Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Jansssen
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 mei 2015 22:12

Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Jansssen »

U leest het goed: heel Nederland meurt naar wasverzachter. En dat niet alleen. Vrijwel alle vloeibare wasmiddelen zijn zeer sterk geparfumeerd. En nu hoor ik u roepen: "ja maar, het ruikt zo lekker". Dat vindt u misschien, maar anderen zouden er weleens anders over kunnen denken of hoofdpijn van kunnen krijgen.

De huishoudwasmachines van tegenwoordig laten vanwege Eco en zo (te) weinig water in. Er wordt dus meestal met te weinig water gewassen. Wat u dus in feite aan het doen bent met al dat vloeibare wasmiddel en wasverzachter is uw wasgoed parfumeren. En elke keer dat u aan het 'wassen' bent, maakt u het erger. En u maar denken: wat is m'n was toch heerlijk schoon; ruik maar: t' is zo fris. Nee, het is niet fris, het is ronduit ranzig.

Om uit deze vicieuze cirkel te geraken doet u het volgende: al uw wasverzachter en vloeibare wasmiddelen, pods en weet ik veel wat ze allemaal hebben gooit u het huis uit. U spoedt zich naar de winkel en schaft daar ouderwets waspoeder aan. Neutraal of licht geparfumeerd zoals Ariel, Dixan, Witte Reus. Gewoon even je neus erin en dan mag het middel licht fris ruiken.

Het waspoeder gooit u los in de trommel, dus niet in dat bakje. Vervolgens wast u alle kleding die u op uw lichaam draagt op 60 graden, de rest kan op 30 of 40. Wasmachine niet te vol.
Op het moment dat de waterinlaat stopt, checkt u het waterniveau. Het waterniveau moet net aan onderkant van het raampje staan. Zoniet, dan giet u zelf (warm) water bij totdat u ziet dat het water net tegen het raampje aanstaat.

Zo bent u uw kleding aan het wassen. Nou beste mensen, doe er je voordeel mee.

PS: Het werkwoord 'betalen' is een regelmatig werkwoord en wordt in de 3e persoon enkelvoud met een T vervoegd. Het werkwoord 'willen' is een onregelmatig werkwoord en wordt in de 3e persoon enkelvoud zonder T vervoegd.

Let's go Brandon!

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Nijogeth »

1. Mijn kleding kan niet op 60 graden gewassen worden.
2. Zodra er water in mijn wasmachine staat, dan gaat de klep niet meer open.
3. Mijn wasverzachter ruikt naar kokos en ik houd van de geur van kokos.

Dus nee, hier heb ik absoluut niets aan. En volgens mij is dit niet echt een probleem. Ik zie eerder een voordeel aan mensen met flink ruikende kleding met lekkere geurtjes.

dhc520
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2023 08:36

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door dhc520 »

Dhr/Mevrouw. Janssen:
Mag ik dat aub zelf bepalen?
Uw mening is niet representatief veronderstel ik.
Kultopic...

Thijs124
Berichten: 917
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het is een mening en taalles willen we niet ongevraagd.

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nu Nederland niet meer naar nicotine stinkt maar wat nieuws bedacht om over te zeuren?

Ben zeer tevreden over de pods die ik gebruik.

rwolters
Berichten: 1676
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door rwolters »

Er moet veel meer verboten worden in Nederland. Er zijn nog veel te weinig regels die gehandhaafd moeten worden. Waar is de EU als je ze nodig hebt? Er moet in het kabinet op z'n minst een minister voor Extra Verboden komen.

Moneyman
Berichten: 30446
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jansssen schreef:
05 jun 2024 14:20
Nou beste mensen, doe er je voordeel mee.
Afbeelding
Jansssen schreef:
05 jun 2024 14:20
PS: Het werkwoord 'betalen' is een regelmatig werkwoord en wordt in de 3e persoon enkelvoud met een T vervoegd. Het werkwoord 'willen' is een onregelmatig werkwoord en wordt in de 3e persoon enkelvoud zonder T vervoegd.
Dank voor de taalles. Vanwaar deze onverwachte geste?
Jansssen schreef:
05 jun 2024 14:20
Let's go Brandon!
Who the *peep* is Brandon?

