| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Scheur bank Chateau D'Ax
Scheur bank Chateau D'Ax
Op slag verliefd waren wij op een bank bij Chateau D’ax, wij hebben daar op 25 september 2015 een hele mooie hoekbank gekocht. Het begon al met het ding dat er op de bon werd gezet dat het een showmodel was, maar we hebben hem gewoon uit het magazijn, ingepakt en wel gekregen. Wij hebben bij het kopen van de bank het Gouden garantie plan afgesloten, om toch extra zekerheid te hebben voor zo een dure bank.
Maar de ellende begon nog geen maand later! Er zat een sneetje in de zitting! En dit al na een MAAND!! Wij hebben contact opgenomen met Chateau D’ax, zij hebben heel netjes een monteur gestuurd en het sneetje is gerepareerd.
Helaas ging hetzelfde sneetje in februari 2016 wederom stuk. Weer contact opgenomen en ze hebben wederom netjes een monteur gestuurd. Deze heeft het beter gerepareerd dan de vorige want het sneetje bleef nu een jaar heel. Maar het sneetje is gewoon een heel poreus geheel geworden want in Maart van dit jaar was het sneetje weer terug, ook begon een van de zittingen al door te zakken en dat voor een bank van inmiddels 1,5 jaar oud.
Er kwam weer een monteur die heeft voor een derde keer het sneetje gerepareerd en gekeken naar de zitting en zei dat het doorzakken binnen de marge zat?! Binnen de marge?! De bank is 1,5 jaar oud, dan mag je toch nog niet verwachten dat de zittingen al doorzakken?! Nota bene op een gedeelte van de bank waar bijna nooit op wordt gezeten! Ik heb dit maal met het hoofdkantoor gebeld en Mevrouw Langeveld die wilde dan wel uit coulance een nieuwe vulling in de bank laten zetten.
Het gerepareerde sneetje werd steeds lelijker en het kleurverschil steeds groter en afgelopen Juni was het helaas weer raak het scheurtje was WEER opengebarsten, voor de vierde keer in nog geen 2 jaar. Ik heb toen contact opgenomen met de winkel, de klantenservice, het zogenaamde goede Goude garantieplan, maar helaas bij allemaal kregen we nul op het rekest. We werden van het kastje naar de muur gestuurd. Het Goude garantie plan wilde ons niet meer helpen om het nu al 3x was gerepareerd buiten hun weten om. De reparaties hadden via hun moeten verlopen, maar hier wisten wij niets van af en hebben het gewoon netjes iedere keer gemeld bij Chateau D’ax.
Wij hebben toen maar weer gebeld met Chateau D’ax gebeld en hebben met de heer Willems gesproken, die vond het heel vervelend voor ons en ging voor ons onderhandelen met mevrouw Langeveld, want hij kon haar heel goed. Niet veel later weer contact opgenomen met Mevrouw Langeveld, maar die gaf aan de heer Willems helemaal niet te kennen! de heer Willems weer gebeld en die vond het een vreemd verhaal, maar hij had die dag een vergadering met mevrouw Langeveld dus hij ging het direct regelen en zou mij voor het eind van de dag terug bellen. Maar we zijn nooit meer teruggebeld, wij zijn toen op vakantie gegaan en hebben na de vakantie direct contact opgenomen met de heer Willems, maar deze bleek een andere baan te hebben en was vertrokken.
Eind van het verhaal, het scheurtje zat nog steeds in de bank, de heer Willems had aan niemand iets overgedragen en er waren totaal geen vorderingen in het geheel. Uiteindelijk hebben wij met mevrouw Langeveld afgesproken dat het weer gerepareerd zou worden, want als we dit zouden weigeren dan zou de gehele garantie komen te vervallen en konden we nergens geen aanspraak meer op maken.
Het sneetje is medio augustus gemaakt. En de vulling zou eindelijk worden vervangen, komt de monteur blijkt dat ze een heel verschillende maat hebben meegegeven en paste de hele vulling niet. De monteur gaf ook aan dat het sneetje niet heel netjes was gemaakt en heeft hem netjes gerepareerd. Maar het heeft totaal geen nut meer, de plek is te poreus en eigenlijk niet meer te repareren. We hebben inmiddels contact opgenomen met de Rechtswinkel, die vonden de hele situatie niet zo netjes en vertelde dat wij volgens het rechtssysteem 3x moesten laten repareren en als dit dan niet naar behoren gemaakt kon worden je het contract mag ontbinden.
