Opkopers van Huis (vrijwillig)
-
Arizonakid
Re: Opkopers van Huis (vrijwillig)
Ik heb geen kinderen….
Mag je alles zelf opmaken.
Maar voor de ts, als ze een prijs bieden die naar je zin is, is het toch prima?
Mag je alles zelf opmaken.
Maar voor de ts, als ze een prijs bieden die naar je zin is, is het toch prima?
Dat is verkopen en terughuren in principe ook. Uiteindelijk blijft er over wat er over is. Een huis met 2 ton hypotheek of een rekening met de inkomsten uit de verkoop - huur. Ervan uitgaande dat de maandlasten niet veel verschillen in beide situaties is dat 2e zelfs interessanter voor de kinderen. Hoeven ze het huis niet meer te verkopen.NeoDutchio schreef: ↑23 mei 2025 20:00Of ze nemen een opeethypotheek.Speedy123 schreef: ↑23 mei 2025 17:53Ouder echtpaar, dat er 18 jaar woont, in tranen. Ze konden dan niet meer op vakantie wegens geldgebrek. De overwaarde op hun appartement is twee ton.
Voor hun is zo'n vastgoed cowboy wel degelijk interessant. Kunnen ze nu genieten van de overwaarde ipv hun kinderen.
-
witte angora
En geloof me, dan kan een hoop gedoe schelen. Niet alleen inzake het verkoopproces (je moet alle broers en/of zussen op één lijn zien te krijgen), maar het scheelt ook veel gedoe met de erfbelasting en vooral: vermogensrendementsheffing. Want iedere dag dat je (mede)-eigenaar bent van een woning die je niet wil, zal je er over moeten betalen. Of je wil of niet. En dat kan een flinke duit kosten. Wat op de nabestaandenrekening staat, daar kun je al redelijk snel een voorschot van af halen, als het nodig/gewenst is. Dan heb je het al veel sneller in eigen beheer.
Aanvulling op mijn vraag :
De rede waaron ik hier misschien gebruik van wil maken en daardoor mijn vraag over ervaringen met opkopers is :
Wij zijn inmiddels wat ouder en wachten op toewijzing 55+ woning net restaurant en sociale bezigheden locatie naast een winkelcentrum, metro restaurants en theater op ong 400 mtr. Wij komen alleen in aanmerking voor vrije vestiging en daar is een wachtlijst voor. De opkoper biedt een marktconforme prijs oplevering max 2 jaar of zoveel eerder als mogelijk. Ook in een dalende of stijgende huizenmarkt Ik heb daar best een goed gevoel bij vandaar mijn vraag over ervaringen bij anderen. Ik kan leven met het realistische bod van moment. Wil wel afspraak erbij dat als er binnen 2 jaar geen huis op de door mij gewenste locatie vrij komt ik kan annuleren of nieuwe aanbieding tegen dan marktconforme prijs. Mag ook spullen welke niet meer nodig zijn gewoon laten staan zonder kosten. Heb wel net een zetje in de rug nodig om deze voor mij wel relaxe afspraak af te sluiten.groet Martin
De rede waaron ik hier misschien gebruik van wil maken en daardoor mijn vraag over ervaringen met opkopers is :
Wij zijn inmiddels wat ouder en wachten op toewijzing 55+ woning net restaurant en sociale bezigheden locatie naast een winkelcentrum, metro restaurants en theater op ong 400 mtr. Wij komen alleen in aanmerking voor vrije vestiging en daar is een wachtlijst voor. De opkoper biedt een marktconforme prijs oplevering max 2 jaar of zoveel eerder als mogelijk. Ook in een dalende of stijgende huizenmarkt Ik heb daar best een goed gevoel bij vandaar mijn vraag over ervaringen bij anderen. Ik kan leven met het realistische bod van moment. Wil wel afspraak erbij dat als er binnen 2 jaar geen huis op de door mij gewenste locatie vrij komt ik kan annuleren of nieuwe aanbieding tegen dan marktconforme prijs. Mag ook spullen welke niet meer nodig zijn gewoon laten staan zonder kosten. Heb wel net een zetje in de rug nodig om deze voor mij wel relaxe afspraak af te sluiten.groet Martin
Consumenneke
vindt dit leuk
Het us natuurlijk logisch dat de opkopers een verdieb model hebben. Het valt mij op dat de geboden prijs best reeel is. Voor mij als verkoper heeft het ook nl vele voordelen. Ik ben niet iemand die het onderste uit de kan wil hebben maar kuest voor zekerheid geen rompslomp en relax over gaan.
Dorfje
vindt dit leuk
Waarschijnlijk zal ik wel verkeerd lezen
Maar ik begreep dat ts gewoon zijn huis wil verkopen,meer niet
En of er ervaringen zijn met dit soort opkopers
Zelf heb ik ze niet,maar mijn stiefzus wel
En ze zou het zo weer doen
Het kan dat je op een andere manier iets meer vangt,maar het gaat hier snel en simpel,mits de prijs je aanstaat
Geen gezeur,en je geld snel op de rekening
Maar ik begreep dat ts gewoon zijn huis wil verkopen,meer niet
En of er ervaringen zijn met dit soort opkopers
Zelf heb ik ze niet,maar mijn stiefzus wel
En ze zou het zo weer doen
Het kan dat je op een andere manier iets meer vangt,maar het gaat hier snel en simpel,mits de prijs je aanstaat
Geen gezeur,en je geld snel op de rekening
Dorfje
vindt dit leuk
Ik zie nergens dat TS het huis verkoopt aan een belegger om het vervolgens terug te huren.
Laat staan dat er gesproken wordt door TS over kinderen en/of hun erfdeel.
Enfin: opkopers/beleggers slaan op dit op dit moment i.d.d. hun slag.
Ik woon in de Metropoolregio Amsterdam en het laatste kwartaal 2024 zijn er in een straal van 250 m van mijn huis 3 woningen opgekocht door een 'belegger'. De verkopers waren binnen de kortste keren van hun huis af. Verkoopprijs ca. € 450.000 k.k.
Er wordt bar weinig aan de huizen verbouwd/opgeknapt, gebreken blijven en de woningen gaan binnen 24 uur in de verhuur (doelgroep: expats) voor ca. € 2.350 p.m.
Maar voor zover mij bekend heeft iedere verkoper netjes het verkoopbedrag ontvangen.
Laat staan dat er gesproken wordt door TS over kinderen en/of hun erfdeel.
Enfin: opkopers/beleggers slaan op dit op dit moment i.d.d. hun slag.
Ik woon in de Metropoolregio Amsterdam en het laatste kwartaal 2024 zijn er in een straal van 250 m van mijn huis 3 woningen opgekocht door een 'belegger'. De verkopers waren binnen de kortste keren van hun huis af. Verkoopprijs ca. € 450.000 k.k.
Er wordt bar weinig aan de huizen verbouwd/opgeknapt, gebreken blijven en de woningen gaan binnen 24 uur in de verhuur (doelgroep: expats) voor ca. € 2.350 p.m.
Maar voor zover mij bekend heeft iedere verkoper netjes het verkoopbedrag ontvangen.
-
witte angora
Het enige nadeel is dan dat er minder huizen overblijven voor Nederlandse ingezetenen. Maar het is ook maar de vraag hoe lang dit stand zal houden in verband met wetgeving.
Een huur van 2350 euro per maand is marktconform voor een huis van boven de 5 ton.
In Zoetermeer kosten normale rijtjeshuizen van 130 vierkante meter al meer dan 5 ton. Tenzij het huis ouder is dan 50 jaar, dan vind u ze nog weleens voor 4,5 ton.