PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
Wij hebben een metalen tuinkussen box gekocht bij Praxis. Deze kon alleen verzonden worden.
Ik kreeg een mail dat het geleverd was, echter hadden wij niets ontvangen. Na track en tracé blijkt dat ze een fout adres hebben ingevoerd bij het verzendbedrijf. Dan zou je verwachten dat praxis het gaat regelen.. Nou niet dus!!! Zelfs met het bewijs van de foute adres gegevens van het vervoersbedrijf, wordt je als leugenaar uitgemaakt in de mail conversatie. Het is geleverd, dus niet ons probleem.
Meerdere e-mails aan besteed, uiteindelijk na een telefoon gesprek komt praxis met het idee dat je het zelf met hun leverancier moet oplossen.
Met andere woorden, ze willen dat ik het ga regelen met de leverancier van praxis!!! Ik moet formulieren gaan invullen en schriftelijk moet verzenden naar hun leverancier.
Sorry.. het moet niet gekker worden! Ik heb een aankoop gedaan bij praxis, niet bij een leverancier van hun. Praxis weigert dit voor ons op te lossen en mijn geld te retourneren (175 euro!!)
ZEER SLECHTE ZAAK !! ZEER SLECHTE KLANTENSEVICE ! ! HET IS TE ZOT VOOR WOORDEN !!
Ik ben er nog niet klaar mee... Ik geef het niet op!!
Ik kreeg een mail dat het geleverd was, echter hadden wij niets ontvangen. Na track en tracé blijkt dat ze een fout adres hebben ingevoerd bij het verzendbedrijf. Dan zou je verwachten dat praxis het gaat regelen.. Nou niet dus!!! Zelfs met het bewijs van de foute adres gegevens van het vervoersbedrijf, wordt je als leugenaar uitgemaakt in de mail conversatie. Het is geleverd, dus niet ons probleem.
Meerdere e-mails aan besteed, uiteindelijk na een telefoon gesprek komt praxis met het idee dat je het zelf met hun leverancier moet oplossen.
Met andere woorden, ze willen dat ik het ga regelen met de leverancier van praxis!!! Ik moet formulieren gaan invullen en schriftelijk moet verzenden naar hun leverancier.
Sorry.. het moet niet gekker worden! Ik heb een aankoop gedaan bij praxis, niet bij een leverancier van hun. Praxis weigert dit voor ons op te lossen en mijn geld te retourneren (175 euro!!)
ZEER SLECHTE ZAAK !! ZEER SLECHTE KLANTENSEVICE ! ! HET IS TE ZOT VOOR WOORDEN !!
Ik ben er nog niet klaar mee... Ik geef het niet op!!
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jul 2022 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Om de term oplichting in deze te gebruiken is niet toepasselijk
Reden: Om de term oplichting in deze te gebruiken is niet toepasselijk
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
Is dat andere adres bij jou in de buurt? In dat geval kun je het ding ook zelf halen.
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
wat staat er in de voorwaarden waarvoor jij het hebt afgesloten?
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
We zijn bij het adres geweest dat bij de tack en trace ingevuld was, daar is niets bezorgd.
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
Wat bedoel je met voorwaarde???
Als verkoper ben je in principe altijd verantwoordelijke voor de verzending. Je mag deze verantwoordelijkheid niet verleggen naar de klant door bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden te vermelden dat het risico van de eventuele schade tijdens verzending voor risico van de klant is.
En het is zelfs bewezen met de tracking code dat het vervoersbedrijf foute adres gegevens zijn ingevoerd.
Als verkoper ben je in principe altijd verantwoordelijke voor de verzending. Je mag deze verantwoordelijkheid niet verleggen naar de klant door bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden te vermelden dat het risico van de eventuele schade tijdens verzending voor risico van de klant is.
En het is zelfs bewezen met de tracking code dat het vervoersbedrijf foute adres gegevens zijn ingevoerd.
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
Voor alle duidelijkheid, het is te zot voor woorden, hoe Praxis met zijn klanten om gaat!
Deze verantwoordelijkheid ligt bij praxis om dit uit te zoeken en op te lossen.
Ik heb ondertussen mijn aankoop geannuleerd en eis mijn geld terug. Praxis moet dit maar fijn met zijn leverancier gaan uitzoeken.
Praxis moet zich schamen!!!
Deze verantwoordelijkheid ligt bij praxis om dit uit te zoeken en op te lossen.
Ik heb ondertussen mijn aankoop geannuleerd en eis mijn geld terug. Praxis moet dit maar fijn met zijn leverancier gaan uitzoeken.
Praxis moet zich schamen!!!
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
Bij het adres dat vermeld staan in de tracking is niets bezorgd. Het betreft hier een zwaar en groot pakket, dat til je niet zomaar even op. En verdwijnt ook niet zomaar.
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
Ik lees niets in je bericht wat op oplichting lijkt. Dus snel de titel veranderen.
kuklos
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
Weet je 100% zeker dat je zelf geen fout adres hebt ingevoerd? Dit soort processen zijn normaliter volledige geautomatiseerd en er komt niemand bij die nog even met de hand adressen gaat overtikken.
