Hottub niet geleverd
Hottub niet geleverd
*Opmerking van moderatie: de domeinnaam Barrelsauna.nu en delen van het bedrijf zijn inmiddels overgegaan op een nieuwe eigenaar
Goedenavond allemaal. Op 16 april bestelde ik een houtgestookte hottub, levertijd 3 tot 8 weken. Na mail én telefonisch contact te hebben gehad met de -toen nog- vriendelijke medewerkers heb ik een aardig bedrag vooruitbetaald. De hottub zou week 20 geleverd worden. Toen het bijna zover was, heb ik maar eens ter info een mail gestuurd wanneer ze zouden gaan leveren, meer voor mijn eigen planning. Toen kreeg ik het antwoord dat er verkeerde kuipen waren binnen gekomen. Dat kan gebeuren, dacht ik. Ze zeiden me toe dat de levering in week 27 zou plaatsvinden. In aanloop naar week 27 maar weer eens contact gezocht, maar wederom zou de levering niet doorgaan wegens onderbezetting. Okeeee en wanneer leveren jullie nu? Nou, het gaat week 35 worden, want we gaan in onze vakantie volle bak door produceren, werd er beloofd. In aanloop naar week 35 -hoe verrassend- weer zelf contact opgenomen, en wederom konden ze niks leveren. De smoesjes waren blijkbaar op want ik kreeg nieteens een reden. Toen heeft een van de heren mij beloofd de hottub te leveren uiterlijk 24-8. ZELF MAAR WEER ONTACT OPGENOMEN 2 dagen voor de leverdatum, en wat denk je???? Ze konden hem niet leveren!!! Man man man man… ik heb een herroepingsformulier ingevuld op die datum, 24-8 met de sommering het bedrag ook op die datum terug te storten, maar nee, je hoort niks, ook niet als ik een terugbelverzoek mail. Niks noppes nada. Het is écht een enorme schande, dat dit nog bestaat. Ergens heb ik wel te doen met de dames die alle klappen opvangen aan de telefoon, maar die weten ook van toeten noch blazen. En hebben vast een goede training gehad. Alle contact met barrelsauna.nu was super, tot ik betaald had. En toen was alles even slecht en alles moest van mijn kant komen, wat geen vertrouwen wekt. Kijk eens op de site van trustpilot en voer daar barrelsauna.nu in, en je s grint je rot. Had ik dat nou maar eerder gedaan….
Barrelsauna.nu heeft nog tot 6-9 voor de terugbetaling. (Op het herroepingsformulier stond 14 dagen) Ik krijg ze niet meer te pakken, terugbelverzoeken blijven ze negeren.
Zijn er meer mensen hier met deze ervaring met barrelsauna.nu en hoe isdat opgelost?
Voor liefhebbers heb ik alle mailverkeer goed bewaard.
Goedenavond allemaal. Op 16 april bestelde ik een houtgestookte hottub, levertijd 3 tot 8 weken. Na mail én telefonisch contact te hebben gehad met de -toen nog- vriendelijke medewerkers heb ik een aardig bedrag vooruitbetaald. De hottub zou week 20 geleverd worden. Toen het bijna zover was, heb ik maar eens ter info een mail gestuurd wanneer ze zouden gaan leveren, meer voor mijn eigen planning. Toen kreeg ik het antwoord dat er verkeerde kuipen waren binnen gekomen. Dat kan gebeuren, dacht ik. Ze zeiden me toe dat de levering in week 27 zou plaatsvinden. In aanloop naar week 27 maar weer eens contact gezocht, maar wederom zou de levering niet doorgaan wegens onderbezetting. Okeeee en wanneer leveren jullie nu? Nou, het gaat week 35 worden, want we gaan in onze vakantie volle bak door produceren, werd er beloofd. In aanloop naar week 35 -hoe verrassend- weer zelf contact opgenomen, en wederom konden ze niks leveren. De smoesjes waren blijkbaar op want ik kreeg nieteens een reden. Toen heeft een van de heren mij beloofd de hottub te leveren uiterlijk 24-8. ZELF MAAR WEER ONTACT OPGENOMEN 2 dagen voor de leverdatum, en wat denk je???? Ze konden hem niet leveren!!! Man man man man… ik heb een herroepingsformulier ingevuld op die datum, 24-8 met de sommering het bedrag ook op die datum terug te storten, maar nee, je hoort niks, ook niet als ik een terugbelverzoek mail. Niks noppes nada. Het is écht een enorme schande, dat dit nog bestaat. Ergens heb ik wel te doen met de dames die alle klappen opvangen aan de telefoon, maar die weten ook van toeten noch blazen. En hebben vast een goede training gehad. Alle contact met barrelsauna.nu was super, tot ik betaald had. En toen was alles even slecht en alles moest van mijn kant komen, wat geen vertrouwen wekt. Kijk eens op de site van trustpilot en voer daar barrelsauna.nu in, en je s grint je rot. Had ik dat nou maar eerder gedaan….
