LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Liftbedrijf

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Leo The Emperor

Re: Liftbedrijf

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

nevermind schreef:Staat de lift ook als splitsing bij het kadaster aangegeven, of valt het onder een ander beheer als het VVE?
Ik weet niet precies wat u met deze cryptische zin bedoeld.

Normaal gesproken maken liften ,(net als de handmatige lift ook wel trap genoemd) deel uit van de gemeenschappelijke gedeelten van een VvE, en zijn bij de Vereniging onder beheer.

Op de splitsingstekening staat precies aangegeven welke delen gemeenschappelijk en welke prive zijn, maar het lijkt me hier nauwelijks een relevant issue.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Leo The Emperor schreef:
nevermind schreef:Staat de lift ook als splitsing bij het kadaster aangegeven, of valt het onder een ander beheer als het VVE?
Ik weet niet precies wat u met deze cryptische zin bedoeld.

Normaal gesproken maken liften ,(net als de handmatige lift ook wel trap genoemd) deel uit van de gemeenschappelijke gedeelten van een VvE, en zijn bij de Vereniging onder beheer.

Op de splitsingstekening staat precies aangegeven welke delen gemeenschappelijk en welke prive zijn, maar het lijkt me hier nauwelijks een relevant issue.
Is het dan zo, dat de lift in dan met jouw worden te spreken, in de splitsingstekening aangegeven deel uitmaakt van de VVE.
Dus het is wel relevant.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het is niet relevant voor de discussie, omdat er niemand twijfelt dat de liften deel uit maken van het gemeenschappelijk gedeelte van het gebouw en daarmee onder beheer van de VvE vallen

michielv

Ongelezen bericht door michielv »

Heeft iemand ervaring met de liftbedrijven Bellboy, Qlift en / of SkyLift?

Henk Schnabel

Ongelezen bericht door Henk Schnabel »

Als bestuurder en medeeigenaar van een kleine VvE (10 appartementen) herken ik het probleem bij het onderhoud van liften direct.Onzorgvuldigheid ,oppervlakkigheid,onduidelijkheid en hoge kosten zijn ons deel,zolang wij ons niet zelf "scholen"op dit gebied. Het liftonderhoud is bij de meeste VvE's de grootste kostenpost in ons budget!!! Als eerste raad ik U aan,om lid te worden van de Stichting VvE Belang.Zij bieden allerlei diensten t.b.v.VvE's en zijn naar mijn ervaring neutraal.Ik ben in deze materie een consument en hoop,van dit forum veel te leren. Ik ben wel bereid,mijn levenslange ervaring in het zakenleven te delen met lotgenoten.Ons all-in onderhoudscontract voor onze 2 liftjes loopt sinds 33 jaar bij Otis en ik vind het erg duur:zij zijn ook erg traag in hun reacties.Ik ben heel benieuwd,met wie ik mijn ervaringen ga delen.Henk Schnabel.
P.S. Overigens functioneren onze liftjes prima.

Liftintermediair

Ongelezen bericht door Liftintermediair »

Ohafhankelijke bedrijven zijn er zeker, die je van een goed advies en objectieve advisering kunnen voorzien. Kijk maar eens op onze website www.liftintermediair.nl. Hier kun je ook online chatten met één van onze adviseurs en daar je probleem voorleggen.

e.simonis

Ongelezen bericht door e.simonis »

Mijn ouders, vader slecht ter been, wonen op de 13e etage. Beide liften nu kapot (Thyssen), monteur komt "binnen 24 uur"! Ik moet er niet aan denken dat er een acute situatie in de gezondheid van een van de bewoners van de flat komt! Liften zijn om de haverklap kapot, nu dus 2 tegelijk (is ook al eerder voorgekomen). Ambulance binnen 10 minuten aanwezig maar onmogelijk om een slachtoffer te helpen ????Dit moet toch niet kunnen??

stfwlk

Ongelezen bericht door stfwlk »

Service binnen 24 uur is toch erg behoorlijk.Wat verwacht je dan van het liftbedrijf, dat ze ook binnen de tien minuten aanwezig zijn?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

stfwlk schreef:Service binnen 24 uur is toch erg behoorlijk.Wat verwacht je dan van het liftbedrijf, dat ze ook binnen de tien minuten aanwezig zijn?
Vind het zelf "binnen 24 uur" niet echt behoorlijk. Maar ja, je leest wel eens dat mensen soms wel weken lang de deur niet uit kunnen vanwege kapotte liften (als je dus gehandicapt bent en afhankelijk van scootmobiel o.i.d.) Dat is meestal in tehuizen. Gelukkig worden liften in deze flats wel binnen enige uren gemaakt. En kan men over de galerij naar een andere lift. Maar als ook die lift kapot is, tja dat zit je toch mooi. Otis heeft trouwens een 24/7 service. Althans, dat schrijven ze op hun site. Onze flat heeft ook Otis, dus over hen kan ik niet klagen.

rubbol

Ongelezen bericht door rubbol »

Weet niet of het nog relevant is maar een goed bedrijf qua liften is mohringer liften uit Haarlem
Zij leveren en beheren ook de liften op de ns stations.

Verder zijn er een aantal bedrijven die liftinstallaties mogen keuren naast het lifinstituut
Bv veturo of aboma geloof ik.
Dit zijn onafhankelijke instanties die eigenlijk gewoon het werk van een liftbedrijf controleren.

Goede_lift

Ongelezen bericht door Goede_lift »

Informatie over de liftenbranche, altijd relevant lijkt me.
Tegenwoordig zijn er ook onafhankelijke liftbedrijven die zonder (vast)contract werken. Liftcentraal is zo'n bedrijf. Volgens mij een goede ontwikkeling omdat het liftbedrijf zich zelf dwingt om de beloofde werkzaamheden en liftonderhoud naar 100% tevredenheid uit te voeren. Als het niet blijkt te werken zit je als VvE (of ander soortige lifteigenaar) nergens aan vast. Met deze partij kan je dus risicoloos in zee.

Gesloten