LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaring met jansma kunstof kozijnen uit burdaard

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
baha

ervaring met jansma kunstof kozijnen uit burdaard

Ongelezen bericht door baha »

wie heeft ervaringen met jansma uit burdaard voor het plaatsen van kunstof kozijnen

riddert

Re: ervaring met jansma kunstof kozijnen uit burdaard

Ongelezen bericht door riddert »

baha schreef:wie heeft ervaringen met jansma uit burdaard voor het plaatsen van kunstof kozijnen
Ze hebben in het MFC in Burdaard kozijnen geplaatst, en in de Brandaris, en in de zendmast in Smilde. Verder ook bij de familie Gerritsen in Heerenveen. Hoezo?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoe snel kunnen ze komen?

Ja, als je vandaag belt en volgende week kunnen plaatsen hebben ze het moeilijk en overleven ze dan de crisis wel voor jou garantie...

Hoe langer je moet wachten en hoe moeilijker in te plannen wegens drukte, hoe beter het bedrijf meestal....

haljamar

Ongelezen bericht door haljamar »

riddert schreef:
baha schreef:wie heeft ervaringen met jansma uit burdaard voor het plaatsen van kunstof kozijnen
Ze hebben in het MFC in Burdaard kozijnen geplaatst, en in de Brandaris, en in de zendmast in Smilde. Verder ook bij de familie Gerritsen in Heerenveen. Hoezo?
Betere referenties kun je niet krijgen toch.

tortle

Ongelezen bericht door tortle »

https://nl-nl.facebook.com/kvMidFryslan het zijn ook sponsors dus dat zit wel goed.

baha

Ik vraag dit,omdat we kunstof kozijnen willen hebben van dit bedrijf.
maar omdat we steeds horen dat je kunstofkozijnen beter in een stel kozijnen kunt plaatsen
dit bedrijf doet dit niet met hun kozijnen.dus daarom mijn vraag.

baha

we kregen te horen dat ze niet met stel kozijnen werken,en we horen van alle kanten dat dit beter is.dus daarom mijn vraag en of ze nu de braderie of MFC gedaan hebben.zegt mij niet zo veel,ik wil gewoon ervaringen weten van gewoon oudere woning die ze gedaan hebben.O dat ik 100 procent weet dat ik er goed aan doe.

stofzuigertje

De DSB bank sponsorde AZ en een schaatsploeg en nog Judo, dus leuk maar dat is geen garantie....

Boadzer

Ongelezen bericht door Boadzer »

[quote="baha"]we kregen te horen dat ze niet met stel kozijnen werken,en we horen van alle kanten dat dit beter is.dus daarom mijn vraag en of ze nu de braderie of MFC gedaan hebben.zegt mij niet zo veel,ik wil gewoon ervaringen weten van gewoon oudere woning die ze gedaan hebben.O dat ik 100 procent weet dat ik er goed aan doe.[/quote

Wij hebben een woning van ruim honderd jaar oud en sinds 12 jaar Finstral kunststof kozijnen, het bouwbedrijf heeft ze destijds geplaatst met stelkozijnen. Je zou, als je in de regio wil blijven, ook eens kunnen informeren bij MTD Montage te Stiens. Misschien kunnen ze uitleggen waarom wel of niet in stelkozijnen, denk dat het met een oude woning beter is met stelkozijnen omdat het vaak niet waterpas is.

baha

Ik weet het verschil wel waarom ene bedrijf wel doet en de andere,maar wie heeft ervaringen met kunstofkozijnen van dit bedrijf en hoe voldoen ze.

swaen

Ongelezen bericht door swaen »

baha schreef:Ik weet het verschil wel waarom ene bedrijf wel doet en de andere,maar wie heeft ervaringen met kunstofkozijnen van dit bedrijf en hoe voldoen ze.
Vraag eens referenties op bij het bedrijf zelf als u het niet vertrouwt.

baha

Heb verschillende offerte ' s aan gevraagd en 6 tegenwoordige over de vloer gehad
De ene nog mooier praatje dan de andere.er zaten heel montage bedrijven tussen die kozijnen voor je bestellen en plaatsen,met een verschillend prijskaartje,het gaat mij niet echt om de prijs.we hebben besloten om een bedrijf te kiezen die de kozijnen zelf maakt en monteert,zodat als er problemen mochten komen ,je niet tussen 2 bedrijven in komt tezetten die elkaar de schuld geven.
Omdat je dat vaak hoor.
Dus daarom gaat onze voorkeur uit naar jansma,
Maar we zouden graag ervaringen van anderen willen horen hoe het bedrijf is en of ze ook ooit problemen hebben gehad met dit bedrijf, want mooie praatjes vullen geen gaatjes en het gaat om een aardig groot bedrag.

stofzuigertje

Stelkozijn?

Ja, meerdere zeggen dat een kozijn zonder aanslag rand van 2 cm, of 28 mm als je 3 dubbel glas rotzooi is en het stelkozijn moet!
Maar..... Duitsers en Belgen, die gebruiken ze niet, gewoon stomp, per kozijn al snel E100 tot E150,- goedkoper en de stelkozijnen zijn ook niet gratis... dus nog goedkoper!
En omdat je zonder stelkozijn van binnenuit kunt werken dus ook boven geen steiger nodig.
Alleen het af kitten met lang houdbare Sanitair kit van de iets zichtbare Compriband is dan een ladder nodig of als je het glas iets later plaatste dus na uitzetten naar buiten hangend.

Dus zonder stel kozijn is andere werkwijze en dat kan net zo goed zijn als met stelkozijn.
Stelkozijn + aanslag rand kosten dus extra geld, steiger nodig en voor mijn....
Bij stelkozijn en dus aanslagrand van 28mm extra dus lompe dikke kozijnen en ik wilde liever slanke zonder...

Wel goed gemeten want mijn buren, van strak plastic tegen muur tot 1 cm brede gleuven...
Dus goed meten en je kreeg minder als 4 mm ruimte rondom dus geen brede zwarte randen...

Zowel de houten als kunststof stelkozijnen die zichtbaar blijven tussen kozijn en muur zijn meestal zwart... waarom niet grijs als cement en minder opvallend?

Mijn naden zijn dus ook zwart van Compriband maar door de siliconen kit na vlak strijken met ingezeept theelepeltje te bestrooien met fijn zand dus cement kleurig geworden...
Dat staat netjes, ze kunnen door de met zand bestrooide kit en het band zelf nog steeds ademen en krimpen en uitzetten en zien er dus cement grijs uit, alleen de zijkanten gedaan beneden...
Boven dus kale kit en alleen zichtbare gestrooid.

Er is dus geen verschil, mits je de Compri Band bescherm met Siliconen Sanitair Kit die langer mee gaat als het schuim wat na een jaar of 10~15 zal brokkelen en daarom gaan de stelkozijnen met harde plastic randen of massief plastic langer mee...

Verder is het Huidige Compri Band zoals je deze week op de Bouwbeurs in Utrecht kunt zien wel UV bestendig en de oude van 20 jaren terug nog niet...

yaguara

Ongelezen bericht door yaguara »

Hallo BaHa,

Meer dan 10 jaar geleden hebben mijn ouders hun kozijnen en ramen laten plaatsen door Jansma.
Ik ben inmiddels uit huis, maar de kozijnen mochten blijven.
Vlak na de garantie-termijn kregen zij wel wat problemen met het hang en sluitwerk van de achterdeur, maar dat is ook alles en zal inmiddels wel verbeterd zijn na 10 jaar...?
Hoe gezond een bedrijf is kunt u zien na het opvragen van financiële gegevens bij de KvK.

Gesloten