Billy van der Boom schreef: ↑17 dec 2018 13:54Dat doe ik ook, zo veel als ik kan dragen in ieder geval. Hetgeen ik aan het eind van de maand 'over hou', split ik door midden, waarvan ik de helft af los (bovenop de reguliere maandelijkse aflossing) en de andere helft zet ik opzij voor onvoorziene uitgaven en het bouwen van een buffer.scontra schreef: ↑17 dec 2018 13:34Dan maar eerst de studieschuld (versneld) aflossen zodat u meer mogelijkheden heeft/krijgt tot het aangaan van een benodigde (hogere) hypothecaire lening.Billy van der Boom schreef: ↑17 dec 2018 11:18Ai in bovenstaand bericht lijkt het alsof ik me te goed voel voor een klein appartementje, dat is niet het geval hoor, ik huur nu iets vergelijkbaars.
Het is alleen dat ik daar niet de stap van 'je eerste koopwoning' aan ga wagen, met de nodige eenmalige kosten en investering.
Elke Euro die aan een huurpenning wordt uitgegeven wordt alleen maar besteed aan een dak boven je hoofd, niets meer en niets minder dan dat en daarmee doet u zichzelf tekort.
En inderdaad, elke euro huurpenning is er een minder voor de studieschuld. Maar goed, ander kan ik niet wonen
U bent, zoals ik meen te lezen, goed en verstandig bezig en voor de rest is het, net als voor het overgrote deel van de woon-/verhuiswens hebbende Medelander, afwachten op hetgeen er op uw/hun pad komt.
Maar, zoals het verleden mij heeft bewezen, komt het uiteindelijk allemaal goed. Geduld en doorzettingsvermogen is in deze een schone zaak.
Succes !