LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Dak- en Schoorsteenspecialist
De Dak- en Schoorsteenspecialist
Deze zogenaamde specialist heeft gisteren een daklekkage bij ons voor veel geld niet opgelost. Het regent vandaag binnen nog harder dan gisteren.
Daarbij vroeg ik me af waarom ik geen enkele review kan vinden van dit bedrijf. Ze staan niet in de Telefoongids. Bij de KvK bestaat het bedrijf niet onder die naam.
Daarbij vroeg ik me af waarom ik geen enkele review kan vinden van dit bedrijf. Ze staan niet in de Telefoongids. Bij de KvK bestaat het bedrijf niet onder die naam.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2014 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Ik had lekkage aan mijn pannendak. De dak en schoorsteenspecialist laten komen. Ze zijn het dak op geweest en kwamen tot de conclusie dat al mn nokvorsten los lagen, en dit de lekkage zou veroorzaken. Ze wilden het gelijk gaan maken, waarop ik aangaf dat ik ze nog zou bellen. Ze stonden erop het gelijk te maken, maar ik bedankte ze. Kosten, 600 euro. Hierna nog een andere dakspecialist laten komen, en die zei dat de loodflappen niet meer goed in de schoorsteen vast zaten, en dat er in één nok een scheurtje zat. Verder gaf hij aan dat de schoorsteen schoongemaakt en opnieuw geimpregneerd moest worden. Gaf verder goed advies. Hem ook aangegeven wat de dak en schoorsteenspecialist zei. Hij is weer het dak opgegaan en liet aan mij zien dat ze allemaal nog goed vast zaten.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2014 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Helaas ook wij, torenhoge rekening voor een deklekkage te repareren. Al een keer teruggekomen voor opnieuw te reparen. Gevolg: het lekt nog harder dan te voor. Weer gebeld, nieuwe afspraak gemaakt. Dag van afspraak, telefoontje met excuus dat ze autopech hebben.
Alle andere negatieve verhalen komen erg bekend voor, zowel qua communiceren als werkwijze.
Alle andere negatieve verhalen komen erg bekend voor, zowel qua communiceren als werkwijze.
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Het uurloon van de dak en schoorsteenspecialist varieert nogal per adres en kan oplopen tot 125 € per uur per man
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 mei 2013 19:39
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Het lekt nog steeds nadat ze (dak en schoorsteenspecialist) opnieuw geweest waren. Second opinion laten doen door een erkend bedrijf en ze constateerde dat ze man nokken heel slordig hebben achtergelaten ...Een paar dakpannen scheef achter gelaten op het dak en lood hadden omgeslagen en is terug geduwd , dat is nu gescheurd ...We zijn dus nog niet klaar...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 sep 2013 11:44
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Goedemiddag,
Ik ben opzoek naar mensen die gedupeerd zijn door de firma Dak en schoorsteen specialist uit Utrecht.
Deze firma hebben vorig jaar bij mij een rookkanaal aangelegd voor de houtkachel, echter bij de eerste regenbui kwam het water van het dak via het rookkanaal mijn appartement bent. Ook zijn er diverse schades aangebracht aan mijn nieuwe houtenvloer. Mijn totale schade was ruim 5000 euro, dit is inclusief het aanleggen van een nieuwe installatie door een ander bedrijf. Het bedrijf die bij mij een nieuwe installatie heeft aangelegd heeft een rapport opgemaakt waarin staat dat de aangelegde installatie zeer brandgevaarlijk was.
Willen mensen die gedupeerd zijn door de firma Dak en Schoorsteen specialist uit Utrecht zich wenden tot mijn email adres [email protected]. Dit bedrijf moet stoppen met deze praktijken.
Ik ben opzoek naar mensen die gedupeerd zijn door de firma Dak en schoorsteen specialist uit Utrecht.
Deze firma hebben vorig jaar bij mij een rookkanaal aangelegd voor de houtkachel, echter bij de eerste regenbui kwam het water van het dak via het rookkanaal mijn appartement bent. Ook zijn er diverse schades aangebracht aan mijn nieuwe houtenvloer. Mijn totale schade was ruim 5000 euro, dit is inclusief het aanleggen van een nieuwe installatie door een ander bedrijf. Het bedrijf die bij mij een nieuwe installatie heeft aangelegd heeft een rapport opgemaakt waarin staat dat de aangelegde installatie zeer brandgevaarlijk was.
