LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lekkage, verhuurder doet niets
Lekkage, verhuurder doet niets
Ik heb sinds vorig jaar in mijn 2 jaar oude appartement tijdens het noodweer last van lekkage van regenwater dat via het balkon van de buurvrouw bij mij via de bovenkant van de schuifpui naar binnen in mijn woonkamer komt. Het enige wat de woningstichting heeft gedaan is dat de aannemer Hegeman het overloop pijpje in het waterafvoer gedeelte van het balkon van de buurvrouw een stukje naar beneden geslagen, waardoor ik nu telkens als het maar even wat steviger regent en de wind op de balkons staat het water uit de overloop (i.p.v. gewoon via de afvoer) op mijn balkon klettert en je dus een extra water partij hebt waardoor mijn balkon en mijn ramen telkens extra vies worden. Ik heb Vivare de woningstichting hierover een mail gestuurd dat is nu dit jaar 3,5 maand geleden dat ik het met deze situatie niet eens ben en ik het idee heb dat het een constructie fout is, omdat naar mijn idee de kozijnen te laag in de waterafvoer van de balkons staat. Ik heb begrepen dat meerdere mensen in dit complex waterschade hebben gehad door hetzelfde probleem. In Mei van dit jaar 2015 is er gezegd via de telefoon dat ze er mee bezig zijn. Nu heb ik zon 2 weken geleden Vivare gebeld met de vraag dat ik de opzichter wil spreken om mijn probleem kenbaar te maken en te zeggen dat ik het niet eens ben hoe dit allemaal is gegaan. Ze nemen geen contact op, ik heb het idee dat ze zelf ook niet weten wat te doen omdat het zoals ik eerder zij het een constructie fout is. De eerste waterschade heb ik via mijn verzekering vergoed gekregen maar de tweede lekkage wat precies door hetzelfde probleem is veroorzaak heb ik bij Vivare neergelegd. Ik heb nu waterschade wat ik nu nog steeds niet heb hersteld omdat ik denk als er weer een keer noodweer komt er weer precies hetzelfde gebeurd. Ik ben door de hele situatie nogal gefrustreerd en weet niet wat ik verder kan doen, ik dacht aan de huurcommisie maar daar kom ik ook niet uit op hun website. Ik weet niet wat voor stappen ik verder nog kan nemen zodat de woningstichting Vivare er nu echt iets aan gaat proberen te doen.
Re: Lekkage, verhuurder doet niets
Huurcommissie moet je aanschrijven, wel moet je de wbv eerst gelegenheid geven om nog te reageren. Moet je ff wachten tot Bob komt , die weet precies hoe dat werkt. Ik geloof dat ze een week of 6 krijgen om nog iets te doen en dat je daarna de huurcommissie kan inschakelen. Hebben jullie niet iets van huurdersbelangen daar?
-
De enige manier om Vivare in beweging te krijgen is :jongen114 schreef:Ik heb sinds vorig jaar in mijn 2 jaar oude appartement tijdens het noodweer last van lekkage van regenwater dat via het balkon van de buurvrouw bij mij via de bovenkant van de schuifpui naar binnen in mijn woonkamer komt. Het enige wat de woningstichting heeft gedaan is dat de aannemer Hegeman het overloop pijpje in het waterafvoer gedeelte van het balkon van de buurvrouw een stukje naar beneden geslagen, waardoor ik nu telkens als het maar even wat steviger regent en de wind op de balkons staat het water uit de overloop (i.p.v. gewoon via de afvoer) op mijn balkon klettert en je dus een extra water partij hebt waardoor mijn balkon en mijn ramen telkens extra vies worden. Ik heb Vivare de woningstichting hierover een mail gestuurd dat is nu dit jaar 3,5 maand geleden dat ik het met deze situatie niet eens ben en ik het idee heb dat het een constructie fout is, omdat naar mijn idee de kozijnen te laag in de waterafvoer van de balkons staat. Ik heb begrepen dat meerdere mensen in dit complex waterschade hebben gehad door hetzelfde probleem. In Mei van dit jaar 2015 is er gezegd via de telefoon dat ze er mee bezig zijn. Nu heb ik zon 2 weken geleden Vivare gebeld met de vraag dat ik de opzichter wil spreken om mijn probleem kenbaar te maken en te zeggen dat ik het niet eens ben hoe dit allemaal is gegaan. Ze nemen geen contact op, ik heb het idee dat ze zelf ook niet weten wat te doen omdat het zoals ik eerder zij het een constructie fout is. De eerste waterschade heb ik via mijn verzekering vergoed gekregen maar de tweede lekkage wat precies door hetzelfde probleem is veroorzaak heb ik bij Vivare neergelegd. Ik heb nu waterschade wat ik nu nog steeds niet heb hersteld omdat ik denk als er weer een keer noodweer komt er weer precies hetzelfde gebeurd. Ik ben door de hele situatie nogal gefrustreerd en weet niet wat ik verder kan doen, ik dacht aan de huurcommisie maar daar kom ik ook niet uit op hun website. Ik weet niet wat voor stappen ik verder nog kan nemen zodat de woningstichting Vivare er nu echt iets aan gaat proberen te doen.
* digitaal klacht indienen naar: klant@vivare.nl ( bellen heeft geen zin)
*brief schrijven naar : Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties
PB 72
6800 AB Arnhem
(volgens mij zijn er 3-4 WBV uit deze regio bij aangesloten )
Pas als dit niet heeft gewerkt kunt u de Huurcommissie inschakelen.
