur opgestuurd, voor als we het toch bij hun wilde laten doen. Vreemd want op onze bon staat toch echt dat het door hun is uitgevoerd en wij weten zelf toch heel zeker dat dit niet door een ander bedrijf is gedaan. Weer bellen, bellen, bellen...
Uiteindelijk kwamen er weer twee gasten kijken, die zeiden dat de rand wel pas opnieuw was gedaan (wat klopt want zij hebben alles toen vervangen). Maar dit keer zeiden ze dit kan nooit door ons zijn gedaan, wij werken niet met dit materiaal. Ze zeiden ook dat iemand van hun ons terug zou bellen over de vervolg stappen. Maar tot op heden zijn wij nooit meer gebeld en als wij zelf bellen, neemt er niemand op of ze zeggen wij bellen u later hierover terug.
Daarnaast bij het vervangen van ons dak destijds hebben zij het dak gewoon open laten liggen en toen het ging regenen kwam er niemand om ons dak af te dekken!!
Alles was gedaan en op de bon staat dat wij 10 jaar garantie hebben.
Nu hebben wij de afgelopen tijd weer last van lekkage, dus meerdere malen contact opgenomen met dit bedrijf.
Negen van de tien keer, nemen zij niet op als wij bellen. Toen we uiteindelijk iemand te pakken kregen, kwamen er medewerkers kijken.
De eerste keer zeiden ze leuk dat alleen een deel van het dak door hun was gedaan en kregen wij een nieuwe factuur opgestuurd, voor als we het toch bij hun wilde laten doen. Vreemd want op onze bon staat toch echt dat het door hun is uitgevoerd en wij weten zelf toch heel zeker dat dit niet door een ander bedrijf is gedaan. Weer bellen, bellen, bellen...
Uiteindelijk kwamen er weer twee gasten kijken, die zeiden dat de rand wel pas opnieuw was gedaan (wat klopt want zij hebben alles toen vervangen). Maar dit keer zeiden ze dit kan nooit door ons zijn gedaan, wij werken niet met dit materiaal. Ze zeiden ook dat iemand van hun ons terug zou bellen over de vervolg stappen. Maar tot op heden zijn wij nooit meer gebeld en als wij zelf bellen, neemt er niemand op of ze zeggen wij bellen u later hierover terug.
Daarnaast bij het vervangen van ons dak destijds hebben zij het dak gewoon open laten liggen en toen het ging regenen kwam er niemand om ons dak af te dekken!!
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Intussen is het bedrijf uitgeschreven uit het register. Het 'klantenbestand' is overgenomen door een ander bedrijf, vandaar dat het telefoonnummer is veranderd. Hun gebeld, zij geven alleen het onderhoud te hebben overgenomen en niet de '10jaar-garantie'. De website is nog wel in de lucht. Maar wie is er aansprakelijk voor de aangebrachte schades of verkeerde installaties.
Ik hoor graag jullie ervaring met juridische stappen tegen dit bedrijf.
Gr. Arjan
Ik hoor graag jullie ervaring met juridische stappen tegen dit bedrijf.
Gr. Arjan