LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hangend ei: door het frame gezakt

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
MarleenOpz.

Hangend ei: door het frame gezakt

Ongelezen bericht door MarleenOpz. »

Ik ben jarig op 2 augustus.
Voor mijn verjaardag heb ik in 2015 een hangend ei gekregen van mijn partner. Metalen frame bekleed met wicker (?)
Tijdens mijn verjaardag dit jaar ging mijn moeder in mijn ei zitten en zakte zo door het frame heen. De bovenkant was helemaal doorgeroest.
Ik ben echt heel verdrietig, ik was zo verschrikkelijk blij met dat ding!!

- In het najaar zette ik deze in mijn woonkamer en in het voorjaar ging deze weer naar buiten (juist om de levensduur te bevorderen)
- Je mag van een product voor in de tuin toch wel verwachten dat deze ook echt geschikt is voor in de tuin en niet na 2 seizoenen al doorgerot is.
- Dit was geen goedkoop product waarvan je niet teveel moet verwachten (volgens mij kostte hij 300 euro)
- Ik heb een foto van het product naar het Tuincentrum Osdorp doorgestuurd en deze hebben enkel een korte reactie teruggegeven: "er zit geen garantie op het product".

Kan iemand mij vertellen of ik nog garantie heb, wat mijn rechten zijn en graag advies over hoe dit verder aan te pakken.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 nov 2017 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Brahms

Re: Hangend ei: door het frame gezakt

Ongelezen bericht door Brahms »

MarleenOpz. schreef:Ik ben jarig op 2 augustus.
Voor mijn verjaardag heb ik in 2015 een hangend ei gekregen van mijn partner. Metalen frame bekleed met wicker (?)
Tijdens mijn verjaardag dit jaar ging mijn moeder in mijn ei zitten en zakte zo door het frame heen. De bovenkant was helemaal doorgeroest.
Ik ben echt heel verdrietig, ik was zo verschrikkelijk blij met dat ding!!

- In het najaar zette ik deze in mijn woonkamer en in het voorjaar ging deze weer naar buiten (juist om de levensduur te bevorderen)
- Je mag van een product voor in de tuin toch wel verwachten dat deze ook echt geschikt is voor in de tuin en niet na 2 seizoenen al doorgerot is.
- Dit was geen goedkoop product waarvan je niet teveel moet verwachten (volgens mij kostte hij 300 euro)
- Ik heb een foto van het product naar het Tuincentrum Osdorp doorgestuurd en deze hebben enkel een korte reactie teruggegeven: "er zit geen garantie op het product".

Kan iemand mij vertellen of ik nog garantie heb, wat mijn rechten zijn en graag advies over hoe dit verder aan te pakken.
Moest even goed nadenken wat een "hangend ei" is.....
Maar leukdat je je eigen bericht, ondanks de droevige inhoud en al je verdriet toch zelf leuk vind.

Na twee jaar zit er inderdaad geen garantie meer op dit product. Dat het product aan de prijs was zegt natuurlijk niets over de daadwerkelijke kwaliteit. Zeer goedkope producten zijn vaak van prima kwaliteit, andersom is ook mogelijk. Het is maar net wat de gek er voor vraagt en/of betaald.
Anderzijds is het natuurlik niet een lange periode dat het product is meegegaan. Je zou het kunnen gooien op non conformiteit. Maar dat gaat een lange (juridische) weg werden.
Beste lijkt mij, kijk of hij nog te herstellen is, zo niet koop een nieuwe als je niet zonder kunt.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Essentieel van zo'n ei is dat de hangconstructie degelijk is uitgevoerd. Dat na 2 jaar dat niet zo blijkt te zijn is wel een tekortkoming.

Is het product ook expliciet voor buiten geschikt ?
En is het product niet over belast ? Vaak is er een grens van 100 - 120 kilo wat zo'n ei kan dragen.

Is dit tuincentrum ergens bij aangesloten ? (CBW bijvoorbeeld ?)

MarleenOpz.

Ongelezen bericht door MarleenOpz. »

- Niet overbelast
- het gaat om een tuinstoel, deze zou toch wel geschikt voor de tuin moeten zijn.
- voor zover ik op de website kan zien zijn ze nergens bij aan gesloten

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Tip 3: Laten repareren bij een bedrijf wat kan lassen.

Heeft u gelezen waar die stoel van gemaakt is . :?

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Het frame is van metaal, dat is doorgerot. Grote kans dat het van inferieur metaal is gemaakt in China, en dus per zeecontainer is vervoerd. En de zilte zeelucht is funest voor die constructies. Ik zou gewoon een nieuw frame laten lassen door iemand uit de buurt.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

metalen frame

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

metalen frame

En waar is het mee bekleed ?

Hopelijk heeft de lasser een goede brandverzekering . :wink:

Gesloten