LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drie keer achter elkaar dezelfde storing

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
martinpaulissen

Drie keer achter elkaar dezelfde storing

Ongelezen bericht door martinpaulissen »

Binnen een jaar heb ik drie keer hetzelfde probleem met mijn Saeco koffiemachine. Toen de tweede keer de fout optrad, kreeg ik al een naar gevoel. Na de tweede reparatie binnen drie weken weer kapot. Hij doet niets mee en de thermostaat wordt vervangen. Maar ook de tweede thermostaat is er nu uitgeknald.

Mijn vraag is kan ik nu een nieuw apparaat eisen? Of moet ik Media Markt nog een derde poging gunnen?

Guardian72
Contacteer:

Re: Drie keer achter elkaar dezelfde storing

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Je kan verzoeken om een nieuwe.

Geef aan dat door de herhaalde identieke storing je het vertrouwen in dit model verloren hebt.

Eisen kan altijd nog - maar begin 'informeel'.

Lees je van te voren in in wat je rechten zijn, en wat normaal is - maar na 2 pogingen tot reparatie is het m.i. niet realistisch om nog een poging te wagen - en is een nieuwe een betere optie (om een tevreden klant te houden)

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

geloof dat wettelijk 3 pogingen is...

ik zou me toch even dan bedenken of je weer een seaco neemt,ik ken iemand en dat ding is altijd kapot...was geen goedkoop ding...

I'll be back!

Ongelezen bericht door I'll be back! »

rozemarijntje schreef:geloof dat wettelijk 3 pogingen is...

ik zou me toch even dan bedenken of je weer een seaco neemt,ik ken iemand en dat ding is altijd kapot...was geen goedkoop ding...
Wettelijk is dat niet bepaald, maar drie keer is wel een ongeschreven regel waaraan fabrikanten, detaillisten en rechters zich aan houden.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

martinpaulissen

Vervangen na een X-aantal reparaties is wettelijk niet geregeld. Wel is het zo, dat consumentenorganisaties (Consuwijzer, Consumentenbond) momenteel aangeven dat vervanging redelijk is, als het produkt na 2 reparaties weer defekt raakt. Werk inderdaad eerst "gemoedelijk" en als dat niet lukt pas formeel en eisend.

Sukses, Maxiem.

Gesloten