Ondeugelijke tuindeur willen ze niet vervangen en ook niet oplossen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Olafporh44

Ondeugelijke tuindeur willen ze niet vervangen en ook niet oplossen

Ongelezen bericht door Olafporh44 »

Mijn Klacht:

De Tuindeur is verkeerd geplaatst Links in plaats van rechts )En kom je achter dat er iets mis is met deze deur ,want er zitten nieuwe panelen die niet overeen komen met de andere panelen van de deur (Te licht /of 1 keer Geïmpregneerd) Het is lelijk
Naar Aantal Mails gestuurd te hebben wou ze niet komen ze zeggen dat er kleur verschil is maar dat heb ik navraag gedaan en dat klopt gedeelte zij vermoeden dat deze deur al ik beschadigd is en dat ze de nieuwe planken hebben opgezet
Naar dat ik een aangetekende brief geschreven nemen ze niet aan en halen ze niet op.Verder wel Juridische kantoor geweest en daar vanuit afspraak gekregen dat ze contact zou opnemen helaas is het al weer drie weken geleden. Wel voor de laatste keer dat ik ze waarschuw.

Wat kan ik doen?

Gewenste Oplossing:

Zorg voor een nieuwe en vergelijkbare Tuindeur die bij de schutting past of mijn geld terug

xflorisx

Re: Ondeugelijke tuindeur willen ze niet vervangen en ook niet oplossen

Ongelezen bericht door xflorisx »

Wat is er afgesproken? Hoe moet het scharnieren. Er kan wel eens verschil zijn wat de een linksdraaiend of rechtsdraaiend vindt. Ik neem aan dat het een nieuwe deur is. Plaats anders even een foto.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hout is een natuurproduct en heeft kleurverschillen. Geen idee of de schutting ook nieuw is, maar een nieuwe deur bij een oude schutting geeft sowieso kleurverschil.
Wat bedoeld u met
Olafporh44 schreef:
26 feb 2025 18:46
zij vermoeden dat deze deur al ik beschadigd is en dat ze de nieuwe planken hebben opgezet

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Olafporh44 schreef:
Mijn Klacht:
Wel voor de laatste keer dat ik ze waarschuw.
Gewenste Oplossing:

Zorg voor een nieuwe en vergelijkbare Tuindeur die bij de schutting past of mijn geld terug
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je op dit forum verder komt. Wat al gezegd is: wij zijn niet de leveranciers, en kunnen dit niet voor je oplossen.

Inhoudelijk: ik heb nogal wat moeite om te begrijpen waar het over gaat. Je hebt het over een 'tuindeur', ik dacht aanvankelijk dat het de deur van binnen naar buiten was, dus in de woning. Niet dus... we hebben het in dit geval eerder over een schuttingdeur of een (schutting)poort.

Wat al gezegd is: hout verkleurt nu eenmaal in de zon. Als de schutting er al een tijdje staat kan je geen identieke kleur meer verlangen. Dat de deur blijkbaar een keer gerepareerd is voor hij werd geleverd, sja... ik weet niet of je op basis daarvan recht hebt op een andere.

Enkel dat het ding verkeerd gemonteerd is zou een gerechtvaardigde klacht op kunnen leveren - afhankelijk hoe er gecommuniceerd is. Was je er niet bij toen hij geplaatst werd?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het gaat zo te zien niet over kleurverschil tussen de nieuwe deur en mogelijk oudere schuttingdelen, maar het gaat over kleurverschil binnen de geleverde deur. En dat is iets wat je niet zomaar hoeft te verwachten. En blijkbaar neemt de leverancier de stelling in dat TS zelf planken heeft vervangen. Lijkt me een redelijk vruchteloze discussie.

Het topic is in zijn huidige vorm zowiezo vrij zinloos: er wordt geen advies gevraagd, er wordt geen naam genoemd en de eis kunnen wij niet inwilligen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat hier om een tweedehands product. Immers, de deur is al eens beschadigd en gerepareerd geweest. Dat is de oorzaak van het kleur verschil binnen de deur. Dat maakt dat de deur non-conform is. Daarnaast is de deur verkeerd geplaatst dus ook de plaatsing is non-conform.