Wij zijn helemaal klaar met de service van Chateau D’ax en willen eigenlijk het liefst helemaal van deze bank af! Het scheurtje komt weer terug, op de hoeken laat het verf los en dit allemaal voor een bank van net twee jaar! Maar helaas heeft niemand binnen Chateau D'Ax nog gereageerd op dit hele verhaal wat wij hebben gestuurd en zitten wij inmiddels zo met de handen in het haar dat wij jullie aanschrijven, wij willen een zo goed mogelijke oplossing zien te vinden en het contract het liefst helemaal ontbinden.
Met vriendelijke groet,
De heer en mevrouw Cazant
Maar de ellende begon nog geen maand later! Er zat een sneetje in de zitting! En dit al na een MAAND!! Wij hebben contact opgenomen met Chateau D’ax, zij hebben heel netjes een monteur gestuurd en het sneetje is gerepareerd.
Helaas ging hetzelfde sneetje in februari 2016 wederom stuk. Weer contact opgenomen en ze hebben wederom netjes een monteur gestuurd. Deze heeft het beter gerepareerd dan de vorige want het sneetje bleef nu een jaar heel. Maar het sneetje is gewoon een heel poreus geheel geworden want in Maart van dit jaar was het sneetje weer terug, ook begon een van de zittingen al door te zakken en dat voor een bank van inmiddels 1,5 jaar oud.
Er kwam weer een monteur die heeft voor een derde keer het sneetje gerepareerd en gekeken naar de zitting en zei dat het doorzakken binnen de marge zat?! Binnen de marge?! De bank is 1,5 jaar oud, dan mag je toch nog niet verwachten dat de zittingen al doorzakken?! Nota bene op een gedeelte van de bank waar bijna nooit op wordt gezeten! Ik heb dit maal met het hoofdkantoor gebeld en Mevrouw Langeveld die wilde dan wel uit coulance een nieuwe vulling in de bank laten zetten.
Het gerepareerde sneetje werd steeds lelijker en het kleurverschil steeds groter en afgelopen Juni was het helaas weer raak het scheurtje was WEER opengebarsten, voor de vierde keer in nog geen 2 jaar. Ik heb toen contact opgenomen met de winkel, de klantenservice, het zogenaamde goede Goude garantieplan, maar helaas bij allemaal kregen we nul op het rekest. We werden van het kastje naar de muur gestuurd. Het Goude garantie plan wilde ons niet meer helpen om het nu al 3x was gerepareerd buiten hun weten om. De reparaties hadden via hun moeten verlopen, maar hier wisten wij niets van af en hebben het gewoon netjes iedere keer gemeld bij Chateau D’ax.
Wij hebben toen maar weer gebeld met Chateau D’ax gebeld en hebben met de heer Willems gesproken, die vond het heel vervelend voor ons en ging voor ons onderhandelen met mevrouw Langeveld, want hij kon haar heel goed. Niet veel later weer contact opgenomen met Mevrouw Langeveld, maar die gaf aan de heer Willems helemaal niet te kennen! de heer Willems weer gebeld en die vond het een vreemd verhaal, maar hij had die dag een vergadering met mevrouw Langeveld dus hij ging het direct regelen en zou mij voor het eind van de dag terug bellen. Maar we zijn nooit meer teruggebeld, wij zijn toen op vakantie gegaan en hebben na de vakantie direct contact opgenomen met de heer Willems, maar deze bleek een andere baan te hebben en was vertrokken.
Eind van het verhaal, het scheurtje zat nog steeds in de bank, de heer Willems had aan niemand iets overgedragen en er waren totaal geen vorderingen in het geheel. Uiteindelijk hebben wij met mevrouw Langeveld afgesproken dat het weer gerepareerd zou worden, want als we dit zouden weigeren dan zou de gehele garantie komen te vervallen en konden we nergens geen aanspraak meer op maken.
