LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogteverschil plafondplaten

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
ik87

Hoogteverschil plafondplaten

Ongelezen bericht door ik87 »

Hey,
wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht in april is deze opgeleverd. in september is er een aanrecht ingeplaatst. bij het aftimmeren van de afwerklat tegen het plafond zie je duidelijk hoogte verschil tussen de platen onderling. de keukenboer heeft plaat maar een beetje meegezaagd..

nu is mijn vraag wat ik moet doen..
op meerdere plekken in de woning zit hoogteverschil tussen de platen.
bij de keuken is dit nu al geen gezicht. tevens had ik sierlijsten gekocht maar ben bang dat dit geen gezicht wordt met al die hoogte verschillen?!

mijn oom timmerman van beroep geeft aan dat vershil middenin wel vaker voorkomt maar dat dicht bij de muur eigenlijk niet kan!

heeft iemand tips?
(ik weet niet hoe ik een foto plaats op het forum)[/url]

perlato

Re: Hoogteverschil plafondplaten

Ongelezen bericht door perlato »

Ik weet niet welke vloer er bij u geruikt is.
Maar een vloer zal in de meeste gevallen naar de midden van de ruimte ietwat doorbuigen. Niet bij de muur, want daar ligt hij op.
of de muur moet niet waterpas zijn .
Als dit het geval is, dan loopt het plafond t.o.v de vloer wel scheef, maar de platen onderling niet.
Ik denk dat de muur waar de vloeren op liggen niet echt recht waren, dus is er aangeklooid.

De plint langs het plafond zou je gewoon recht met het plafond mee kunnen bevestigen en de naad met het plafond afkitten en sausen.
Dan valt dat denk ik niet zo op.

Een aftimmering van een keuken had ik denk ik gewoon recht gehouden en ook afgekit tegen het plafond.

Als het plafond in z'n geheel afloopt dan wel meezagen met plafond.

Gesloten