Partijen komen niet tot overeenstemming en TS vraagt wat hij kan doen. Tja, op een gegeven moment komt de keur neer op wel of niet naar de rechter gaan.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Laat eerst TS maar eens duidelijk omschrijven wie wat gezegd heeft en wat er nu daadwerkelijk gekocht is. Met gokken, aannames en zelf invullen komen weer nutteloze discussies.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
27 feb 2025 12:21
Het gaat hier om een tweedehands product. Immers, de deur is al eens beschadigd en gerepareerd geweest. Dat is de oorzaak van het kleur verschil binnen de deur. Dat maakt dat de deur non-conform is. Daarnaast is de deur verkeerd geplaatst dus ook de plaatsing is non-conform.

Partijen komen niet tot overeenstemming en TS vraagt wat hij kan doen. Tja, op een gegeven moment komt de keur neer op wel of niet naar de rechter gaan.
Heb je dat nu allemaal tussen de regels door gelezen? Ik zou eerst een wat duidelijker verhaal willen hebben, voordat ik zo stellig zou reageren.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
27 feb 2025 12:21
Het gaat hier om een tweedehands product. Immers, de deur is al eens beschadigd en gerepareerd geweest. Dat is de oorzaak van het kleur verschil binnen de deur. Dat maakt dat de deur non-conform is.
Los van de onduidelijkheden in de post van TS, die maken dat ik niet tot deze stellige conclusies zou komen, is het bovenstaande onjuist. Een beschadiging die voor levering gerepareerd wordt maakt het product niet tweedehands en evenmin non-conform. Om maar eens willekeurig voorbeeld te geven: in de automotive sector is het repareren van transportschades voor aflevering van de auto heel gebruikelijk. Dat levert uiteraard geen nonconformiteit op.

Pas als die reparatie niet goed is uitgevoerd, waardoor het product niet meer aan de overeenkomst beantwoordt, komt de nonconformiteit om de hoek kijken.

Evenzo voor de plaatsing: de vraag is hoe duidelijk afgesproken is wat TS wilde. Ook hier is meer nodig alvorens de conclusie te kunnen trekken dat er sprake is van een nonconform product.

Olafporh44

Afbeelding

Bericht door xflorisx » 27 feb 2025 09:59
Wat is er afgesproken? Hoe moet het scharnieren. Er kan wel eens verschil zijn wat de een linksdraaiend of rechtsdraaiend vindt. Ik neem aan dat het een nieuwe deur is. Plaats anders even een foto.

Ik heb afgesproken de deur rechts afgesproken helaas hebben ze links gezet waar na ik heb omgedraaid zie foto

Olafporh44

Olafporh44 schreef:
Mijn Klacht:

De Tuindeur is verkeerd geplaatst Links in plaats van rechts )En kom je achter dat er iets mis is met deze deur ,want er zitten nieuwe panelen die niet overeen komen met de andere panelen van de deur (Te licht /of 1 keer Geïmpregneerd) Het is lelijk
Naar Aantal Mails gestuurd te hebben wou ze niet komen ze zeggen dat er kleur verschil is maar dat heb ik navraag gedaan en dat klopt gedeelte zij vermoeden dat deze deur al ik beschadigd is en dat ze de nieuwe planken hebben opgezet
Naar dat ik een aangetekende brief geschreven nemen ze niet aan en halen ze niet op.Verder wel Juridische kantoor geweest en daar vanuit afspraak gekregen dat ze contact zou opnemen helaas is het al weer drie weken geleden. Wel voor de laatste keer dat ik ze waarschuw.

Wat kan ik doen?

Gewenste Oplossing:

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

1) waarom je openingsbericht nog een keer plaatsen. Blijft onduidelijk
2) je hebt zelf de deur omgedraaid. Heb je het bedrijf de gelegenheid gegeven om zelf dit aan te passen?
3) waarom heb je een deur geaccepteerd als deze duidelijk kleir verschil heeft?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
27 feb 2025 15:23
Een beschadiging die voor levering gerepareerd wordt maakt het product niet tweedehands en evenmin non-conform.
Je hebt gelijk. De omschrijving deed mij denken aan refurbished producten, maar dat is het niet. Reparatie is een van de rechten bij non-conformiteit en derhalve is herstel geen indicatie voor non-conformiteit. De non-conformiteit zit hem in het kleurverschil zelf, dat een koper niet zomaar hoeft te verwachten van een nieuwe deur. De wijze van ophanging beantwoord niet aan de overeenkomst, als ik het zo lees.
Moneyman schreef:
27 feb 2025 15:23
Pas als die reparatie niet goed is uitgevoerd, waardoor het product niet meer aan de overeenkomst beantwoordt, komt de nonconformiteit om de hoek kijken.
Daarvoor natuurlijk al. Een conform product hoeft niet hersteld te worden.

Plaats reactie