LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
prissy
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2012 12:02

Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door prissy »

Wij hebben in een impuls , een koopovereenkomst getekend voor het zetten van een nieuwe kunststof kozijnen achter pui . Na dat de heren weg waren hebben wij ons financiële plaatje nog eens na gekeken en blijkt het toch niet haalbaar .
De heren waren erg overtuigend en eigenlijk durfde wij geen nee meer te zeggen .
Nu staat er in de koopovereenkomst dat deze binnen 8 dagen bedenktijd ontbonden kan worden .
Met het versturen van een aangetekende brief . Dit heb ik vandaag ook gedaan .
Maar ik vroeg me af of zij nu een bedrag kunnen eisen (bijv.de aanbetaling )
Dit staat overigens nergens in de koopovereenkomst hoor .
Maar ben bang dat ik dalijk toch nog moet gaan betalen .
Weet iemand of dit zo is .
Nogmaals in de koopovereenkomst staat niets over het betalen van een bepaald bedrag . Er staat alleen dat het contract ontbonden kan worden binnen 8 dagen met het versturen van een aangetekende brief.
Alvast bedankt voor het antwoorden . Gr. Mevr hus
Laatst gewijzigd door prissy op 01 feb 2013 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Nee je kunt kosteloos ontbinden. Zeg in hemelsnaam dat je de koop wilt ontbinden en niet annuleren. Dat is iets anders.

Zorg dat je hem verstuurd met bericht van ontvangst !

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door tenormin »

nou sjoegel, die brief is al weg voor je dit schreef. Dus maar hopen dat prissy de goede bewoordingen heeft gebruikt. Eerlijk gezegd wist ik niet dat je een koopcontract zo maar kan ontbinden, dacht dat dit alleen voor koop op afstand/colportage was. Zoiets als keuken kopen, tekenen en dan spijtoptant worden. Dan kan je er onderuit: met betaling. Ben benieuwd, prissy.

alfatrion
Berichten: 22038
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Uit "nadat de heren weg waren" heb ik de indruk dat hier spraken is van colportage. De koop kan ontbinden worden binnen acht dagen nadat deze is ingeschreven bij kvk, dacht ik. Uit de brief van TS moet het de verkoper duidelijk zijn dat deze wilt ontbinden, ook als TS het woord annuleren heeft gebruikt die gebruik zijn. Het gaat niet om de woorden, maar om de boodschap.
tenormin schreef:Eerlijk gezegd wist ik niet dat je een koopcontract zo maar kan ontbinden, dacht dat dit alleen voor koop op afstand/colportage was. Zoiets als keuken kopen, tekenen en dan spijtoptant worden. Dan kan je er onderuit: met betaling.
Het recht van ontbinding bestaat bij koop of afstand, koop van een huis en colportage boven een bepaald bedrag en indien dit contractueel overeengekomen is. Annuleringskosten zijn vaak aan te vechten. Google maar eens op "jurofoon 30% CBW".

prissy
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2012 12:02

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door prissy »

Bedankt voor de antwoorden . Inmiddels is gebleken dat wij waarschijnlijk met oplichting te maken
nadat ik via internet (trackandtrace)heb gezien dat de aangetekende brief niet was aangekomen maar dat deze nu bij hun in de buurt op het postkantoor ligt en na 4 dagen nog steeds niet is opgehaald . Is mijn man gaan bellen en is nog nooit zo onvriendelijk behandelt , er werd beweerd dat er niet onder uitgekomen kan worden en dat er desnoods beslag gelegd zou worden op het salaris van mijn man , toen hij vroeg waarom zei de aangetekende brief nog niet hadden opgehaald werd er hard gelachen en gezegd dat zij niet meer op dat adres zitten en zijn verhuist (dit is het adres wat achter op de koopovereenkomst staat en waar naar de aangetekende brief verzonden moest woorden volgens hun algemene voorwaarden ) mijn man vroeg hun nieuwe adres om een nieuwe brief te sturen maar werd weer uitgelachen en zij zeiden die krijg je niet , en hè bent nu toch te laat met versturen want morgen zijn de 8 dagen voorbij . Ook vertelde de man dat het niet kon ontbinden omdat de kozijnen al in de maak zijn .
Dit is echter onmogelijk omdat er niet eens is ingemeten !!
Er werd lachend opgehangen !!
Ik ben op internet gaan speuren outlet kozijnen blijkt 3 verschillende adressen te hebben in Hengelo en Enschede . Inmiddels gister gelijk terug 3 aangetekende briefen verstuurd naar alle drie de adressen . Deze zijn volgens (track and tracé postnl) vandaag al bezorgd en getekend dus hebben zei deze alsnog gekregen binnen de 8 dagen .
Lijkt get jullie verstandig om naar een jurist/advocaat te gaan ??