Willen mensen die gedupeerd zijn door de firma Dak en Schoorsteen specialist uit Utrecht zich wenden tot mijn email adres [email protected]. Dit bedrijf moet stoppen met deze praktijken.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 nov 2013 11:10
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Goedendag,
Ook hier een wanprestatie van dit bedrijf! Schoorsteenrenovatie laten uitvoeren ivm lekkage en nu is de lekkage nog erger dan voorheen. Ten tijde van de renovatie waren allerlei andere dingen niet goed (nokvorsten, loodaanhechting buren, etc.) volgens dit bedrijf. Meteen ook laten uitvoeren. Bedrijf gebeld dat het weer lekt. Ze zijn weer langsgeweest: probeerden weer snel geld te verdienen door te zeggen wat er niet goed was, maar een oplossing voor de schoorsteen werd niet geboden, want de loodflappen waren gekit (!!?) en dat hadden zij niet gedaan werd gezegd... Ik zou terug gebeld worden voor een oplossing...niet gebeurd...zelf nog een keer gebeld..daarna nooit meer iets gehoord. Betwijfel ook of ik deze mensen nog over de vloer wil hebben. Daarom ander bedrijf gebeld en nu zelf mee het dak op geweest (ben niet zo'n held en ben schijnbaar (te) goed van vertrouwen).
Wat blijkt: lood is afgekit, over het oude lood heengezet en van een bedenkelijke kwaliteit (12 pond). Wat nog erger is: aan de achterzijde (niet zichtbaar vanaf straat of dakkapel) is niet opnieuw gevoegd. Daarnaast is de schoorsteen niet geïmpregneerd (staat wel op de rekening). M.a.w. grotendeels prutswerk en/of niet conform opdracht uitgevoerd en het werk moet dus grotendeels opnieuw gebeuren. Ik neem mijn 'verlies', maar waarschuw bij deze wel om niet met dit bedrijf in zee te gaan.
Ook hier een wanprestatie van dit bedrijf! Schoorsteenrenovatie laten uitvoeren ivm lekkage en nu is de lekkage nog erger dan voorheen. Ten tijde van de renovatie waren allerlei andere dingen niet goed (nokvorsten, loodaanhechting buren, etc.) volgens dit bedrijf. Meteen ook laten uitvoeren. Bedrijf gebeld dat het weer lekt. Ze zijn weer langsgeweest: probeerden weer snel geld te verdienen door te zeggen wat er niet goed was, maar een oplossing voor de schoorsteen werd niet geboden, want de loodflappen waren gekit (!!?) en dat hadden zij niet gedaan werd gezegd... Ik zou terug gebeld worden voor een oplossing...niet gebeurd...zelf nog een keer gebeld..daarna nooit meer iets gehoord. Betwijfel ook of ik deze mensen nog over de vloer wil hebben. Daarom ander bedrijf gebeld en nu zelf mee het dak op geweest (ben niet zo'n held en ben schijnbaar (te) goed van vertrouwen).
Wat blijkt: lood is afgekit, over het oude lood heengezet en van een bedenkelijke kwaliteit (12 pond). Wat nog erger is: aan de achterzijde (niet zichtbaar vanaf straat of dakkapel) is niet opnieuw gevoegd. Daarnaast is de schoorsteen niet geïmpregneerd (staat wel op de rekening). M.a.w. grotendeels prutswerk en/of niet conform opdracht uitgevoerd en het werk moet dus grotendeels opnieuw gebeuren. Ik neem mijn 'verlies', maar waarschuw bij deze wel om niet met dit bedrijf in zee te gaan.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2014 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Verleden week zaterdag heb ik de Dak en schoorsteenspecialist gebeld voor een lekkage aan mijn dak. Ze kwamen diezelfde middag langs en zijn maar drie kwartier op het dak geweest. De rekening was € 1.535,00!!
Ik moest direct pinnen. Ze kwamen in een bus zonder naam en de offerte was een kopietje, waar niets op gespecificeerd stond. Mijn lekkage was echter niet opgelost. Die maandag erop zouden ze terug komen, ik heb tenslotte 10 jaar garantie. Nou, maandag zijn ze niet geweest, toen zouden ze dinsdag komen, maar dinsdag kwam er ook niemand. Toen heb ik meerdere keren gebeld en gevraagd naar een leidinggevende of eigenaar. Ik zou terug gebeld worden, maar ben ook nooit terug gebeld. Die 10 jaar garantie is dus complete onzin. Hierbij waarschuw ik iedereen, hoe aardig deze mensen ook overkomen, bel een vertrouwd bedrijf in uw buurt.
