LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nationaal waarborgfonds

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
indrany

nationaal waarborgfonds

Ongelezen bericht door indrany »

Wij wilden in 2009 een huis kopen. De rechter verbood mij te verhuizen na een aankacht van de vader. Ik mocht niet verhuizen zonder schriftelijke toestemming van de vader. Echter staat deze regel nergens beschreven. Dat moet je als moeder maar raden in nederland. Een ongeschreven regel welke veel gescheiden moeders helemaal niet weten. Dit heeft met de verandering van school te maken. Echter wordt deze regel ook niet als kleine letter aan je convenant toegevoegd. Nu moet ik 10 % betalen van de aankoopsom van het huis. Dit is echter 24.500.- Euro.

Wie heeft er ervaring met deze instantie? Ze berekenen klakkeloos een rente welke totaal niet gerekend mag worden ( € 180.- over een bedrag van € 400.- !!!! ) en sturen post nu zonder aankondiging naar mijn schoonouders. Terwijl ik daar helemaal niet woon. De afgelopen maanden hebben ze de post wel gewoon naar mijn huisadres gestuurd. Ook op internet kom ik geen info verder tegen over mensen welke hetzelfde hebben meegemaakt als wij en ik denk niet dat ik de enige ben met zo'n vage schuld. Ik heb sterk mijn twijfels over deze instantie welke zoveel geld opeist. Wie maakt er zoveel schulden dat er 10% van een aankoopsom gerekend moet worden? Wie kan mij helpen?? Wie heeft deze regel bedacht? Waar worden de kosten op berekend? Ik zou graag meer informatie willen hierover of contact met mensen die hier ervaring mee hebben

Leo The Emperor

Re: nationaal waarborgfonds

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

De 10% is een boete, en niet de werkelijke kosten. (Als de kosten hoger zijn dan 10% mogen meestal zelfs de werkelijke kosten worden berekend. In de huidige markt kan dat eenvoudig als het huis later voor bijvoorbeeld 220.000 euro wordt verkocht)

Hier heb je voor getekend in het koopcontract. De boete van 10% wordt bijna altijd toegekend als het huis zonder valide reden niet wordt afgenomen, alleen bij zeer schrijnende gevallen wil de rechter de boete wel een matigen

Gesloten