Lowieze
Berichten: 6725
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Lowieze »

Liever iemand wiens kleren naar wasmiddel ruiken, dan iemand die zichzelf én z’n kleren zelden wast. Dat is pas ranzig.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Dirkie »

Jansssen schreef:
05 jun 2024 14:20
Op het moment dat de waterinlaat stopt, checkt u het waterniveau. Het waterniveau moet net aan onderkant van het raampje staan. Zoniet, dan giet u zelf (warm) water bij totdat u ziet dat het water net tegen het raampje aanstaat.
Als er te weinig water in de wasmachine zit dan is waarschijnlijk de watersensor kapot en moet die gemaakt worden.
En met de ECO stand en vloeibare wasmiddelen is niet mis. Wel is het aan te raden om regelmatig het filter schoon te maken. En ook regelmatig de wasmachine met een daarvoor bedoeld schoonmaak middel te reinigen op de hoogste temperatuur.
Dit geldt trouwens ook voor vaatwassers.

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Is dit bericht een uitvloeisel of vervolgactie van al die irritante Facebook berichten dat we wasmiddelen beter zelf kunnen maken?

Wassen op Ecostand verloopt al jaren prima bij ons. Zonder toevoegingen. Wij hebben geen klachten. En onze kleding en
beddengoed ruikt fris en schoon.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik gooi al jaren en jaren een emmer water in mijn wasmachine erbij als hij klaar is met water innemen.

En die wasmachine reinigen op de hoogste temperatuur is onzin. Was de witte was op 95 graden, blijft de machine al die jaren schoon.

witte angora
Berichten: 31200
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door witte angora »

Jansssen schreef:
05 jun 2024 14:20
U leest het goed: heel Nederland meurt naar wasverzachter.
Bij mij niet. Ik gebruik Klok parfumvrij en azijn. Geen schoonmaakazijn, die is te sterk voor de machine, maar gewone huishoudazijn. en bij mij meurt er niets, helemaal niets. Alles is gewoon lekker schoon en fris.
De huishoudwasmachines van tegenwoordig laten vanwege Eco en zo (te) weinig water in. Er wordt dus meestal met te weinig water gewassen.
Vreemd, die van mij is een jaar of drie oud, maar daar komt wel genoeg water in. Kwestie van instellen.
Het waspoeder gooit u los in de trommel, dus niet in dat bakje.
Weet niet of mijn was daar zo blij van wordt. En waarom zou ik? Dat bakje zit er niet voor niets. En waar doe ik de azijn in?
Om uit deze vicieuze cirkel te geraken doet u het volgende:

[...]

al uw wasverzachter en vloeibare wasmiddelen, pods en weet ik veel wat ze allemaal hebben gooit u het huis uit.

[...]

U spoedt zich naar de winkel en schaft daar ouderwets waspoeder aan

[...]

etcetera etcetera
Wie denk je wel dat je bent om me zo te commanderen?
Vervolgens wast u alle kleding die u op uw lichaam draagt op 60 graden,
Vreemd, ik doe dat op 30 graden, keurig volgens advies, en mijn was is schoon en fris. Het enige wat bij mij op 60 graden gaat zijn de handdoeken en de vaatdoekjes, waarbij ik de laatste een half uurtje in 70 graden heb laten weken, met behulp van baking poeder.
Zoniet, dan giet u zelf (warm) water bij totdat u ziet dat het water net tegen het raampje aanstaat.
Hoe dan? Moet dat dan wel weer in het bakje van de zeeppoeder? Overigens komt mijn water wel wat hoger als de onderkant van het raampje.

Nog een vraagje. Wanneer beginnen de geraniums weer te bloeien?

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door juliomariner »

witte angora schreef:
05 jun 2024 15:59


Nog een vraagje. Wanneer beginnen de geraniums weer te bloeien?
Als de komkommers weer massaal op de markt komen.