Barrelsauna.nu heeft nog tot 6-9 voor de terugbetaling. (Op het herroepingsformulier stond 14 dagen) Ik krijg ze niet meer te pakken, terugbelverzoeken blijven ze negeren.
Zijn er meer mensen hier met deze ervaring met barrelsauna.nu en hoe isdat opgelost?
Voor liefhebbers heb ik alle mailverkeer goed bewaard.
Re: Hottub niet geleverd
Hallo
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt: bijna een jaar geleden besteld, en sindsdien altijd zelf contact moeten opnemen. Geen sauna geleverd en het ene (doorzichtige) smoesje na het andere. De eigenaar adverteert nog actief en verkoopt ook nog via fora zoals marktplaats. Vele andere gedupeerden hebben soortgelijke ervaringen, waardoor er ernstige aanwijzingen zijn voor oplichting.
Jelle
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt: bijna een jaar geleden besteld, en sindsdien altijd zelf contact moeten opnemen. Geen sauna geleverd en het ene (doorzichtige) smoesje na het andere. De eigenaar adverteert nog actief en verkoopt ook nog via fora zoals marktplaats. Vele andere gedupeerden hebben soortgelijke ervaringen, waardoor er ernstige aanwijzingen zijn voor oplichting.
Jelle
Re: Hottub niet geleverd
Hier hetzelfde verhaal. Hottub besteld begin maart 2023 ,zou 2-3 weken duren.
Je moet inderdaad continu zelf contact opnemen anders geen enkele communicatie.
De communicatie die er is is verdedigend en ronduit bot en draait het zo om dat hij het slachtoffer is.
Dat dingen langer duren dan normaal kan voorkomen. Maar deze beste man liegt en bedriegt iedereen en blijft actief adverteren op platformen zoals marktplaats. Waarschijnlijk om andere gaten te dichten maar daar komt een keer een eind aan.
Als je weet dat je niet kan leveren is dat op zijn minst onverantwoord.
Op locatie is er vrijwel niemand.
We hebben inmiddels een appgroep met gedupeerden die sinds vorige week woensdag al 8 mensen telt en snel groeit waaronder de topic starter.
Je moet inderdaad continu zelf contact opnemen anders geen enkele communicatie.
De communicatie die er is is verdedigend en ronduit bot en draait het zo om dat hij het slachtoffer is.
Dat dingen langer duren dan normaal kan voorkomen. Maar deze beste man liegt en bedriegt iedereen en blijft actief adverteren op platformen zoals marktplaats. Waarschijnlijk om andere gaten te dichten maar daar komt een keer een eind aan.
Als je weet dat je niet kan leveren is dat op zijn minst onverantwoord.
Op locatie is er vrijwel niemand.
We hebben inmiddels een appgroep met gedupeerden die sinds vorige week woensdag al 8 mensen telt en snel groeit waaronder de topic starter.
Re: Hottub niet geleverd
Indien u betaalt hebt met een creditcard dan kunt u het beste contact opnemen met uw creditcard maatschappij. Doe een beroep op aflevering garantie.
U kunt contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Hun kunnen bemiddelen en eventueel daarna een rechtzaak starten.
Zonder bovenstaande dan kunt u zelf een rechtzaak starten.
U kunt contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Hun kunnen bemiddelen en eventueel daarna een rechtzaak starten.
Zonder bovenstaande dan kunt u zelf een rechtzaak starten.
Re: Hottub niet geleverd
Volgens de site hebben ze verschillende showrooms. Daar eens een bezoekje gebracht?