Het sneetje is medio augustus gemaakt. En de vulling zou eindelijk worden vervangen, komt de monteur blijkt dat ze een heel verschillende maat hebben meegegeven en paste de hele vulling niet. De monteur gaf ook aan dat het sneetje niet heel netjes was gemaakt en heeft hem netjes gerepareerd. Maar het heeft totaal geen nut meer, de plek is te poreus en eigenlijk niet meer te repareren. We hebben inmiddels contact opgenomen met de Rechtswinkel, die vonden de hele situatie niet zo netjes en vertelde dat wij volgens het rechtssysteem 3x moesten laten repareren en als dit dan niet naar behoren gemaakt kon worden je het contract mag ontbinden.
Wij zijn helemaal klaar met de service van Chateau D’ax en willen eigenlijk het liefst helemaal van deze bank af! Het scheurtje komt weer terug, op de hoeken laat het verf los en dit allemaal voor een bank van net twee jaar! Maar helaas heeft niemand binnen Chateau D'Ax nog gereageerd op dit hele verhaal wat wij hebben gestuurd en zitten wij inmiddels zo met de handen in het haar dat wij jullie aanschrijven, wij willen een zo goed mogelijke oplossing zien te vinden en het contract het liefst helemaal ontbinden.
Met vriendelijke groet,
De heer en mevrouw Cazant
Laatst gewijzigd door cazant op 20 nov 2017 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
NeoDutchio
Re: Scheur bank Chateau D'Ax
Als ik het zo lees zouden er 2 oorzaken kunnen zijn. Of de vulling van de bank is niet goed waardoor de stof teveel kracht krijgt te verwerken, of de bank wordt te hard behandeld. Een scheur ontstaat niet vanzelf, maar als de stiksels van de oplossing steeds open gaan zit er teveel kracht op de stof. Dit kan komen omdat er bv veel krachten op komen te staan (in de stoel ploffen bv), maar ook door een te zachte vulling waardoor de kussens dusdanig veel inzakken dat er aan de stof getrokken wordt.
De bank is ouder dan 6 maanden, dan zou u moeten aantonen wat de oorzaak is van de extreme slijtage. U zou aan een onafhankelijke partij kunnen vragen deze bank te beoordelen. Met deze beoordeling kunt u terug naar Chateau D'ax, maar dan moet het rapport wel in uw voordeel zijn.
De bank is ouder dan 6 maanden, dan zou u moeten aantonen wat de oorzaak is van de extreme slijtage. U zou aan een onafhankelijke partij kunnen vragen deze bank te beoordelen. Met deze beoordeling kunt u terug naar Chateau D'ax, maar dan moet het rapport wel in uw voordeel zijn.
Met welk materiaal is de bank bekleed ?.
Plaats een foto of welk type bank is het ?.
Plaats een foto of welk type bank is het ?.
Wij zijn met zijn tweeen in huis. En gaan echt wel netjes en rustig met ons spullen om. Maar zoals ik al schreef is spontaan een scheur in het leer ontstaan, Hetis een lederen bank model vizenza
Als ik zo uw klacht lees heb ik het vermoeden dat het leder aan de rol is . Het is vol geverfd ,waardoor de verf vaak op de hoeken en stiknaden er afgaat.
Wat ook nog kan is dat ze de tweede of derde laag hebben gebruikt waardoor het leder de sterke verliest . Het doorzakken van het kussen kan ook aan de vering liggen ,elastisch singelband .
Mijn ervaring van Italiaanse meubels is , ziet er prachtig uit maar kwaliteit kan veel beter , tenzij men de top kwaliteit koopt .
Heb zelf een Italiaans bankstel ,zal de prijs niet noemen , heb gezien wat voor materiaal er in gebruikt wordt om te huilen . heb de romp gekocht en zelf opgebouwd .
Welke kwaliteit leder hebben ze gebruikt . Ze werken met klasse aanduiding.
Wat ook nog kan is dat ze de tweede of derde laag hebben gebruikt waardoor het leder de sterke verliest . Het doorzakken van het kussen kan ook aan de vering liggen ,elastisch singelband .
Mijn ervaring van Italiaanse meubels is , ziet er prachtig uit maar kwaliteit kan veel beter , tenzij men de top kwaliteit koopt .
Heb zelf een Italiaans bankstel ,zal de prijs niet noemen , heb gezien wat voor materiaal er in gebruikt wordt om te huilen . heb de romp gekocht en zelf opgebouwd .