Ik moest direct pinnen. Ze kwamen in een bus zonder naam en de offerte was een kopietje, waar niets op gespecificeerd stond. Mijn lekkage was echter niet opgelost. Die maandag erop zouden ze terug komen, ik heb tenslotte 10 jaar garantie. Nou, maandag zijn ze niet geweest, toen zouden ze dinsdag komen, maar dinsdag kwam er ook niemand. Toen heb ik meerdere keren gebeld en gevraagd naar een leidinggevende of eigenaar. Ik zou terug gebeld worden, maar ben ook nooit terug gebeld. Die 10 jaar garantie is dus complete onzin. Hierbij waarschuw ik iedereen, hoe aardig deze mensen ook overkomen, bel een vertrouwd bedrijf in uw buurt.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2014 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Ook wij schakelden de schoorsteenspecialist in. Reuze vriendelijke mensen! Maar pas op! Al het bovenstaande is van toepassing op dit bedrijf. We hadden lekkage aan het dak van ons huis. De firma kwam op ons verzoek kijken en konden het direct verhelpen voor ons. Men stelde de nokvorsten 6m.en zette ze in kunststof € 503,77 (534,--). Resultaat: Nog steeds lekkage!!! De schoorsteenkap moest vervangen worden i.v.m. een storm. Oude kap was eraf gewaaid. We hebben een goedtrekkende schoorsteen. Men installeerde een 2e handskap (een roterende) voor maar liefst € 187,74, (199,00) terwijl wij een nieuwe firemasterkap hadden kunnen plaatsen voor € 149,--. Ook werd de bovenplaat van de schoorsteen aangesmeerd voor maar liefst ruim € 216,04 (229,00). De prijzen tussen ( ) zijn de prijzen die op de kladversie stonden. De uiteindelijke prijs kwam uit op € 880,00. Men geeft heel snel korting als je wat tegengas geeft. Mijn eiste in eerste instantie direct een pin-betaling. Gelukkig heeft mijn man dat niet gedaan. De officiële rekening vermelde dan ook andere bedragen dan de kladversie. Het duurde in deze periode even voordat we konden constateren of de reparatie onze problemen had verholpen. NIET DUS! Een dure wanprestatie. Ik mailde het bedrijf hierover, tot op heden zonder resultaat. Inmiddels ontvingen wij een betalingsherinnering. Gelukkig nog niet betaald. Jammer dat we niet naar reviews hadden gezocht voordat we met dit bedrijf in zee gingen. Een wijze les voor een ieder!!!!!
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Beste gedupeerden,
Wat een ontzettende verhalen! Ik ben op zoek naar een goede schoorsteenspecialist, en begrijp dat deze firma dat iig niet is.
Zouden jullie kunnen bevestigen of het om deze gaat? http://www.dakenschoorsteenspecialist.nl/
En hebben jullie ook tips voor alternatieve specialisten die wel goed waren?
Ilse
Wat een ontzettende verhalen! Ik ben op zoek naar een goede schoorsteenspecialist, en begrijp dat deze firma dat iig niet is.
Zouden jullie kunnen bevestigen of het om deze gaat? http://www.dakenschoorsteenspecialist.nl/
En hebben jullie ook tips voor alternatieve specialisten die wel goed waren?
Ilse
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 okt 2014 18:25
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Beste Mensen,
Een waarschuwing over het volgende:
De Dak- en Schoorsteenspecialist was 25 augustus voor het eerste ingeschakeld wegens een lekkage. Na het zoeken op google meerdere malen met verschillende bedrijven gebeld. Werd door de andere bedrijven afgewezen wegens drukte en tijdgebrek. En zo dus bij de Dak- en Schoorsteenspecialist te Utrecht terecht gekomen. Een afspraak gemaakt 25 augustus 2014. Ze zijn gekomen en constateerde een lekkage bij betume bij de kantstroken. Deze reparatie is uitgevoerd en contant betaald kosten € 400,-. De betaling moest contant voldaan worden, omdat veel rekeningen door klanten niet worden voldaan en dat ze dan achter hun geld aan moeten. Wat vreemd is en waarop gezegd is dat ze de rekening kunnen toesturen daar gingen ze niet mee akkoord en dan wordt de lekkage, maar niet gerepareerd. Dit was echt vreemd en de lekkage moest toch verholpen worden. Dus toch maar snel naar de pinautomaat gefietst en € 400,- gepind en betaald. Vorige week woensdag 8 oktober 2014 opnieuw lekkage op de zelfde plek geconstateerd. Gebeld om een afspraak te maken en er werd gezegd eventuele nieuwe schades nieuwe kosten. Gezegd dat lekkage op dezelfde plek is en 10 jaar garantie te hebben dat moest maar gezien worden. De afspraak gepland op vrijdag 10 oktober 2014 tussen 13:00-15:00 uur. Vrijdag 15:15 uur nog geen monteur. Opnieuw gebeld met er wordt gezegd dat ze contact gaan opnemen met de monteur en wordt teruggebeld. Wordt over drie uur teruggebeld door een monteur dat ze afspraak niet halen wegens uitloop van planning en tijdgebrek dus het gaat vandaag niet lukken. Dus maar een nieuwe afspraak gemaakt voor maandag 13 oktober 2014 tussen 13:00-15:00 uur, want er was nog een gaatje vrij dus dat ging lukken. Maandag 13 oktober 2014 15:00 uur geen monteur opnieuw gebeld wordt er gezegd dat ik niet in de planning staat en dat monteurs geen afspraak mogen maken dat dit altijd via de planning moet lopen. Dus de monteur heeft de afspraak niet gecommuniceerd en constateerde ze menselijke communicatie fout. Opnieuw een afspraak gemaakt met de planning dinsdag 14 oktober 2014 tussen 14:00-16:00 uur. Dinsdag 14 oktober 16:00 uur weer geen monteur opnieuw gebeld wordt er gezegd wij nemen contact met de monteur en bellen u terug. Na paar keer heen en weer gebeld te hebben met planning en monteur gesproken te hebben. En heel heftige te hebben gecommuniceerd opnieuw met heel veel moeite een nieuwe afspraak gemaakt voor vrijdag 17 oktober 13:00-16:00 uur. De verwijting wordt naar de klant gegooid en je mag niet boos worden, maar wel € 400,- betalen en nog steeds met een lekkage zitten die al bijna een week duurt. Dit is duidelijk ongelofelijk en ongebruikelijk dat er zo zaken wordt gedaan. En nu maar afwachten of ze vrijdag 17 oktober 13:00-16:00 uur komen en of de lekkage wordt verholpen. De lekkage die na een eerste reparatie van € 400,- die betaald is toch gewoon verholpen worden ? Dit echt ongelofelijk en ongebruikelijk dat er mensen zij die zo zaken doen.