Ik heb nog nooit van deze zaak gehoord, maar wel wonderlijk , iemand opent een topic. Direct een nieuw persoon op het forum met dezelfde klacht. En dat er vele andere gedupeerden zouden zijn.
Ik heb nog nooit van deze zaak gehoord, maar wel wonderlijk , iemand opent een topic. Direct een nieuw persoon op het forum met dezelfde klacht. En dat er vele andere gedupeerden zouden zijn.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: Hottub niet geleverd
Hier hetzelfde verhaal. Hottub besteld begin maart 2023 ,zou 2-3 weken duren.
Je moet inderdaad continu zelf contact opnemen anders geen enkele communicatie.
De communicatie die er is is verdedigend en ronduit bot en draait het zo om dat hij het slachtoffer is.
Inmiddels in de laatste fase om een rechtszaak te kunnen starten.
Je moet inderdaad continu zelf contact opnemen anders geen enkele communicatie.
De communicatie die er is is verdedigend en ronduit bot en draait het zo om dat hij het slachtoffer is.
Inmiddels in de laatste fase om een rechtszaak te kunnen starten.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Hottub niet geleverd
Hoeft niet vreemd te zijn. In Google kun je een melding aanmaken dat als er een bepaald zoekwoord op intternet opduikt je een waarschuwingsmail krijgt.
Re: Hottub niet geleverd
@juliomariner / lady1234: TS heeft deelgenomen aan een appgroep van gedupeerden van Barrelsauna waaronder ik ook lid van ben en zo ons op de hoogte gesteld van haar post. De lijst met gedupeerden is helaas groot als binnen enkele dagen mensen zich al bij de groep aanmelden (8 momenteel maar het zijn er naar verwachting honderden).
Re: Hottub niet geleverd
Hallo
Hier hetzelfde verhaal. Eerste week augustus 2022 (meer dan een jaar geleden dus) Sauna + Hottub besteld in een combideal en volledig betaald bij bestelling. Hottub is ruim te laat geleverd in het voorjaar. De sauna nog steeds niet. Bij elk contact wordt er gezegd dat het binnen 2 à 3 weken in orde zou moeten zijn. Ze steken het op het feit dat ze eens leverproblemen hebben van het hout, dan weer hebben ze productieproblemen of personeelsproblemen. Ondertussen wordt exact hetzelfde model al die tijd nog in promotie verkocht met een levertijd van normaal 6-8 weken, maar "Door de extreem grote vraag naar onze barrelsauna’s vervaardigd van knotty cedar, zijn we helaas genoodzaakt om voor nieuwe orders de levertijden te verlengen, 9-12 werkweken".
Wij wachten ondertussen 58 weken. Er zijn al ingebrekestellingen gestuurd door onze rechtsbijstandsverzekeraar en onze advocaat, maar telkens komen ze met een (andere) uitleg en loze beloftes. Ze sturen er ook op aan dat wij zouden annuleren, wat we tot op heden nog niet hebben gedaan, gezien de ervaringen van anderen die niet terugbetaald worden en het feit dat we dat een pak duurder zouden moeten aankopen en elders ook weer een hele tijd moeten wachten.
Hier hetzelfde verhaal. Eerste week augustus 2022 (meer dan een jaar geleden dus) Sauna + Hottub besteld in een combideal en volledig betaald bij bestelling. Hottub is ruim te laat geleverd in het voorjaar. De sauna nog steeds niet. Bij elk contact wordt er gezegd dat het binnen 2 à 3 weken in orde zou moeten zijn. Ze steken het op het feit dat ze eens leverproblemen hebben van het hout, dan weer hebben ze productieproblemen of personeelsproblemen. Ondertussen wordt exact hetzelfde model al die tijd nog in promotie verkocht met een levertijd van normaal 6-8 weken, maar "Door de extreem grote vraag naar onze barrelsauna’s vervaardigd van knotty cedar, zijn we helaas genoodzaakt om voor nieuwe orders de levertijden te verlengen, 9-12 werkweken".