Welke kwaliteit leder hebben ze gebruikt . Ze werken met klasse aanduiding.
De bewijslast ligt bij de verkoper. TS heeft de snee binnen zes maanden na aflevering ontdekt. Dit gebrek is nooit deugdelijk herstelt en keert daarom steeds terug. De verkoper heeft niet aan zijn verplichting voldaan om binnen een redelijke termijn voor een conform product te zorgen. TS kan ontbinden.NeoDutchio schreef:De bank is ouder dan 6 maanden, dan zou u moeten aantonen wat de oorzaak is van de extreme slijtage.
Dat is onzin. Deze regel staat niet in ons rechtssysteem.cazant schreef:We hebben inmiddels contact opgenomen met de Rechtswinkel, die vonden de hele situatie niet zo netjes en vertelde dat wij volgens het rechtssysteem 3x moesten laten repareren en als dit dan niet naar behoren gemaakt kon worden je het contract mag ontbinden.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 22 nov 2017 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb het netjes willen zeggen. Kwaliteit is niet goed.
Een snee komt niet zomaar in een bank. Daar is een oorzaak voor nodig. Die snee zat er nog niet in bij de levering. En wanneer ts de oorzaak is van die snee, dan bestaat de mogelijkheid tot ontbinding helemaal niet. Dat de winkel heeft gerepareerd zegt niets over deze schuldvraag.alfatrion schreef:De bewijslast ligt bij de verkoper. TS heeft de snee binnen zes maanden na aflevering ontdekt. Dit gebrek is nooit deugdelijk herstelt en keert daarom steeds terug. De verkoper heeft niet aan zijn verplichting voldaan om binnen een redelijke termijn voor een conform product te zorgen. TS kan ontbinden.NeoDutchio schreef:De bank is ouder dan 6 maanden, dan zou u moeten aantonen wat de oorzaak is van de extreme slijtage.
.
Overigens ben ik het gosewijn eens : dit is geen topkwaliteit....
Dat is een aanname. Er kan heel goed al een beschadiging gezetten hebben, die pas bij gebruik (en dus belasting) verder is gaan scheuren. Maar het is ook niet zo relevant: de bewijslast ligt bij de verkoper.crazyme schreef:Een snee komt niet zomaar in een bank. Daar is een oorzaak voor nodig. Die snee zat er nog niet in bij de levering.
-
renewouters
[off topic] Het valt mij op dat juist bij relatief dure meubels vaak van dit soort problemen optreden. Bij mij in de familie hebben we allemaal al sinds jaar en dag "goedkope" IKEA banken en die doen we eigenlijk alleen weg omdat we af en toe wat anders willen (en dat kan dan ook makkelijk gezien de prijzen). De boel blijft altijd heel terwijl je andersom zou en mag verwachten. Hebben die dure fabrikanten domweg hun kwaliteitscontrole niet op orde? Ik heb vergelijkbare verhalen als hierboven ook van merken als Linteloo en Gelderland gehoord. Dat zouden toch ook producten voor het leven moeten zijn.
-
NeoDutchio
De fabrikanten en toeleveranciers van Ikea worden scherp in de gaten gehouden. Vaak is er een kwaliteitscontroleur fulltime aanwezig bij de bedrijven die voor hun fabriceren.renewouters schreef:[off topic] Het valt mij op dat juist bij relatief dure meubels vaak van dit soort problemen optreden. Bij mij in de familie hebben we allemaal al sinds jaar en dag "goedkope" IKEA banken en die doen we eigenlijk alleen weg omdat we af en toe wat anders willen (en dat kan dan ook makkelijk gezien de prijzen). De boel blijft altijd heel terwijl je andersom zou en mag verwachten. Hebben die dure fabrikanten domweg hun kwaliteitscontrole niet op orde? Ik heb vergelijkbare verhalen als hierboven ook van merken als Linteloo en Gelderland gehoord. Dat zouden toch ook producten voor het leven moeten zijn.
