LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuw bankstel

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
christel36

nieuw bankstel

Ongelezen bericht door christel36 »

Wij hebben op 16 februari 2012 een leer bankstel bestelt bij van der meer in sneek. Hier zat een levertijd op van 16 a 18 weken en wij zijn hier ook mee akkoord gegaan. Op 9 juni krijgen we een belletje van van der meer dat ze problemen hebben met de leveracier en het kan nog wel 4 tot 6 weken duren.Wel balen maarja wat kan je er tegen doen. Half juli op een woensdag word ons bankstel dan eindelijk gebracht en het ziet er allemaal helemaal toppie uit. Maar nu komt het na dat we er 2 dagen op gezeten hebben begint het leer op te krullen en nu kan je het al beet pakken.En we zitten er weinig tot niet op. Ik heb er een foto van gemaakt en ben de zaterdag terug gegaan naar de winkel en ze zeiden dat ik het maar door moet sturen naar een email adres,daar ging ik niet mee akkoord en zei dat er maar iemand moest komen. Na 2 en halve week kwam er iemand een foto maken en dat werd op gestuurd naar de leverancier. Weer wachten en op 20 september zou er iemand komen van de leverancier. Want een onbehouden boer die kerel heeft een foto gemaakt en verder niets niet eens op het bankstel gezeten en hij zegt rustig is acceptabel nou ik dacht dat ik ontplofte van boosheid. Hij is naar de winkel gegaan en heeft het zelfde bankstel bekeken(alleen in het wit) wat in de winkel staat. Ik kan je vertellen dat dit er beter uit ziet dan waar wij op zitten. NU zegt van der meer we kunnen de kussens op vullen maar de kans bestaat dat het terug komt. Ik zeg op halen die zooi en de koop ontbinden. Ik ben het helemaal zat.Ik koop geen bankstel van 2000 euro om het een half jaar later buiten te zetten omdat het er niet uit ziet.

sjoegel

Re: nieuw bankstel

Ongelezen bericht door sjoegel »

De plooien in uw bank noemt men plooivorming. Dit ontstaat doordat het leer wat uitrekt door het gebruik en de zitting zakt ietsje in. Dit is normaal.

Hier zijn al diverse rechtszaken over gevoerd. Er zijn inmiddels maatstaven voor tussen wat acceptabel wordt geacht en wat niet. Als leek kun je stellen dat wanneer je de plooien eenvoudig vast kunt pakken dat ze dan te groot zijn.

Je kunt naar het CBW stappen wanneer de winkel hierbij aangesloten is. Zij hanteren de maatstaven zoals hierboven beschreven.

Ik zou uw woede echter wel wat temperen. Boos zult uw weinig resultaat boeken.

kun je een foto plaatsen ?

christel36

Hallo sjoegel,
Ik snap het dat je plooivorming krijgt en heb daar ook geen moeite mee maar na 2 dagen al en we zijn maar met zijn tweeén. We zijn weinig thuis en ziten er alleen in de avond op dus zoveel plooivorming mag na mijn ideen niet. Als ik mijn vingers in het bankstel druk dan zit het er aan het eind van de dag nog in. Ik weet ook dat je met honing meer vliegen vangt dan met azijn maar ik ben er wel boos over en hoe ze het af handelen. Foto's komen later nog want we zijn nu nog met vakantie.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Plooivorming is altijd vrijwel direct zichtbaar na het in gebruik nemen van de bank. Zowel bij stof als leer. Is uw boosheid niet te verklaren uit het feit dat plooivorming niet besproken is bij de verkoop ?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Zie heel wat van der Meer, Sneek, meubelen maar nergens CBW vignet. 'k Kan het missen want ben ietwat kippig, (operatie komt eraan :wink: ) maar hoop dat ze wel aangesloten zijn. De problemen die je hebt is volledig van de zotte. Dat kan helemaal niet, na 2 dagen, tenzij jullie allebei obesitas hebben en het leer daar niet geschikt voor zou zijn (en hiermee wil ik niemand met obesitas beledigen). Die "ruimte" komt geleidelijk aan met leren bankstel en dat is dan weer wel gewoon. Als ze zo negatief blijven reageren, een aangetekende brief schrijven dat je ze nog een keer de kans geeft het euvel te herstellen en dat je anders de koop ontbind.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Nou Tenormin, ik kan de mening van sjoegel wel onderschrijven. Een bank kan direct na de eerste dag al plooivorming vertonen.

