LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevraagd ramen lappen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
asconahobbyist

ongevraagd ramen lappen

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

sinds een ruime 2 jaar woon ik samen met mn vriendin in een appartementje,3 hoog (hoogste verdieping)
regelmatig ligt er een briefje in de bus van een glazenwasser die mn ramen heeft gelapt en dat de kosten 1 dezer dagen aan de deur worden opgehaald.
En of we dan gepast geld apart willen houden.
Ten eerste staat nergens hoeveel het is en ten tweede,ik of mn vriendin hebben helemaal nooit opdracht gegeven.Ik mag daar toch zelf voor kiezen of ik dat wel of niet laat doen.
Er is ook geen peil op te trekken,zo doen ze het 2 keer per 2 weken en zo 2 maanden niet.
In het begin zijn ze 1 keer aan de deur geweest en toen zie ik dat ik van niks wist,nou dan kom ik wel terug als ZIJ er is werd er gezegd,daarna nooit meer iemand gezien.
wel regelmatig weer zo'n briefje in de bus.
Ik neem toch aan dat ik sowieso niets hoef te betalen,ik heb immers geen opdracht gegeven.
Als ik ze weer tref wil ik ze wel vertellen dat ze mn ramen niet meer hoeven te lappen,lees alleen op het net wel verhalen over agressieve glazenwassers,dus ben benieuwd hoe het afloopt........

seagoing racer2

Re: ongevraagd ramen lappen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Tevens geldt dat 3 hoog niet meer toegstaan is om met ladders te doen. Vraag dan maar eens hoe ze de ramen lappen.

anita1971

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ze hebben tegenwoordig hele lange stokken die ze tot 3 hoog kunnen gebruiken. (hier ook zo). Het water komt via de stok en ze maken het NIET droog.

Groet, Anita

seagoing racer2

Ja ik heb die wel eens gezien, maar dacht eigenlijk dat ze 3 hoog daarmee niet haalden. Enfin weer wat geleerd.

asconahobbyist

anita1971 schreef:Ze hebben tegenwoordig hele lange stokken die ze tot 3 hoog kunnen gebruiken. (hier ook zo). Het water komt via de stok en ze maken het NIET droog.

Groet, Anita
vandaar dat het ook zo streperig als de pest is.
maar baal ervan omdat ik gewoon domweg geen opdracht heb gegeven,geen enkele keer!

seagoing racer2

Beste,

Even off-topic, heb je een A of B - ascona ?

asconahobbyist

offtopic mode aan:
Ik heb 3 C Ascona's,2 van 1983 waarvan 1 nieuw gekocht is door mijn vader,en 1 van 1984,
offtopic mode uit! :mrgreen:

Bosjesman

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Volgens mij mag je het als vriendendienst zien als jullie nergens om gevraagd hebben.

En ruiten nat laten doen grotere schoonmaakbedrijven ook vaak, meestal wassen ze dan met osmose water, zou streeploos opdrogen, bij de gebouwen die ik beheer werkt het wel

asconahobbyist

dan wacht ik wel af tot ik ze tref,dan zal ik melden dat ze het niet meer hoeven te doen.
En betalen doe ik dan ook niet in elk geval.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

idd bij ons komen ze met een hoogwerker voor de bovenste ramen,die gaat door en de andere doet de tweede en eerste verdieping...
toen wij hier net woonden kwamen ze netjes vragen of wij wilden dat er gezeemd werd..ja graag! :D maar na 2 weken werd het weer gedaan...huh?en na 2 weken weer,ja zei ik toen 1x in de mnd was toch de afspraak...bleek dus dat er eentje in de wijk zat die zich er even tussen wilde wringen die heb ik nooit betaald....ook nooit gevraagd...die belazerde dus gewoon de boel...
kijk wel uit hoe je het zegt ,want er zijn malafide bedrijven bij hoor.
1 op de 1o..maar kijk uit...gewoon zeggen ik heb nooit toestemming gegeven klaar uit...en ik wil ook niet betalen...
en als ze dan gaan intimideren ja dan zou ik maar oppassen....heb stukkken op de tv gezien aghhhhhhhhhhhhhhhhhhh

asconahobbyist

nou,ik weet nu dat in elk geval de boel belazeren,maandag de hele dag thuis geweest,zeker niks aan de ramen gedaan maar wel een kaartje in de bus!
Mooie boel!
Overigens zijn ze nog steeds niet aan de deur geweest om geld te halen dus ik snap er niks meer van.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn ook magneet apparaten of via openslaande ramen kom je vaak ook ver.