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik zou eerst even afwachten. Waarschijnlijk hebben ze al snel door dat er met jullie niet valt te spotten en hoor je niks meer van ze. Bewaar wel alles nog heeeeel lang heeeeel goed, zo heb je altijd bewijs. ;) Daarbij kan een kozijnenbedrijf zelf nooit loonbeslag leggen, dan gaat er een heel traject van herinneringen, deurwaarder, incassobureau en uiteindelijk uitspraak van de rechter aan vooraf. ;)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door Jolijn »

prissy schreef:Bedankt voor de antwoorden . Inmiddels is gebleken dat wij waarschijnlijk met oplichting te maken
nadat ik via internet (trackandtrace)heb gezien dat de aangetekende brief niet was aangekomen maar dat deze nu bij hun in de buurt op het postkantoor ligt en na 4 dagen nog steeds niet is opgehaald . Is mijn man gaan bellen en is nog nooit zo onvriendelijk behandelt , er werd beweerd dat er niet onder uitgekomen kan worden en dat er desnoods beslag gelegd zou worden op het salaris van mijn man , toen hij vroeg waarom zei de aangetekende brief nog niet hadden opgehaald werd er hard gelachen en gezegd dat zij niet meer op dat adres zitten en zijn verhuist (dit is het adres wat achter op de koopovereenkomst staat en waar naar de aangetekende brief verzonden moest woorden volgens hun algemene voorwaarden ) mijn man vroeg hun nieuwe adres om een nieuwe brief te sturen maar werd weer uitgelachen en zij zeiden die krijg je niet , en hè bent nu toch te laat met versturen want morgen zijn de 8 dagen voorbij . Ook vertelde de man dat het niet kon ontbinden omdat de kozijnen al in de maak zijn .
Dit is echter onmogelijk omdat er niet eens is ingemeten !!
Er werd lachend opgehangen !!
Ik ben op internet gaan speuren outlet kozijnen blijkt 3 verschillende adressen te hebben in Hengelo en Enschede . Inmiddels gister gelijk terug 3 aangetekende briefen verstuurd naar alle drie de adressen . Deze zijn volgens (track and tracé postnl) vandaag al bezorgd en getekend dus hebben zei deze alsnog gekregen binnen de 8 dagen .
Lijkt get jullie verstandig om naar een jurist/advocaat te gaan ??
Je hebt er meer dan genoeg geld aan besteed, aan die aangetekende brieven, al meer dan nodig was.
(het zou 'leuk' zijn als je in die brieven de inhoud van de telefoongesprekken zou hebben weergegeven?)
Kan trouwens altijd nog, in een mail ( + 1 brief per reguliere post), datum en tijd van telefoongesprek vermelden + de inhoud zo letterlijk mogelijk. Ik weet het, het haalt niks uit, maar dan is het toch maar even vermeld.
Het 'bedrijf' kan ook niks uithalen, met dit soort 'geintjes' ( ook met dat er desnoods beslag gelegd zou worden op het salaris van mijn man ) is het duidelijk dat het een verre van professioneel 'bedrijf' is.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

alfatrion schreef:Uit "nadat de heren weg waren" heb ik de indruk dat hier spraken is van colportage.
Hoeft niet. Je kunt ook een afspraak met ze hebben gemaakt....

alfatrion
Berichten: 22038
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door alfatrion »

GJvdZ schreef:
alfatrion schreef:Uit "nadat de heren weg waren" heb ik de indruk dat hier spraken is van colportage.
Hoeft niet. Je kunt ook een afspraak met ze hebben gemaakt....
Het is ook maar een indruk. Andere aanwijzing zijn de 8 dagentermijn (komt toevallig overeen met colportage) en het feit dat TS dit een impuls aankoop noemt.

outletkozijnen
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2013 20:28

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door outletkozijnen »

Geachte mevrouw Hus

misschien moet u eerst nagaan hoe het in de wet geregeld is ivm de colportage wet. :oops:

en het zelf benaderen van een bedrijf.

ik zal u het verschil even duidelijk maken ik bel ongevraagd bij u aan de deur dit is colportage.
u vraag een offerte aan via een offerte site wij nemen naar aanleiding van uw verzoek bij u langs en u sluit een koop dan is deze uitgesloten van de colportage wet en bent u gebonden aan deze koop en dit is bij u het geval u kocht een product en neemt deze niet af ja daar zijn logisch gezien kosten aan verbonden ik zal u via dit form laten zien.