Het lastige is altijd dat er een strakke bank in de kamer wordt gezet en de klant denkt dat het een jaar duurt voordat er plooivorming optreed.

Grappig dat die vertegenwoordiger zich gedroeg als een meubelboer. Je hebt niet toevallig een naam ;-)

tenormin

crazyme schreef:Nou Tenormin, ik kan de mening van sjoegel wel onderschrijven. Een bank kan direct na de eerste dag al plooivorming vertonen.

Het lastige is altijd dat er een strakke bank in de kamer wordt gezet en de klant denkt dat het een jaar duurt voordat er plooivorming optreed.

Grappig dat die vertegenwoordiger zich gedroeg als een meubelboer. Je hebt niet toevallig een naam ;-)
Weet toch verrekt niet waar je het over hebt. Vertegenwoordiger? Help me out!

crazyme

Ach, dat was bedoeld voor ts. Was niet helemaal duidelijk.

christel36

sjoegel..... De plooivorming is niet met ons besproken anders hadden we hem niet gekocht maar na 2 dagen en weinig zit uren vindt ik dit wel erg.

tenormin...... nee we hebben geen obesitas ik weeg zelf maar 63kg das niet erg zwaar lijkt mij. We moeten nog een gesprek hebben met van der meer zelf. We hebben het bankstel half juli gekregen en in oktober het eerste gesprek. Ze zeggen eerst het is acceptabel later na een gesprek met de leverancier zegt van der meer het is niet acceptabel ze willen het leer wel oprekken maar de kans is groot dat het snel terug komt. Ik wacht zo eerst het gesprek af maarja wanner ik zou daar gister ook al weer over gebelt worden maar niets gehoort.

Ik kan alleen geen foto toevoegen hij zegt bijlagequota bereikt is.

tenormin

Nou christel36, wat sjoegel schrijft is baarlijke nonsens, dat je al na 1 dag plooien in een leren bankstel kan verwachten. Ja, waaibomenleer misschien. En wat je net schrijft: een gesprek met van der Meer om het leer eventueel "op te laten rekken", poe poe, dat zou ik al helemaal niet laten doen. Wordt snel te strak getrokken met het volgende probleem in zicht: scheurtjes en/of barstjes!. Om het goed te krijgen moet de bank gevuld worden, dus de zittingen van binnenuit dikker (voller) maken om op zo'n manier de plooien "uit te stellen". Doe maar net alsof je er verstand van hebt, (ik n.l. wel, kom uit de meubelbranche) want zo moet je probleem opgelost kunnen worden. Strak trekken is goedkoper voor de firma, opvullen veel duurder (en dat weet die zaak ook).

crazyme

tenormin schreef:Nou christel36, wat sjoegel schrijft is baarlijke nonsens, dat je al na 1 dag plooien in een leren bankstel kan verwachten. Ja, waaibomenleer misschien.
Juist een slechte kwaliteit -stug- leer zal niet direct plooien.

Soepel -en daardoor comfortabel- leer doet dat wel.

Door sjoegel in de hoek te zetten met als argument dat jij uit de branche komt is grappig.

Overigens heb ik nog nooit van waaibomenleer gehoord. Ben je in de war met hout ? Dat plooit namelijk niet.

tenormin

Crazyme, nooit gehoord van woordspelingen? Komende uit de meubelbranche, dus hout heb ik er een variatie op gemaakt. Erruuuug, zeg. Maar weet vanaf de inkoop, waar de stammen in het water liggen voor jaren, het kiezen en laten verzenden naar ons land, welke landen we het leer haalden, van begin tot eindproduct. Dus van kast tot stoel van bank tot tafel, de hele reutemeteut.
Heb ik sjoegel zo in de hoek gezet? Sorry sjoegel, misschien op het stout-stoeltje van de Nanny dan.

Gesloten