Een waarschuwing over het volgende:
De Dak- en Schoorsteenspecialist was 25 augustus voor het eerste ingeschakeld wegens een lekkage. Na het zoeken op google meerdere malen met verschillende bedrijven gebeld. Werd door de andere bedrijven afgewezen wegens drukte en tijdgebrek. En zo dus bij de Dak- en Schoorsteenspecialist te Utrecht terecht gekomen. Een afspraak gemaakt 25 augustus 2014. Ze zijn gekomen en constateerde een lekkage bij betume bij de kantstroken. Deze reparatie is uitgevoerd en contant betaald kosten € 400,-. De betaling moest contant voldaan worden, omdat veel rekeningen door klanten niet worden voldaan en dat ze dan achter hun geld aan moeten. Wat vreemd is en waarop gezegd is dat ze de rekening kunnen toesturen daar gingen ze niet mee akkoord en dan wordt de lekkage, maar niet gerepareerd. Dit was echt vreemd en de lekkage moest toch verholpen worden. Dus toch maar snel naar de pinautomaat gefietst en € 400,- gepind en betaald. Vorige week woensdag 8 oktober 2014 opnieuw lekkage op de zelfde plek geconstateerd. Gebeld om een afspraak te maken en er werd gezegd eventuele nieuwe schades nieuwe kosten. Gezegd dat lekkage op dezelfde plek is en 10 jaar garantie te hebben dat moest maar gezien worden. De afspraak gepland op vrijdag 10 oktober 2014 tussen 13:00-15:00 uur. Vrijdag 15:15 uur nog geen monteur. Opnieuw gebeld met er wordt gezegd dat ze contact gaan opnemen met de monteur en wordt teruggebeld. Wordt over drie uur teruggebeld door een monteur dat ze afspraak niet halen wegens uitloop van planning en tijdgebrek dus het gaat vandaag niet lukken. Dus maar een nieuwe afspraak gemaakt voor maandag 13 oktober 2014 tussen 13:00-15:00 uur, want er was nog een gaatje vrij dus dat ging lukken. Maandag 13 oktober 2014 15:00 uur geen monteur opnieuw gebeld wordt er gezegd dat ik niet in de planning staat en dat monteurs geen afspraak mogen maken dat dit altijd via de planning moet lopen. Dus de monteur heeft de afspraak niet gecommuniceerd en constateerde ze menselijke communicatie fout. Opnieuw een afspraak gemaakt met de planning dinsdag 14 oktober 2014 tussen 14:00-16:00 uur. Dinsdag 14 oktober 16:00 uur weer geen monteur opnieuw gebeld wordt er gezegd wij nemen contact met de monteur en bellen u terug. Na paar keer heen en weer gebeld te hebben met planning en monteur gesproken te hebben. En heel heftige te hebben gecommuniceerd opnieuw met heel veel moeite een nieuwe afspraak gemaakt voor vrijdag 17 oktober 13:00-16:00 uur. De verwijting wordt naar de klant gegooid en je mag niet boos worden, maar wel € 400,- betalen en nog steeds met een lekkage zitten die al bijna een week duurt. Dit is duidelijk ongelofelijk en ongebruikelijk dat er zo zaken wordt gedaan. En nu maar afwachten of ze vrijdag 17 oktober 13:00-16:00 uur komen en of de lekkage wordt verholpen. De lekkage die na een eerste reparatie van € 400,- die betaald is toch gewoon verholpen worden ? Dit echt ongelofelijk en ongebruikelijk dat er mensen zij die zo zaken doen.
