Ik heb vorige week een elektrische schiller gekocht bij Blokker, dit filiaal had verbouwingsuitverkoop. Er hingen briefjes dat je aangeschafte spullen niet kon ruilen. Op zich logisch. Maar... bij thuiskomst bleek de elektrische schiller kapot te zijn. Ik terug naar de winkel: nee mag niet geruild worden, staat op het briefje.
Klantenservice gemaild, die zeiden eerst, het mag en daarna nee, het mag toch niet, want het staat op het briefje aangegeven.
Ik vind het dus idioot dat je een elektrisch apparaat wat bij thuiskomst kapot blijkt te zijn niet vergoed krijgt. Nu ben ik nog steeds met de klantenservice aan het mailen om het opgelost te krijgen, maar zij houden dus vast aan:"het staat op het briefje".
Als ik de garantie zonder tussenkomst van de winkel wil regelen, dan moet ik het opsturen naar Engeland, wat duurder is dan wat het product kostte. Wie staat er nu in zijn recht??? (of heeft iemand nog een andere tip voor me?)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kapot aparaat gekocht tijdens uitverkoop
-
Re: Kapot aparaat gekocht tijdens uitverkoop
Als ze het niet willen ruilen, zullen ze het moeten repareren. Je hebt er garantie op, neem ik aan. Het zou zomaar kunnen dat de reparatiekosten wel eens zo hoog kunnen liggen dat ze meteen maar een nieuwe geven.
Tip: laat deze keer even je huisgenoot gaan (of een goede vriend/buur/familielid). Die rolt er 'vers' in zeg maar. Laat Blokker zelf maar bedenken dat het om jouw apparaat gaat waar ze al die tijd al mee bezig waren.
Tip: laat deze keer even je huisgenoot gaan (of een goede vriend/buur/familielid). Die rolt er 'vers' in zeg maar. Laat Blokker zelf maar bedenken dat het om jouw apparaat gaat waar ze al die tijd al mee bezig waren.
-
Er is geen sprake van ruilen, maar je wilt gewoon een werkend product. In beginsel heb je ook bij een uitverkoop gewoon recht op garantie. Blokker zal hier dus gewoon met een oplossing moeten komen en dat kan zijn (1) het repareren van het product of (2) het vervangen van het product of (3) het aankoopbedrag retour geven.
Precies.Incasso-deskundige schreef:Er is geen sprake van ruilen, maar je wilt gewoon een werkend product. In beginsel heb je ook bij een uitverkoop gewoon recht op garantie. Blokker zal hier dus gewoon met een oplossing moeten komen en dat kan zijn (1) het repareren van het product of (2) het vervangen van het product of (3) het aankoopbedrag retour geven.