-
Fijn dat je meedenkt met topicstarter, maar
Het is allemaal heel eenvoudig: Je downloadt onderstaande gebrekenbrief. Print deze uit en vult deze in. Je maakt daar een fotokopie van. Het origineel stuur je naar de verhuurder (niet naar de Huurcommissie).
uitleg: https://www.huurcommissie.nl/onderwerpe ... -gebreken/
gebrekenbrief: https://www.huurcommissie.nl/uploads/me ... urders.pdf
Als je geen printer hebt kun je de Huurcommissie gratis bellen. Ze sturen het formulier dan naar je toe.
Je kan het ingevulde formulierhet beste aangetekend naar je verhuurder sturen.
Het is erg jammer dat veel mensen dit allemaal niet durven of willen. Het lijkt omslachtig maar dat is het niet. Blijven zeuren en bedelen bij je verhuurder om onderhoud gedaan te krijgen kost je namelijk veel meer energie en levert minder op.
klopt niet.Pas als dit niet heeft gewerkt kunt u de Huurcommissie inschakelen.
Het is allemaal heel eenvoudig: Je downloadt onderstaande gebrekenbrief. Print deze uit en vult deze in. Je maakt daar een fotokopie van. Het origineel stuur je naar de verhuurder (niet naar de Huurcommissie).
uitleg: https://www.huurcommissie.nl/onderwerpe ... -gebreken/
gebrekenbrief: https://www.huurcommissie.nl/uploads/me ... urders.pdf
Als je geen printer hebt kun je de Huurcommissie gratis bellen. Ze sturen het formulier dan naar je toe.
Je kan het ingevulde formulierhet beste aangetekend naar je verhuurder sturen.
Het is erg jammer dat veel mensen dit allemaal niet durven of willen. Het lijkt omslachtig maar dat is het niet. Blijven zeuren en bedelen bij je verhuurder om onderhoud gedaan te krijgen kost je namelijk veel meer energie en levert minder op.
-
Prima, Bob . Mooi " gebreken/ klachten " A viertje ! (Ik heb hem ook gedownload nu.) Digitale klacht via de mail werkt trouwens ook bij hen wel. Alles beter dan telefoneren in ieder geval.
-
Maar dit klopt toch wel .....als een klacht na 6 weken niet is verholpen kun je de huurcommissie inschakelen .Bob Schurkjens schreef:Fijn dat je meedenkt met topicstarter, maarklopt niet.Pas als dit niet heeft gewerkt kunt u de Huurcommissie inschakelen.
-
Inderdaad exact 6 weken wachten en dan onmiddellijk de Huurcommissie inschakelen. Zo heb ik het ook gedaan. Een paar honderd euro huurkorting ontvangen op mijn bankrekening van de verhuurder op last van de Huurcommissie. 25 euro leges teruggestort gekregen omdat ik in het gelijk werd gesteld. Al het achterstallig onderhoud opgelost.
Je kan hier heerlijk grasduinen in uitspraken van de Huurcommissie: https://www.huurcommissie.nl/over-de-hu ... itspraken/
Je kan hier heerlijk grasduinen in uitspraken van de Huurcommissie: https://www.huurcommissie.nl/over-de-hu ... itspraken/
-
Huurcommissie inschakelen lijkt gedoe en eng , maar is het niet. Ook ik heb wel eens een " zaak " gewonnen, met redelijkheid en goede argumenten (en in geval van TS ) is dit alleszins de moeite waard.
Eerst moet Vivare nu maar in actie komen.....
Eerst moet Vivare nu maar in actie komen.....
-
Je zal maar ruim 500 euro per maand terugkrijgen van je verhuurder totdat de gebreken zijn verholpen en zonder dat het je zelf iets kost:
https://www.huurcommissie.nl/over-de-hu ... 15-001949/
https://www.huurcommissie.nl/over-de-hu ... 15-001949/
Bob en de anderen bedankt voor de tips en het meedenken. Bob ik heb je formulier gedownload en zal deze ingevuld aangetekend opsturen naar de verhuurder Vivare. Dan is alleen nog mijn vraag als Vivare niets onderneemt na 6 weken hoe schakel ik dan in vredesnaam de Huurcommisie in ?? Ik begrijp niet waar ik op hun website de klacht kan indienen. Als jullie voor mij dit nog kunnen beantwoorden dat zou ik fijn vinden ? Bedankt alvast.
https://www.huurcommissie.nl/procedure/ ... -indienen/
Hier staat hoe je de klacht kan indienen, volgens mij is het datzelfde formulier als Bob al gaf.
Hier staat hoe je de klacht kan indienen, volgens mij is het datzelfde formulier als Bob al gaf.
Geachte mensen, ik wil nog even feedback geven over mijn vraag, de woningstichting heeft erkend dat het een en ander niet goed is gemaakt wat betreft het kozijn versus balkon. Ik denk dat het wel heeft geholpen dat ik heb gedreigd met de huurcommissie want ze gaan binnenkort een oplossing voor hoosbuien maken. Ze gaan de overloop vergroten d.m.v. een groot gat in de balkons te boren met een afvoerpijp dus dat het water altijd weg kan en het water op de parkeerplaats beneden terecht komt en niet op mijn balkon van het balkon boven mij. Ik ben tevreden met de oplossing omdat er geen andere oplossing schijnt te zijn voor het lekkage probleem. Nog een plus punt, na het oplossen van het probleem buiten word daarna de schade binnen door de lekkage gemaakt door de woningstichting Vivare. Nu nog afwachten wanneer ze gaan beginnen.