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Wat een nare verhalen zeg! Ik was bijna van plan om met hun een afspraak te maken om onze schoorsteen te checken. Buren van mij hebben ook veel slechte ervaringen met andere gehad. Daarom ook mijn vraag welke wel te vertrouwen is? Ik woon in Amstelveen.
Graag jullie ervaringen met wel een goede schoorsteen kenner.
Groetjes Elies
Graag jullie ervaringen met wel een goede schoorsteen kenner.
Groetjes Elies
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 okt 2014 18:25
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Beste Mensen,
Een vervolg:
Vrijdag 28 november opnieuw een lekkage deze was het ergste tot nu toe. Weer gebeld om een afspraak te maken. Waar heel moeilijk over werd gedaan druk druk druk. Ja, iedereen heeft het druk niemand wilt een lekkage toch ? Ze hebben hun beste gedaan om die zelfde dag nog te komen, maar door drukte en uitloop van werkzaam niet gelukt. Dus een afspraak gemaakt naar hun planning maandag 1 december tussen 14:00-16:00 uur en ja hoor je raad het al ze zijn niet gekomen met de bovenstaande excuses. Vandaag 2 december opnieuw gebeld om een afspraak te maken weer ging het heel moeizaam weer naar hun planning een afspraak gemaakt voor morgen 3 december tussen 12:00-14:00. Dus maar weer afwachten. Wat nu dit kan toch niet langer zo door gaan ? Anders is het verstandig om mijn geld terug te geven, want de lekkage is niet verholpen. Mee eens ?
Een vervolg:
Vrijdag 28 november opnieuw een lekkage deze was het ergste tot nu toe. Weer gebeld om een afspraak te maken. Waar heel moeilijk over werd gedaan druk druk druk. Ja, iedereen heeft het druk niemand wilt een lekkage toch ? Ze hebben hun beste gedaan om die zelfde dag nog te komen, maar door drukte en uitloop van werkzaam niet gelukt. Dus een afspraak gemaakt naar hun planning maandag 1 december tussen 14:00-16:00 uur en ja hoor je raad het al ze zijn niet gekomen met de bovenstaande excuses. Vandaag 2 december opnieuw gebeld om een afspraak te maken weer ging het heel moeizaam weer naar hun planning een afspraak gemaakt voor morgen 3 december tussen 12:00-14:00. Dus maar weer afwachten. Wat nu dit kan toch niet langer zo door gaan ? Anders is het verstandig om mijn geld terug te geven, want de lekkage is niet verholpen. Mee eens ?
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Op zich wel. Waar u wel heel zeker van moet zijn is dat de huidige lekkage komt door een ondeugdelijke reparatie. Dat de lekkage op dezelfde plek naar binnen komt wil namelijk niet altijd betekenen dat aan de buitenkant hetzelfde lek betreft.[email protected] schreef:Anders is het verstandig om mijn geld terug te geven, want de lekkage is niet verholpen. Mee eens ?
Mocht u hier zeker van zijn zou ik ze nog 1 laatste kans geven, mochten ze hier niet op in gaan, de reparatie door een ander laten uitvoeren en de rekening op hen verhalen. Maar ik vrees wel dat u, om ze tot betalen te kunnen dwingen, dit tot aan de rechtszaal zult moeten laten komen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 dec 2014 09:29
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Kwam deze club zojuist tegen op LinkedIn, ze hebben 0 connecties dus ze kunnen niet worden aangesproken. Slim van ze... Ik moest ineens eraan denken dat ze al 3 x hebben beloofd om nog een tweetal klemmen op het rookgaskanaal te komen aanbrengen. Is inmiddels al meer dan een jaar geleden.
Wij hebben gelukkig geen lekkage, maar wel vette vingers op mijn dakbeschot en pijp. Veel miscommunicatie, niet op tijd leveren, niet leveren wat afgesproken was, incompleet, komen geen afspraken na, etc. Ze hebben 11 vestigingen, maar bij elk telefoonnummer dat je belt krijg je dezelfde knakker aan de lijn...
Geen zaken doen met deze lui!
Overigens, dat trucje van die losse nokvorsten wordt geflikt door elke goedkope schoorsteenveger.
Wij hebben gelukkig geen lekkage, maar wel vette vingers op mijn dakbeschot en pijp. Veel miscommunicatie, niet op tijd leveren, niet leveren wat afgesproken was, incompleet, komen geen afspraken na, etc. Ze hebben 11 vestigingen, maar bij elk telefoonnummer dat je belt krijg je dezelfde knakker aan de lijn...
Geen zaken doen met deze lui!