Justmeagain
vindt dit leuk
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
Dat zou je denken, maar overtikken komt nog regelmatig voor.Methusalah schreef: ↑27 jul 2022 18:45Dit soort processen zijn normaliter volledige geautomatiseerd en er komt niemand bij die nog even met de hand adressen gaat overtikken.
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
De Algemene Voorwaarden van Praxis vindt je, diep verborgen, ergens onder aan hun app. Of website. In artikel 16 en 17 daarvan staat wat u kunt doen als u een serieuze klacht heeft.
Komt u er met Praxis zelf niet uit, dan kunt u zich wenden tot: Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Hier is Praxis bij aangesloten en een uitspraak van deze Geschillencommissie is bindend.
Komt u er met Praxis zelf niet uit, dan kunt u zich wenden tot: Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Hier is Praxis bij aangesloten en een uitspraak van deze Geschillencommissie is bindend.
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
Als er iets wordt verkocht, maar niet wordt geleverd, dan is het wat mij betreft oplichting.
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
De wet heeft geen boodschap aan wat jij vindt, maar wel wat in de wetteksten staat.
Zie hier. Artikel 326. Wat in het geval van Praxis ontbreekt is het oogmerk om zichzelf of een ander te bevoordelen.Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het verlenen van een dienst, tot het ter beschikking stellen van gegevens, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
Of hier sprake is van oplichting laat ik vooralsnog in het midden. Echter met schelden hier komt u geen steek verder.
Dien bij Praxis een officiële klacht in. Komt u er dan nog niet uit, stap dan met uw bewijsmiddellen naar genoemde Geschillencommissie.
Dien bij Praxis een officiële klacht in. Komt u er dan nog niet uit, stap dan met uw bewijsmiddellen naar genoemde Geschillencommissie.
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
Haal eerst het woord oplichting weg, dat slaat werkelijk nergens op.
-
- Berichten: 12835
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
U hebt niet BIJ Praxis gekocht, maar VIA Praxis. De box die u gekocht hebt komt van VidaXL af. U besteld via Praxis en de bestelling word 1 op 1 doorgezet naar VidaXL. Waar u tot nu geen antwoord op hebt gegeven is of u zelf wel het juiste adres online hebt ingevuld.
VidaXL stuurt een bevestiging en een track en trace per mail. Dat zijn ook al 2 momenten dat u had kunnen zien dat er een verkeerd adres in het systeem stond.
Mocht u zelf een verkeerd adres hebben ingevuld, dan heeft VidaXL gedaan wat ze moesten doen.
Overigens is het pakket niet zo groot, 1x1,5 meter. De dikte van het pakket zal niet boven de 20cm uitkomen.
U roept een hoop (vooral wat niets met de zaak te maken heeft), maar er missen toch wat essentiële zaken om u de juiste hulp te geven. Dus nogmaals de vraag, welk adres hebt u opgegeven, welk adres staat er op de orderbevestiging en welk adres staat er op de track en trace. Mocht daar namelijk verschil in zitten is het verhaal niet zo lastig. Aangezien u zo schreeuwt en Praxis zijn handen er van af trekt lijkt het op iets anders.
VidaXL stuurt een bevestiging en een track en trace per mail. Dat zijn ook al 2 momenten dat u had kunnen zien dat er een verkeerd adres in het systeem stond.
Mocht u zelf een verkeerd adres hebben ingevuld, dan heeft VidaXL gedaan wat ze moesten doen.
Overigens is het pakket niet zo groot, 1x1,5 meter. De dikte van het pakket zal niet boven de 20cm uitkomen.
U roept een hoop (vooral wat niets met de zaak te maken heeft), maar er missen toch wat essentiële zaken om u de juiste hulp te geven. Dus nogmaals de vraag, welk adres hebt u opgegeven, welk adres staat er op de orderbevestiging en welk adres staat er op de track en trace. Mocht daar namelijk verschil in zitten is het verhaal niet zo lastig. Aangezien u zo schreeuwt en Praxis zijn handen er van af trekt lijkt het op iets anders.
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
Ik lees nergens dat de overeenkomst met Vida isNeoDutchio schreef: ↑27 jul 2022 21:04U hebt niet BIJ Praxis gekocht, maar VIA Praxis. De box die u gekocht hebt komt van VidaXL af. U besteld via Praxis en de bestelling word 1 op 1 doorgezet naar VidaXL. Waar u tot nu geen antwoord op hebt gegeven is of u zelf wel het juiste adres online hebt ingevuld.
VidaXL stuurt een bevestiging en een track en trace per mail. Dat zijn ook al 2 momenten dat u had kunnen zien dat er een verkeerd adres in het systeem stond.
https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/ ... s/10070584
Hooguit dat Vida hem rechtstreeks verstuurd
Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd
Dit is geen oplichting maar mogelijk een interne fout.
Praxis (de verkoper) is verantwoordelijk voor de levering naar het door u opgegeven adres.
Indien het door u opgegeven adres juist is dan kunt u hun in gebreken stellen voor het niet leveren. Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd staat (naast de regels) een voorbeeldbrief. Verstuur dit per mail naar Praxis.
Indien Praxis niet wilt leveren kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl, of vraag bemiddeling van www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/. Ook kunt u naar www.degeschillencommissie.nl voor een bindend uitspraak. Indien u betaalt heeft met uw creditcard doe dan een beroep op aflevering garantie.