Jansssen
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 mei 2015 22:12

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Jansssen »

Daar ben ik weer;-) Zal er even wat reacties bijpakken:

Nijogeth mag zijn of haar kleren niet op 60 graden wassen. Van wie niet? ik adviseer kleding die op lichaam wordt gedragen op 60 graden te wassen (hemden en ondergoed). Als u blij wordt van kokos, gewoon blijven doen. En dat extra water gooi je in het zeepbakje

DHC520, u mag het helemaal zelf weten.

Thijs124, taalles is hier wel nodig. Je geeft een beetje je niveau aan als t stikt van de taalfauten.

Zeerprivé, ik beklaag me idd over de vieze geur van deze parfum. Mag ik? Bedenk wel dat je chemicaliën op zit te snuifen.

rwolters, een landelijk verbod op dat gestink zou mijn goedkeuring hebben

Moneyman is tot nu toe de enige met humor ;-)

Lowieze, nou ik twijfel

Dirkie, de watersensor is prima in orde. De wasmachinefabrikant wil graag ++ Eco zijn en daarom laat de machine vaak te weinig water in. Ik vind dat er dus wel van alles mis is met die vloeibare wasmiddelen en als de machine genoeg water inlaat hoef je ook niet de wasmachine schoon te spoelen. Schoonspoelen moet alleen als je ophoping hebt van die vloeibare troep en niet afgevoerd vuil.

Bezorgde burger, nou houden zo

Lady1234, dat bedoel ik: gewoon extra water inlaten. Witte was zou op 60 voldoende moeten zijn. Je zou wat van die oxy toe kunnen voegen, dat spul werkt vanaf 50 graden het beste. Of een paar druppels glorix via het zeepbakje terwijl er water ingelaten wordt als je de was wat zou willen bleken

Witte Angora, Klok met azijn is prima. Waspoeder kan gewoon in de trommel, daarmee voorkom je aankoeken aan de achterwand van de trommel. Ik commandeer niet, ik zette het wat sterk aan. Keukendoekjes in de week is helemaal prima, daarmee voorkom je vet gemeng met andere was

Juliomariner, geraniums en komkommer. Weet niet

Mensen, doe ermee wat je wilt;-)

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door juliomariner »

iK had wel verwacht dat u het niet zou begrijpen.
In ieder geval de komkommertijd is blijkbaar vroeg begonnen dit jaar. Wat een onzin topic.

Lowieze
Berichten: 6725
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Bedenk wel dat je chemicaliën op zit te snuifen” = snuiven. :wink:

Ron5300
Berichten: 318
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Nu weet ik wat de geur is die ik buiten ruik, het is wasverzachter.
Na jaren gepiekerd te hebben over wat die geur zou kunnen zijn komt u ongevraagd met het antwoord en daarvoor ben ik u dankbaar want ik dacht dat het deodorant of iets dergelijks was.
Al uw andere adviezen neem ik voor kennisgeving aan tenzij u die wetenschappelijk kunt onderbouwen.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Oxy toevoegen? Onzin. Schep soda is net zo goed en veel voordeliger. En ik gebruik al een jaar op 30 poeder van Lidl. Komt altijd prima uit de test.

Wasverzachter gebruik ik niet, want ik heb een droger.

lordi
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door lordi »

Moneyman schreef:
05 jun 2024 15:23
Who the *peep* is Brandon?
"Let's Go Brandon" is code van de Trump-ratten in Amerika voor "F*ck Joe Biden"

Aygulf
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Aygulf »

@Janssen:
Als u het nodig vindt ons taalles te geven heb ik ook nog een kleine correctie voor u:

"Zeerprivé, ik beklaag me idd over de vieze geur van deze parfum. Mag ik? Bedenk wel dat je chemicaliën op zit te snuifen."

Het is DIT parfum en niet DEZE parfum. Parfum is namelijk een "het" woord.
Graag gedaan!

Plaats reactie