Overigens, dat trucje van die losse nokvorsten wordt geflikt door elke goedkope schoorsteenveger.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 dec 2014 15:52
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Ook wij zijn belazerd door de dak- en schoorsteenspecialist. De hele afgelopen zomer zijn wij met hen bezig geweest. Terwijl wij zelfs nog zelf een aantal keer hadden aangegeven waar het lek precies zat zijn ze vijf maal terug moeten komen om het lek te repareren. Wij hebben in totaal zo'n 600 euro teveel betaald, omdat we de eerste factuur hebben betaald en daarmee afdoende hebben betaald om het lek te laten repareren. Zij dwongen mijn man ook een tweede factuur te betalen; zetten hem voor het blok; of je betaalt nu of we gaan weg en repareren helemaal niks meer voor jullie. Deze laatste factuur willen we gerectificeerd zien maar daar zijn we nu ook al maanden mee bezig... mails, bellen, geen enkele reactie.
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Ik heb in 2012 mijn 2 rook kanaal laten repareren door er een RVS pijp in te laten zetten door deze firma.
Ik was super tevreden over de meneer die ze geplaatst heeft. de comminucatie verliep moeilijk al voordat er iemand kwam kijken.
De constateringen waren correct en het was overduidelijk dat mijn rookkanaal vol zat met scheuren.
Ik heb een tweede bedrijf ingeschakeld voor een offerte. deze kwam met dezelfde conclusie maar de dak en schoorsteenspecialist was het goedkoopst...
Ik wilde ze inschakelen om mijn nieuwe houtkachel te laten aansluiten op een door hun aangelegd kanaal maar begin nu sterk te twijfelen...
Ik was super tevreden over de meneer die ze geplaatst heeft. de comminucatie verliep moeilijk al voordat er iemand kwam kijken.
De constateringen waren correct en het was overduidelijk dat mijn rookkanaal vol zat met scheuren.
Ik heb een tweede bedrijf ingeschakeld voor een offerte. deze kwam met dezelfde conclusie maar de dak en schoorsteenspecialist was het goedkoopst...
Ik wilde ze inschakelen om mijn nieuwe houtkachel te laten aansluiten op een door hun aangelegd kanaal maar begin nu sterk te twijfelen...
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Hallo allemaal,
Wij hebben laatst een allesbrander gekocht en die wilden we laten installeren + de schoorsteen vegen. De meeste partijen die we daarvoor benaderden hadden een wachttijd van een aantal weken, en omdat de winter alweer aan zijn einde kwam kozen wij voor de Dak- en schoorsteenspecialist die dezelfde week een vrijblijvende offerte kon komen maken.
Toen ze langskwamen hebben ze op het dak gekeken (daar kwam herkenbaar commentaar op; losse nokvorsten, loodslabben die vervangen moesten worden e.d.), ze zeiden dat het al jaren ingeregend had in de schoorsteen dus voordat die geveegd kon worden moest dat drogen. Ze konden twee Vestia Air Spinners plaatsen (omdat de kanalen smal zijn wilden ze er twee gebruiken om genoeg trek te hebben) a €325,- per stuk, direct contant te betalen. We hebben daar toen voor gekozen, twee weken later gingen ze terugkomen om te vegen en de allesbrander te installeren.
Een andere klusjesman heeft het sloopwerk verricht en toen zij klaar waren de boel weer dichtgemetseld en afgewerkt.
De eerste keer dat ze terugkwamen waren ze anderhalf uur te laat en hadden ze de verkeerde spullen mee, dus was ik voor niets thuis gebleven. De tweede keer de juiste spullen en aangesloten, dat was nog eens €400,- (dus totaal €1050,-), met een ongespecificeerde factuur. Op de oorspronkelijke offerte stond €240 voor zes manuren rookkanaal vegen en vogelnest verwijderen, dat vogelnest had de andere klusjesman al verwijderd en ze zijn in totaal anderhalf uur bezig geweest waarvan de één met de allesbrander bezig was en de ander op de schoorsteen. Waar dus ooit die zes uur vandaan is gekomen is mij een raadsel. Ze haalden wel €80 van de prijs af (het was €480,-), maar de rest was duurder materiaal, wat ik op de factuur dus niet kon controleren.
Wij hebben een jaren '30 huis, met het risico dat de schoorsteen poreus is en er gevaarlijke gassen door de schoorsteen komen op de verdiepingen (wij slapen op de 1e en op de 2e is de kinderkamer). Dat was geen probleem, juist met de oplossing die zij hadden (twee kanalen gebruiken + peperdure Air Spinners) was dat geen risico.
Na een paar dagen (de mortel moest drogen) een klein vuurtje gemaakt, maar meteen konden we op de 2e verdieping een duidelijke rooklucht ruiken. Een paar dagen later nog een keer getest, en weer een sterke rooklucht. Dat werkt dus niet.
