LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oneigenlijk gebruik "beeldmerk"

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Harm.calc

oneigenlijk gebruik "beeldmerk"

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Mag een bedrijf dat werkzaamheden voor je verricht heeft aan je woning, mag deze ongevraagd een foto van je woning op zijn site zetten. Hij laat daar zijn bestand aan klanten zien, laat zien wat hij kan.
Omdat hier echter sprake is van slecht werk vind ik dit oneigenlijk gebruik van die foto.

newmikey

Re: oneigenlijk gebruik "beeldmerk"

Ongelezen bericht door newmikey »

Zolang er geen mensen op de foto staan en het exacte adres niet kenbaar wordt gemaakt, lijkt me dat je hier niet veel tegen kan doen.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Als het goed werk was geweest had je er dan geen problemen mee gehad? Oftewel: is het probleem dat jouw huis op een website staat (zonder te vragen?) of is het probleem dat er slecht werk is geleverd waarmee hij adverteert (waar hij kennelijk anders over denkt, anders had hij de foto niet geplaatst)?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Lastig geval. Hangt van de woning en de situatie af. Ook waar de foto is gemaakt.
Vanaf de openbare weg mag je sowieso elk gebouw fotograferen (tenzij dat gaat om speciale objecten als militaire installaties). Maar fotograferen en publiceren is weer wat anders.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Was ik al bang voor.
Beetje wrang gevoel erbij: "dat deze koekenbakker goeie sier probeert te maken met mijn woning".
:x

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Typisch een vraag die je hier goed kan stellen: http://www.iusmentis.com/

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Harm.calc schreef:Was ik al bang voor.
Beetje wrang gevoel erbij: "dat deze koekenbakker goeie sier probeert te maken met mijn woning".
:x
Het wordt anders als hij het onder het kopje tevreden klanten of zo iets zet. Dan liegt hij dus.

Gesloten