LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lekkage badkamer: detectie en afhandeling toch niet gratis
-
Lekkage badkamer: detectie en afhandeling toch niet gratis
Toen mijn plafond in de woonkamer naar beneden kwam, werd duidelijk dat ik lekkage had in de badkamer. Ik wist niet precies wat de oorzaak was en zo kwam ik uit bij een lek detectie bedrijf. De website van dit bedrijf vermeldt het volgende (ik citeer):
lekkage? Bel voor een gratis lekdetectie en noodreparatie! Lekdetectie is als u verzekerd bent gratis en wij handelen uw verzekeringswerk (zowel detectie als herstel van de gevolgschade) kosteloos voor u af!
Het bedrijf in kwestie is geweest, heeft gedetecteerd, een rapport opgesteld en doorgestuurd naar de verzekering.
Helaas was de conclusie van de verzekering dat ik de schade (zowel de lekkage en de gevolgschade) niet kan verhalen. Daarop kreeg ik een rekening van 325 euro ex btw van het lekdetectiebedrijf.
Ik ben het daar niet mee eens en wil hem eigenlijk niet betalen, maar zij dreigen met een incassobureau. Wat kan ik het beste doen?
lekkage? Bel voor een gratis lekdetectie en noodreparatie! Lekdetectie is als u verzekerd bent gratis en wij handelen uw verzekeringswerk (zowel detectie als herstel van de gevolgschade) kosteloos voor u af!
Het bedrijf in kwestie is geweest, heeft gedetecteerd, een rapport opgesteld en doorgestuurd naar de verzekering.
Helaas was de conclusie van de verzekering dat ik de schade (zowel de lekkage en de gevolgschade) niet kan verhalen. Daarop kreeg ik een rekening van 325 euro ex btw van het lekdetectiebedrijf.
Ik ben het daar niet mee eens en wil hem eigenlijk niet betalen, maar zij dreigen met een incassobureau. Wat kan ik het beste doen?
Re: Lekkage badkamer: detectie en afhandeling toch niet gratis
U bent helaas in een beunhaas getrapt. Die ' als u verzekerd bent' gratis werkt. Ja zo kan iedereen het. U zalmoeten betalen. En please klik nooit meer de eerste de beste aan maar ga naar een betrouwbaar bedrijf.
-
Ik heb het laatst andersom gedaan. Bij een lekkage heb ik de verzekering gebeld en die heeft iemand langs gestuurd om op onderzoek te gaan en een noodreparatie te doen. Nu is het wachten tot alles droog is en zal de verzekeraar weer een bedrijf inschakelen om de schade te herstellen.
Waarom belt u dan een ander persoon?
Waarom belt u dan een ander persoon?
Justmeagain
vindt dit leuk
Er staat, Als u verzekerd bent Is het gratis.
U voldoet aan hun voorwaarden voor gratis inspectie en afhandeling, u bent verzekerd en het bedrijf heeft de rekening naar uw verzekeraar gestuurd. Dat die nu niet betaald is niet uw schuld.
Hopelijk geeft forumlid mr. Monique Doomernik haar mening in deze.
U voldoet aan hun voorwaarden voor gratis inspectie en afhandeling, u bent verzekerd en het bedrijf heeft de rekening naar uw verzekeraar gestuurd. Dat die nu niet betaald is niet uw schuld.
Dat is niet juist. Niet het lekdetectiebedrijf bepaalt of vraagsteller verzekerd is voor de schade, maar de verzekeraar. Iets met polisvoorwaarden... Geen enkel bedrijf werkt ‘gratis’ dus als vraagsteller niet voor de schade verzekerd is, moet hij de nota zelf betalen. Hij is en blijft de opdrachtgever en in die opdracht zal ongetwijfeld boven zijn handtekening iets staan over ‘als uw verzekeraar niet betaalt moet u zelf de nota betalen’.Kolibrie schreef: ↑04 apr 2020 21:00Er staat, Als u verzekerd bent Is het gratis.
Wat uit de vraag niet blijkt is waarom de schade niet verzekerd is.
Ik begrijp dit zo als dat u niet hoeft te betalen als de verzekering betaald. Als er geen bedrag is afgesproken dan bent u een redelijk loon verschuldigd. Waar bestonden de werkzaamheden uit, hoelang is men bezig geweest en met hoeveel man?Astrid van Eijk schreef: ↑04 apr 2020 14:37"lekkage? Bel voor een gratis lekdetectie en noodreparatie! Lekdetectie is als u verzekerd bent gratis en wij handelen uw verzekeringswerk (zowel detectie als herstel van de gevolgschade) kosteloos voor u af!"