Vorige week gebeld, de (jonge)man aan de telefoon vroeg me te mailen. Dezelfde dag gemaild, maar geen reactie. Vandaag (zes dagen later) nog een keer gebeld, na twee keer proberen werd er opgenomen, ik vermoed dezelfde man. Nu een afspraak gemaakt voor aanstaande maandag, dan gaan ze het nog eens checken. Ik ga natuurlijk niets extra betalen, ik twijfelde er al over of ik ze terug moest laten komen, helemaal na de verhalen op dit forum. Maar ik probeer het toch nog een keer, het alternatief (pijpen door de hele schoorsteen) is erg kostbaar en volgens hen zijn de rookkanalen te smal voor de normale pijpen.
We hebben de allesbrander gekocht om op gas te besparen, maar het gaat zo nog jaren duren voordat we hem eruit hebben.
Wij hebben laatst een allesbrander gekocht en die wilden we laten installeren + de schoorsteen vegen. De meeste partijen die we daarvoor benaderden hadden een wachttijd van een aantal weken, en omdat de winter alweer aan zijn einde kwam kozen wij voor de Dak- en schoorsteenspecialist die dezelfde week een vrijblijvende offerte kon komen maken.
Toen ze langskwamen hebben ze op het dak gekeken (daar kwam herkenbaar commentaar op; losse nokvorsten, loodslabben die vervangen moesten worden e.d.), ze zeiden dat het al jaren ingeregend had in de schoorsteen dus voordat die geveegd kon worden moest dat drogen. Ze konden twee Vestia Air Spinners plaatsen (omdat de kanalen smal zijn wilden ze er twee gebruiken om genoeg trek te hebben) a €325,- per stuk, direct contant te betalen. We hebben daar toen voor gekozen, twee weken later gingen ze terugkomen om te vegen en de allesbrander te installeren.
Een andere klusjesman heeft het sloopwerk verricht en toen zij klaar waren de boel weer dichtgemetseld en afgewerkt.
De eerste keer dat ze terugkwamen waren ze anderhalf uur te laat en hadden ze de verkeerde spullen mee, dus was ik voor niets thuis gebleven. De tweede keer de juiste spullen en aangesloten, dat was nog eens €400,- (dus totaal €1050,-), met een ongespecificeerde factuur. Op de oorspronkelijke offerte stond €240 voor zes manuren rookkanaal vegen en vogelnest verwijderen, dat vogelnest had de andere klusjesman al verwijderd en ze zijn in totaal anderhalf uur bezig geweest waarvan de één met de allesbrander bezig was en de ander op de schoorsteen. Waar dus ooit die zes uur vandaan is gekomen is mij een raadsel. Ze haalden wel €80 van de prijs af (het was €480,-), maar de rest was duurder materiaal, wat ik op de factuur dus niet kon controleren.
Wij hebben een jaren '30 huis, met het risico dat de schoorsteen poreus is en er gevaarlijke gassen door de schoorsteen komen op de verdiepingen (wij slapen op de 1e en op de 2e is de kinderkamer). Dat was geen probleem, juist met de oplossing die zij hadden (twee kanalen gebruiken + peperdure Air Spinners) was dat geen risico.
Na een paar dagen (de mortel moest drogen) een klein vuurtje gemaakt, maar meteen konden we op de 2e verdieping een duidelijke rooklucht ruiken. Een paar dagen later nog een keer getest, en weer een sterke rooklucht. Dat werkt dus niet.
Vorige week gebeld, de (jonge)man aan de telefoon vroeg me te mailen. Dezelfde dag gemaild, maar geen reactie. Vandaag (zes dagen later) nog een keer gebeld, na twee keer proberen werd er opgenomen, ik vermoed dezelfde man. Nu een afspraak gemaakt voor aanstaande maandag, dan gaan ze het nog eens checken. Ik ga natuurlijk niets extra betalen, ik twijfelde er al over of ik ze terug moest laten komen, helemaal na de verhalen op dit forum. Maar ik probeer het toch nog een keer, het alternatief (pijpen door de hele schoorsteen) is erg kostbaar en volgens hen zijn de rookkanalen te smal voor de normale pijpen.
We hebben de allesbrander gekocht om op gas te besparen, maar het gaat zo nog jaren duren voordat we hem eruit hebben.
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
Deel 2 van de vorige post.
Vandaag zouden ze tussen 13:00 en 15:00 komen. Ik speciaal hiervoor naar huis (gelukkig kan ik thuis ook werken, maar ik moest eerder weg bij een belangrijk overleg), maar geen John of Dennis. Om 15:00 uur nog niets gehoord. Om 15:10 het kantoor gebeld (het 'Haarlem' nummer), geen gehoor. Het 'Utrecht' nummer geprobeerd, in gesprek. Het 'Amsterdam' nummer was ook in gesprek. Meerdere keren die drie nummers geprobeerd, uiteindelijk kreeg ik een dame (voor het eerst) aan de lijn. Die kon me vertellen dat het door de storm van afgelopen weekend erg druk was. Begrijpelijk, maar bel dan even dat het later wordt.