Wij wachten ondertussen 58 weken. Er zijn al ingebrekestellingen gestuurd door onze rechtsbijstandsverzekeraar en onze advocaat, maar telkens komen ze met een (andere) uitleg en loze beloftes. Ze sturen er ook op aan dat wij zouden annuleren, wat we tot op heden nog niet hebben gedaan, gezien de ervaringen van anderen die niet terugbetaald worden en het feit dat we dat een pak duurder zouden moeten aankopen en elders ook weer een hele tijd moeten wachten.
Beckman Lapre
vindt dit leuk
Re: Hottub niet geleverd
Wij hebben in april 2023 een hottub besteld met zogenaamd een levertijd van 3 weken. We kwamen in hetzelfde schuitje terecht als de voorafgaande reacties. We wachten al maanden op onze hottub en na vele smoesjes, telefoontjes en mails geen reactie.
Ons geduld is op en we willen ons geld terug!
Maar ook daar krijgen we geen enkele reactie op.
Kijkje gaan nemen bij de showroom op het adres dat staat beschreven op de website. Niemand aanwezig, rolluiken dicht en geen geparkeerde auto’s.
Alle gegevens bewaard en contact opgenomen met onze rechtsbijstand.
Ons geduld is op en we willen ons geld terug!
Maar ook daar krijgen we geen enkele reactie op.
Kijkje gaan nemen bij de showroom op het adres dat staat beschreven op de website. Niemand aanwezig, rolluiken dicht en geen geparkeerde auto’s.
Alle gegevens bewaard en contact opgenomen met onze rechtsbijstand.
Re: Hottub niet geleverd
Barrelsauna.nu heeft helemaal geen showroom, ze zeggen zelf een fabriek te zijn en geen winkel. Op afspraak is de “fabriek” te bezoeken op een paar dagen per week heb ik op de site gelezen, maar dat er meerdere showrooms zijn is in mijn beleving niet helemaal waar…
Re: Hottub niet geleverd
Volgens hun site hebben negen showrooms in Nederland en Belgie. Wat er van waar is? Geen idee?
Re: Hottub niet geleverd
Inderdaad.
Dan maar in Waardenburg op de stoep staan.
Boel zal wel failliet zijn, want half augustus is op dat adres een nieuwe bv opgericht. Doorstart?
Dan maar in Waardenburg op de stoep staan.
Boel zal wel failliet zijn, want half augustus is op dat adres een nieuwe bv opgericht. Doorstart?
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Hottub niet geleverd
Die conclusie is wel een beetje kort door de bocht. Ik kan ook meerdere BV's op mijn adres zetten. Daarvoor hoef je geen doorstart te maken.
ZeerPrivé
vindt dit leuk
Re: Hottub niet geleverd
Inderdaad.juliomariner schreef: ↑05 sep 2023 09:03Die conclusie is wel een beetje kort door de bocht. Ik kan ook meerdere BV's op mijn adres zetten. Daarvoor hoef je geen doorstart te maken.
Re: Hottub niet geleverd
We zijn momenteel de schade aan het verzamelen met de appgroep via een Google Form. Zojuist gestart en we zitten met 5 aanmeldingen al op een schade (aanbetaalde bedragen) van bijna 17.000 euro!
Mede gedupeerden, jullie kunnen hier aanmelden: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link
Mede gedupeerden, jullie kunnen hier aanmelden: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link
Re: Hottub niet geleverd
Nog een keertje dan mijn advies: Google het bedrijf waar je wil kopen - elk bedrijf - vóór de koop op:
"Klacht... (bedrijf)".
Dat scheelt bakken vol geld en miskopen.
"Klacht... (bedrijf)".
Dat scheelt bakken vol geld en miskopen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 sep 2023 12:30
Re: Hottub niet geleverd
Probeer zoveel mogelijk gedupeerde te verzamelen om een gezamenlijke zaak te starten. Aan de reviews te lezen via Facebook en Google zijn er heel wat gedupeerde.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 sep 2023 13:57
Re: Hottub niet geleverd
Hier ook hetzelfde probleem.. op 29 april een barrelsauna betaald en in goed vertrouwen een voorschot betaald, toen niks meer gehoord en de reviews begonnen slechter en slechter te worden, dus ik heb mijn geld terug gevraagd. Netjes het herroepingsformulier ingevuld en veel beloftes om geld terug gestort te krijgen. Op heden nog niks ontvangen echt slecht