Een colportage-overeenkomst wordt niet gesloten in een officiële verkoopruimte zoals een winkel. In onderstaande voorbeelden is er sprake van colportage:
een verkoper die onaangekondigd aan huis komt
je reageert op een advertentie, naar aanleiding waarvan de colporteur langskomt
je ontvangt een uitnodiging voor een besloten bijeenkomst waar producten verkocht worden
Hierbij is het vaak zo dat je meteen moet beslissen of je tot de koop van een product overgaat. Het zijn eenmalige aanbiedingen die verlopen op het moment dat je ze afwijst.
Voorwaarden colportage

Bij het sluiten van een overeenkomst is een colporteur aan strenge regels gebonden:
de colporteur dient zich bij aanvang te identificeren met een identiteitsbewijs
hij geeft uitsluitend eerlijke en volledige informatie over het product, de prijs, de geldigheidsduur van de aanbieding en het recht op annulering
hij verkoopt niets waarvan hij kan weten dat je het niet kunt betalen
je krijgt meteen een afschrift van de overeenkomst of een aankoopbon
Voorwaarden colportage-overeenkomst

Ook de colportage-overeenkomst zelf moet aan bepaalde eisen voldoen. Zo moet de overeenkomst de volgende informatie bevatten:
bedenktijd van acht dagen
naam en het adres van de colporteur
prijs van het product
inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel
datum van de overeenkomst
handtekeningen van de colporteur en de consument
Beëindigen colportage-overeenkomst

Wil je een colportage-overeenkomst beëindigen, dan dien je binnen de annuleringstermijn een (aangetekende) brief te sturen waarin je aangeeft dat je de overeenkomst ontbindt.

zoals u leest heeft u zelf om ons gevraagd via kozijnen-leveranciers.nl waar u een offerte aangevraagd.


Groeten Outletkozijnen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door bprosman »

mijn man vroeg hun nieuwe adres om een nieuwe brief te sturen maar werd weer uitgelachen en zij zeiden die krijg je niet , en hè bent nu toch te laat met versturen want morgen zijn de 8 dagen voorbij
En dat alles volgens deze klantvriendelijke houding natuurlijk :wink:
U heeft in ieder geval genoeg reclame gemaakt om er voor te zorgen dat ik er in ieder geval ver wegblijf van 'outletkozijnen' .

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:
mijn man vroeg hun nieuwe adres om een nieuwe brief te sturen maar werd weer uitgelachen en zij zeiden die krijg je niet , en hè bent nu toch te laat met versturen want morgen zijn de 8 dagen voorbij
En dat alles volgens deze klantvriendelijke houding natuurlijk :wink:
U heeft in ieder geval genoeg reclame gemaakt om er voor te zorgen dat ik er in ieder geval ver wegblijf van 'outletkozijnen' .
Voor mij is de "meneer van Outlet Ko(n)zijnen" een een ietsje teveel op de hoogte van de colportagewet. Over-geinformeerd :mrgreen: . Zeker altijd gedaan voor Outlet gestart werd?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door Jolijn »

outletkozijnen schreef:Geachte mevrouw Hus

misschien moet u eerst nagaan hoe het in de wet geregeld is ivm de colportage wet. :oops:

en het zelf benaderen van een bedrijf.

ik zal u het verschil even duidelijk maken ik bel ongevraagd bij u aan de deur dit is colportage.
u vraag een offerte aan via een offerte site wij nemen naar aanleiding van uw verzoek bij u langs en u sluit een koop dan is deze uitgesloten van de colportage wet en bent u gebonden aan deze koop en dit is bij u het geval u kocht een product en neemt deze niet af ja daar zijn logisch gezien kosten aan verbonden ik zal u via dit form laten zien.

Een colportage-overeenkomst wordt niet gesloten in een officiële verkoopruimte zoals een winkel. In onderstaande voorbeelden is er sprake van colportage:
een verkoper die onaangekondigd aan huis komt
je reageert op een advertentie, naar aanleiding waarvan de colporteur langskomt
je ontvangt een uitnodiging voor een besloten bijeenkomst waar producten verkocht worden
Hierbij is het vaak zo dat je meteen moet beslissen of je tot de koop van een product overgaat. Het zijn eenmalige aanbiedingen die verlopen op het moment dat je ze afwijst.
Voorwaarden colportage