Zij zei dat ze onderweg waren en ging hen bellen en ze zouden mij dan weer bellen hoe laat ze bij mij zouden zijn. Een half uur later nog niets gehoord, dus weer gebeld. Dit keer nam de vertrouwde man op, die beloofde dat ze me binnen een half uur zouden bellen. Om 16:10 nog niets gehoord, dus heb ik weer gebeld. Hij ging hen weer bellen. Toen werd ik snel terug gebeld door Dennis, die bood erg netjes zijn excuses aan en legde uit dat inderdaad door het weer de vorige klant met een lekkage zat waar ze met extra mankracht mee bezig waren. Hij moest de afspraak verzetten. Morgenochtend belt het kantoor om een nieuwe afspraak in te plannen...
Vandaag zouden ze tussen 13:00 en 15:00 komen. Ik speciaal hiervoor naar huis (gelukkig kan ik thuis ook werken, maar ik moest eerder weg bij een belangrijk overleg), maar geen John of Dennis. Om 15:00 uur nog niets gehoord. Om 15:10 het kantoor gebeld (het 'Haarlem' nummer), geen gehoor. Het 'Utrecht' nummer geprobeerd, in gesprek. Het 'Amsterdam' nummer was ook in gesprek. Meerdere keren die drie nummers geprobeerd, uiteindelijk kreeg ik een dame (voor het eerst) aan de lijn. Die kon me vertellen dat het door de storm van afgelopen weekend erg druk was. Begrijpelijk, maar bel dan even dat het later wordt.
Zij zei dat ze onderweg waren en ging hen bellen en ze zouden mij dan weer bellen hoe laat ze bij mij zouden zijn. Een half uur later nog niets gehoord, dus weer gebeld. Dit keer nam de vertrouwde man op, die beloofde dat ze me binnen een half uur zouden bellen. Om 16:10 nog niets gehoord, dus heb ik weer gebeld. Hij ging hen weer bellen. Toen werd ik snel terug gebeld door Dennis, die bood erg netjes zijn excuses aan en legde uit dat inderdaad door het weer de vorige klant met een lekkage zat waar ze met extra mankracht mee bezig waren. Hij moest de afspraak verzetten. Morgenochtend belt het kantoor om een nieuwe afspraak in te plannen...
Re: De Dak- en Schoorsteenspecialist
De "pret" begon hier ongeveer een jaar geleden. Vanaf eind december 2013 nam de hoeveelheid vochtplekjes / schimmels in rap tempo toe op de isolatie ( gipsplaat met eps) eind jaren 70 aangebracht. Na diverse specialisten over de vloer en op het dak gehad te hebben bleek alras dat het dak niet meer waterdicht was. Na met eigen ogen gezien te hebben dat een windvlaag ervoor zorgde dat een aantal nokvorsten opgetild werden, internet en de telefoon aangezwengeld.
De Dak en Schoorsteenspecialist -in de vorm van 2 aardige gasten- kwam langs. Na een inspectie bleken de nokvorsten los te liggen, de schoorsteen en het dakbeschot dienden geïmpregneerd te worden en zo nog wel wat zaken. Het al eerder genoemde kladje werd opgemaakt met specificatie van de werkzaamheden. Na ongeveer 2 uur waren de werkzaamheden achter de rug en het duo vertrokken.
3 dagen later, twijfel slaat toe. Hoe kan het dakbeschot geïmpregneerd zijn zonder dakpannen te verwijderen? Wat doet die korst vuil nog op de schoorsteen? Waarom is er een vonkenvanger geplaatst op een schoorsteen zonder enige functie?
Lang verhaal kort.
Op vragen kreeg ik geen antwoord. De rekeningen die ik sindsdien heb gezien zijn steeds anders van samenstelling en bedrag, en nu is het een juridische kwestie.
De Dak en Schoorsteenspecialist -in de vorm van 2 aardige gasten- kwam langs. Na een inspectie bleken de nokvorsten los te liggen, de schoorsteen en het dakbeschot dienden geïmpregneerd te worden en zo nog wel wat zaken. Het al eerder genoemde kladje werd opgemaakt met specificatie van de werkzaamheden. Na ongeveer 2 uur waren de werkzaamheden achter de rug en het duo vertrokken.
3 dagen later, twijfel slaat toe. Hoe kan het dakbeschot geïmpregneerd zijn zonder dakpannen te verwijderen? Wat doet die korst vuil nog op de schoorsteen? Waarom is er een vonkenvanger geplaatst op een schoorsteen zonder enige functie?
Lang verhaal kort.
Op vragen kreeg ik geen antwoord. De rekeningen die ik sindsdien heb gezien zijn steeds anders van samenstelling en bedrag, en nu is het een juridische kwestie.