Wij zijn gaan wonen in een nieuwbouw woning. We hebben voor deze woning laminaat gekocht bij de Gamma. Na het leggen is gebleken dat onze vloeren (beneden en boven) erg vochtig waren. Er was een onafhankelijk bedrijf (Nomex) geweest om dit te controleren. Deze heeft medegedeeld dat er sprake is van hoge vochtigheid is. Beneden van 11 tot 21% en boven van 3 tot 20%.
Nu is alle krom getrokken. De expert vermeld dat de schuld bij de woning ligt. De vastgoed bedrijf (waar wij van huren) vermeld dat als er geen lekkage is geweest ook geen sprake kan zijn van vocht in de vloeren!
Ook hebben wij problemen met de muren. Deze als je een klein gaatje gaat boren alle beton er vanaf spat. Dus kleine gaatjes worden groot! Blijkt opok heel normaal te zijn, volgens het vastgoed beheer. is zo erg dat 1 muur al gescheurd is!
Ook zitten er veel kieren tussen de muren en plafond. En tussen de muren en de kozijnen!
Dit is opgeleverd als een koopwoning, maar wij mogen hem eerst een periode huren. We betalen een redelijk bedrag per maand. Alleen is wel boven de grens om huursubsidie te krijgen.
We hebben wel alles opgevraagd bij de huurcommissie om deze aansprakelijk te stellen voor slechte onderhoud / oplevering.
Onze vraag is: wie heeft hier ervaring mee en wat kunnen we doen? Ik wil voorstellen om de huur te verlagen zodat de wooncopmfort gelijk staat met de huur.
Hoor graag iemand zijn mening / ervaring.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen bij oplevering woning
Re: Problemen bij oplevering woning
Misschien domme opmerking. Maar moet een nieuw gebouwd huis niet eerst een jaar "drogen"? Daarom mag je een nieuwbouw huis ook niet meteen behangen, omdat anders je behang er na een maand al weer af ligt...
Maar ik heb er geen verstand van...sterkte
Maar ik heb er geen verstand van...sterkte
Deze was al een tijd geleden opgeleverd. Dus daar mocht het volgens de expert niet aan liggen.
tja, er is mij ook eens uitgelegd dat het een jaar duurt voordat het bouwvocht uit de woning is tenzij je eerst met grote industriele drogers in de weer gaat. En voor het leggen van laminaat moet je ook altijd de luchtvochtigheid meten om kromtrekken te voorkomen. Dat zijn nadelen van een nieuwbouwwoning. En ook al is de woning een tijdje geleden opgeleverd, als de deuren en ramen steeds dicht hebben gezeten, is van luchten (en dus drogen) geen sprake geweest.
Wordt dus erg lastig om op dat punt je gelijk te halen.
Wordt dus erg lastig om op dat punt je gelijk te halen.
Dat klopt. Alleen ik heb de vastgoed voorgesteld van het probleem en die meld netjes: als je geen lekkage hebt gehad dan heb je ook geen vochtige vloeren. Ik kan hier alleen uit lezen dat ze niet weten waar ze het over hebben. Anders kom je niet met zo'n antwoord.
Het feit dat onze vloeren behoorlijk boven het gemiddelde ligt, is ook erg raar.
Het feit dat de woningen heel slecht zijn opgeleverd. Kieren en scheuren overal. Beton schiet vd muren af als je een ' klein" gaatje wilt boren, etc...
Het feit dat onze vloeren behoorlijk boven het gemiddelde ligt, is ook erg raar.
Het feit dat de woningen heel slecht zijn opgeleverd. Kieren en scheuren overal. Beton schiet vd muren af als je een ' klein" gaatje wilt boren, etc...