Bij het sluiten van een overeenkomst is een colporteur aan strenge regels gebonden:
de colporteur dient zich bij aanvang te identificeren met een identiteitsbewijs
hij geeft uitsluitend eerlijke en volledige informatie over het product, de prijs, de geldigheidsduur van de aanbieding en het recht op annulering
hij verkoopt niets waarvan hij kan weten dat je het niet kunt betalen
je krijgt meteen een afschrift van de overeenkomst of een aankoopbon
Voorwaarden colportage-overeenkomst

Ook de colportage-overeenkomst zelf moet aan bepaalde eisen voldoen. Zo moet de overeenkomst de volgende informatie bevatten:
bedenktijd van acht dagen
naam en het adres van de colporteur
prijs van het product
inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel
datum van de overeenkomst
handtekeningen van de colporteur en de consument
Beëindigen colportage-overeenkomst

Wil je een colportage-overeenkomst beëindigen, dan dien je binnen de annuleringstermijn een (aangetekende) brief te sturen waarin je aangeeft dat je de overeenkomst ontbindt.

zoals u leest heeft u zelf om ons gevraagd via kozijnen-leveranciers.nl waar u een offerte aangevraagd.


Groeten Outletkozijnen
Mevrouw Hus heeft het niet over colportage.
Ook al heeft zij u zelf om een offerte gevraagd, zij schrijft dat in de koopovereenkomst staat dat die binnen 8 dagen geannuleerd kan worden. Wat zij gedaan heeft.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

outletkozijnen schreef: Wil je een colportage-overeenkomst beëindigen, dan dien je binnen de annuleringstermijn een (aangetekende) brief te sturen waarin je aangeeft dat je de overeenkomst ontbindt.

zoals u leest heeft u zelf om ons gevraagd via kozijnen-leveranciers.nl waar u een offerte aangevraagd.


Groeten Outletkozijnen
Moet er wel het goede adres op de overeenkomst staan he ! :wink:

Overigens weet ik nu wel waar ik dus niet moet zijn voor kozijnen, niet bij outletkozijnen dus.

outletkozijnen
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2013 20:28

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door outletkozijnen »

nee mevrouw hus u heeft een overeenkomst met ons en daar houden we u aan.
had u maar moeten na denken over het kopen van spullen.

u heeft onze factuur ook niet betaald en dit dossier word vandaag bezorgd bij het incasso bedrijf regel het maar met hun en dat ik veel van de colpetage af weet is een beetje zoeken wat voor veel mensen erg moeilijk is is dat jullie ons benarderd hebben en niet anders om dus als je dan iets koop kunnen je niet meer van af.


gr outletkozijnen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door bprosman »

als je dan iets koop kunnen je niet meer van af
Kommie uit Utrech jochie ?

Ik zou zeggen "See you in court", kom maar met een specificatie welke schade er geleden is door annulering.
nee mevrouw hus u heeft een overeenkomst met ons en daar houden we u aan.
Dus Mevrouw hus "jokt" dat het niet in de koopovereenkomst staat ? die 8 dagen ?

Overigens krijg ik van de reactie van "outletkozijnen" een aardig "weekendgevoel".

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

outletkozijnen schreef:nee mevrouw hus u heeft een overeenkomst met ons en daar houden we u aan.
had u maar moeten na denken over het kopen van spullen.

u heeft onze factuur ook niet betaald en dit dossier word vandaag bezorgd bij het incasso bedrijf regel het maar met hun en dat ik veel van de colpetage af weet is een beetje zoeken wat voor veel mensen erg moeilijk is is dat jullie ons benarderd hebben en niet anders om dus als je dan iets koop kunnen je niet meer van af.


gr outletkozijnen
Een overeenkomst die niet kloppend is want het juiste adres staat
niet op de overeenkomst.

Wat ik heel erg vind is dat je niet meer weet of dit de echte outletkozijnen is die
hier schrijft of het weer een trol is. :evil:

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door thecure »


Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door Jolijn »

thecure schreef:gezien de manier van schrijven en de spelfouten, is het óf een trol, óf een bedrijf wat verre van professioneel is.
Als het klopt, hoe het telefonische gesprek is verlopen, is het dit "een bedrijf wat verre van professioneel is."

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door tenormin »

thecure schreef:https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... w=previous

nog iemand met slechte ervaringen.
Nou, de link die u doorgeeft lees ik toch als "colportage" met: er kwam een man langs de deur....Ik lees daar niet in dat "meneer" besteld was van Outlet kozijnen maar zomaar langs kwam. Volgens mij is het inderdaad of een "grappenmaker" of een plek waar je niks wil kopen.

Gesloten