Ik zou bij een lekkage een loodgieter bellen en het lek op laten sporen en repareren. Wat moet u met een “lekdetectiebedrijf”?
Het plafond onder de badkamer kwam naar beneden, niet eerder sporen van lekkage gezien? En zo moeilijk is het niet, lekt het voortdurend, dan is het aanvoer van water. Lekt het af en toe, dan is het de afvoer van water.
Dus als het water sijpelt en u zet de hoofdkraan van het water dicht, dan is het de aanvoer. Neemt u een bad of douche en lekt het, dan is het de afvoer.
Maar als het plafond al naar beneden gekomen is, bel ik de verzekering.
Maar waarom wordt het plafond niet vergoed?
Het plafond onder de badkamer kwam naar beneden, niet eerder sporen van lekkage gezien? En zo moeilijk is het niet, lekt het voortdurend, dan is het aanvoer van water. Lekt het af en toe, dan is het de afvoer van water.
Dus als het water sijpelt en u zet de hoofdkraan van het water dicht, dan is het de aanvoer. Neemt u een bad of douche en lekt het, dan is het de afvoer.
Maar als het plafond al naar beneden gekomen is, bel ik de verzekering.
Maar waarom wordt het plafond niet vergoed?
ls ze dit roepen, lijkt het me dat het bedrijf ook zelf verantwoordelijk is om de kleine lettertjes van verzekering TS even door te spitten, alvorens ze gaan klussen.Astrid van Eijk schreef: ↑04 apr 2020 14:37lekkage? Bel voor een gratis lekdetectie en noodreparatie! Lekdetectie is als u verzekerd bent gratis en wij handelen uw verzekeringswerk (zowel detectie als herstel van de gevolgschade) kosteloos voor u af!
En er is lekdetectie uitgevoerd, die is al gratis
Ik vraag me af waar je dat op baseert.16again schreef: ↑04 apr 2020 22:20ls ze dit roepen, lijkt het me dat het bedrijf ook zelf verantwoordelijk is om de kleine lettertjes van verzekering TS even door te spitten, alvorens ze gaan klussen.Astrid van Eijk schreef: ↑04 apr 2020 14:37lekkage? Bel voor een gratis lekdetectie en noodreparatie! Lekdetectie is als u verzekerd bent gratis en wij handelen uw verzekeringswerk (zowel detectie als herstel van de gevolgschade) kosteloos voor u af!
En er is lekdetectie uitgevoerd, die is al gratis
Ik lees niet meer of minder als "Wanneer je de correcte verzekering hebt is wordt onze dienst verlening betaald door de verzekering en wij regelen dit dan voor je". Wanneer dat dus niet zo is zal je logischerwijs zelfs moeten betalen.
Ik zie niet in waarom dit bedrijf zou moeten nagaan of de klant op correcte wijze verzekerd is, dat zoiu de klant moeten doen voordat ze dit bedrijf inschakelen.
Ligt aan de definitie van "verzekeringswerk." Dat begint wat mij betreft met de controle of dit gedekt is.
En hakken ze echt vaker met dit bijltje, (bedrijf presenteert zich als verzekeringsdeskundige) dan volstaat het vragen naar welke verzekering men heeft.
Nu de verzekering niet betaalt: Is er wel een deugdelijke overeenkomst, waar tarieven in worden genoemd? Anders was de overeenkomst onvoldoende bepaald en daarmee nietig.
En hakken ze echt vaker met dit bijltje, (bedrijf presenteert zich als verzekeringsdeskundige) dan volstaat het vragen naar welke verzekering men heeft.
Nu de verzekering niet betaalt: Is er wel een deugdelijke overeenkomst, waar tarieven in worden genoemd? Anders was de overeenkomst onvoldoende bepaald en daarmee nietig.
Op grond waarvan betaalt de verzekering niet uit?
Paulvdun
vindt dit leuk
Wat ik mij ook afvraag is, waarom betaald de verzekering het onderzoek niet uit? Je hebt als verzekeringsnemer een schadebeperkingsplicht (waaraan je dus aan voldaan hebt) plus dat er dan sprake is van bereddingskosten. Wat was de oorzaak van de lekkage, een afvoer of?