Dus uitbesteden hoeft niet en als ze strepen achterlaten en je normaal zelf lapte kun je zelfs een schade claim indienen wegens vervuiling door strepen.

Zonder bedrag kun je ook niets klaar leggen en zwart werken is dan mogelijk!
Ik zou met overige bewoners eisen dat U per bank mag betalen want nu hebben ze vaak erg weinig klanten volgens de belastingdienst!

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@asconahobbyist

nou bij mij komen ze soms pas na een week als ze heel de wijk hebben gedaan,dan gaan ze gelijk de hele wijk door om geld te halen!
dus misschien doen zei dat ook en dan aanwijzen dat er niet gezeemd is,neem aan dat er ook nog wel vuil ligt?op de buitenkozijnen!niet betalen dus

helaas wij hebben er wel eentje nodig..wel openslaande ramen maar boven de buitendeur ook heeeeeeeel veel schotten en ramen en mijn man moet al veel doen dus laat de glazenwasser het maar doen ook beneden ,ik heb gelukkig wel een goede...
alleen net als ie geweest is gaat het regenen....grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Meiss

Ongelezen bericht door Meiss »

Ik weet niet of je het apartement huurt, en of er in het contract iets afgesproken is over de onderhoud ervan?

Is het geen huur, dan lijkt het mij sowieso eens tijd aangifte te gaan doen.

asconahobbyist

het is een koopappartement.
Er is wel een VVE maar daarin is niets geregeld betreffende ramen lappen.
Ik laat het gewoon maar gaan,maar als ze aan de deur komen voor geld (nog steeds niks geweest) dan zeg ik gewoon dat ik niet betaal omdat ik geen opdracht heb gegeven en meld ik meteen dat ze mijn ramen niet meer hoeven te doen.
Ga dr niet moeilijk meer over doen!

pbarendse

Ongelezen bericht door pbarendse »

De enige juiste oplossing volgens mij... Je kunt ze eventueel nog even vriendelijk bedanken :wink:

Meiss

Ongelezen bericht door Meiss »

Even misschien een stomme vraag, maar uw buren....
Hebben zij er ook "last" van, en wat zeggen zij?

Ergens vind ik dat u er toch wat meer mee moet doen, dan er zomaar "gebruik" van maken.
Ik denk namelijk dat zij zo veel mensen "dwingen" tot betalen, waardoor er vele de dupe zijn, daar ze niet zo goed hun rechten kennen.

pbarendse

Ongelezen bericht door pbarendse »

Wat kun je er meer mee doen dan? Pas als ze echt geld komen halen kun je eventueel een klacht indienen wegens oplichting.

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

In het overeenkomstenrecht is geen enkele rechtsregel die u dwingt om te betalen voor ongevraagde dienstverlening (behoudens onder meer het leerstuk van zaakwaarneming maar dat is hier niet aan de de orde).

Niks betalen en dit ook meedelen als ze om geld komen. Als ze blijven lappen, mischien een kopje koffie geven? :wink:
Als men gaat dreigen aangifte doen bij de politie

asconahobbyist

gister kwamen ze aan de deur om geld te halen.
Er scheen nog 2 keer open te staan (klopt niks van,is veel vaker geweest)
Ik heb netjes gemeld dat ik nergens opdracht toe heb gegeven en dat ze het ook niet meer hoeven te doen.
Na een beetje pruttelen over de 2 keer die dan eigenlijk betaald zouden moeten worden netjes mijn adres op de lijst doorgestreept en er werd mij een prettige avond gewenst.
Al met al keurig dus.
Probleem opgelost!

Gesloten