Als je dat vergelijkt met een fabriek(je) die bankstellen maakt zit er wel een groot verschil tussen. Deze fabrieken zijn een stuk kleiner en worden de meubels helemaal met de hand gemaakt. De huiden komen ook als huid binnen en niet als leren lappen zoals bij Ikea. Er moet dus zelf tussen de slechtere punten in het huid gesneden worden met zo min mogelijk snijverlies. Het komt dus vaker voor dat er minder goed op de kwaliteit gelet wordt en dat ze 2 bankstellen uit 1 huid willen halen. De basis van de banken zit wel verschil in. Een romp van bv Gelderland gaat rustig 30 jaar mee en wordt ook vaak als basis gebruikt voor een refurbished bank.
Je kunt een bank van Ikea niet vergelijken met een bank zoals Chateau D'Ax. Het zitcomfort, de kwaliteit leer en niet te vergeten het model zul je nooit vinden bij Ikea. Bij ikea vindt je doorsnee meubelen voor een doorsnee prijs met een doorsnee kwaliteit. Een massaproduct voor mensen zonder smaak of interesse in hun interieur.renewouters schreef:Het valt mij op dat juist bij relatief dure meubels vaak van dit soort problemen optreden. Bij mij in de familie hebben we allemaal al sinds jaar en dag "goedkope" IKEA banken en die doen we eigenlijk alleen weg omdat we af en toe wat anders willen (en dat kan dan ook makkelijk gezien de prijzen). De boel blijft altijd heel terwijl je andersom zou en mag verwachten. Hebben die dure fabrikanten domweg hun kwaliteitscontrole niet op orde? Ik heb vergelijkbare verhalen als hierboven ook van merken als Linteloo en Gelderland gehoord. Dat zouden toch ook producten voor het leven moeten zijn.
-
Henk Toeter
Het is lastig oordelen over zo'n kwestie aangezien we de bank niet even kunnen zien. Daarnaast ontbreekt het mij aan de benodigde kennis om iets zinnigs over het monteren en de gebruikte materialen te zeggen. Wat ik u zou adviseren is ongeveer wat NeoDutchie zegt in zijn eerste bericht. Laat een onafhankelijke derde oordelen of er sprake is van een non-conforme bank.
De kortste weg om uw recht te halen is de via de Geschillencommissie Wonen. Zij laten namelijk zelf een deskundigenrapport opstellen, wanneer u dat afzet tegen het klachtengeld is dat een koopje. Voor meer info: https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ies/wonen/
Mijn bank komt bij Montel uit Zoeterwoude vandaan. Het kostte me een rib uit mijn lijf, maar hij doet al zeker 5 jaar waar ik hem voor gekocht heb. Zeer tevreden.
De kortste weg om uw recht te halen is de via de Geschillencommissie Wonen. Zij laten namelijk zelf een deskundigenrapport opstellen, wanneer u dat afzet tegen het klachtengeld is dat een koopje. Voor meer info: https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ies/wonen/
Mijn bank komt bij Montel uit Zoeterwoude vandaan. Het kostte me een rib uit mijn lijf, maar hij doet al zeker 5 jaar waar ik hem voor gekocht heb. Zeer tevreden.
Of iets langer heel blijft, heeft niets met verwachtingen te maken.crazyme schreef:Dat is maar de vraag. De verwachting is veel lager bij een product van Ikea.Moneyman schreef: Toch jammer dat dat massaproduct voor mensen zonder smaak dan nog langer heel blijft als dat veel duurdere kwaliteitsproduct...
Een bank maken die heel lang meegaat is niet moeilijk. Stort er een in beton en hij gaat eeuwen mee.
Mensen met een iets beter ontwikkeld smaakgevoel kijken verder.
Maar jij mag ook blij zijn met een Ikea bank hoor
En ja, soms zou ik blij zijn met een ikeabank. Want mijn Natuzi banken gaan inmiddels al 12 jaar mee en zijn ondanks geregeld gebruik als trampoline nog niet kapot. Geen reden voor iets anders dus.
In de wet staat het volgende:crazyme schreef:Een snee komt niet zomaar in een bank. Daar is een oorzaak voor nodig. Die snee zat er nog niet in bij de levering. En wanneer ts de oorzaak is van die snee, dan bestaat de mogelijkheid tot ontbinding helemaal niet.alfatrion schreef: De bewijslast ligt bij de verkoper. TS heeft de snee binnen zes maanden na aflevering ontdekt. Dit gebrek is nooit deugdelijk herstelt en keert daarom steeds terug. De verkoper heeft niet aan zijn verplichting voldaan om binnen een redelijke termijn voor een conform product te zorgen. TS kan ontbinden.
"Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet."
Artikel 7:18 lid 2 BW
De scheur is binnen zes maanden na aflevering al ontstaan en ook is niet door Chateau D’ax aangetoond dat dit door toedoen van de consument is gebeurd. Het heeft daarom geen zin meer om te bediscussiëren hoe en door wie de scheur in eerste instantie is ontstaan. Het staat namelijk al vast dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord.
Dan blijft de vraag of het herstel goed is uitgevoerd. Indien dit immers niet het geval is, kan nog altijd niet gesproken worden van een conform product. Die vraag wordt door een reparateur van Chateau D'ax al beantwoord, te citeren "De monteur gaf ook aan dat het sneetje niet heel netjes was gemaakt en heeft hem netjes gerepareerd."
Dat maakt de zaak van deze consument sterk en ik zou @cazant dan ook aanraden om vervang van de afgeleverde zaak te eisen volgens Artikel 7:21 lid 1 onderdeel c. BW wanneer zij inderdaad zo verliefd zijn op dit type bank en graag dezelfde bank willen maar dan zonder afwijkingen. Of over te gaan op ontbinden van de koopovereenkomst op basis van Artikel 7:22 lid 1 onderdeel a. BW.
Ondertussen is geheel terecht als de consument geen vertrouwen meer heeft in deze bank. Dat vertrouwen zou ik ook niet meer hebben. Alleen zou ik in een dergelijke kwestie - als ik ook zo verliefd zou zijn op de bank - een ander en vervangend exemplaar nog wel de kans willen geven. Mocht die bank ook niet conform de koopovereenkomst zijn, kan ontbinden altijd nog.
De bewijslast ligt bij de verkoper, dus zou ik zeggen dat hem lekker een onafhankelijke derde inschakelen om de bank te beoordelen.Henk Toeter schreef:Wat ik u zou adviseren is ongeveer wat NeoDutchie zegt in zijn eerste bericht. Laat een onafhankelijke derde oordelen of er sprake is van een non-conforme bank.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 nov 2017 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder verwijderd bericht weggehaald
Reden: Reactie op eerder verwijderd bericht weggehaald
-
Henk Toeter
Persoonlijk ben ik er geen voorstander van om de hakken in het zand te zetten, hoewel ik me soms kan voorstellen dat het de beste strategie is. Daarom is mijn advies (in het niet gequote deel van mijn reactiealfatrion schreef:De bewijslast ligt bij de verkoper, dus zou ik zeggen dat hem lekker een onafhankelijke derde inschakelen om de bank te beoordelen.Henk Toeter schreef:Wat ik u zou adviseren is ongeveer wat NeoDutchie zegt in zijn eerste bericht. Laat een onafhankelijke derde oordelen of er sprake is van een non-conforme bank.
Want......
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ies/wonen/Kosten
Het klachtengeld varieert tussen de € 102,50 en € 152,50.
Voor dit bedrag wordt zo nodig ook een deskundigenrapport opgemaakt. Geeft De Geschillencommissie u gelijk, dan krijgt u het betaalde bedrag terug van de ondernemer. Als u beiden gedeeltelijk gelijk krijgt, bepaalt de commissie hoe dit bedrag verdeeld wordt.
Dat is mijn advies, TS moet zelf kiezen of hij/zij daar iets mee doet.
-
NeoDutchio
Dus heeft het geen nut om de onderbuik te laten spreken. Zonder feiten en antwoorden van TS kan er geen zinnig antwoord op gegeven worden. Het is koffiedik kijken of het een productklacht is waar de verkoper voor verantwoordelijk is, of dat het eigen toedoen waar TS verantwoordelijk voor is.alfatrion schreef:Waar lees jij dat de scheur door eigen toedoen is ontstaan en geen productklacht is?.
Ik laat mijn onderbuikgevoelens niet spreken. Hier moet (wettelijk) vermoed worden dat de bank bij aflevering ondeugdelijk was.
Klacht is scheurtje in een zitkussen.
Oorzaak,
1 Ts heeft het veroorzaakt door iets scherps in zijn broek op het kussen te hebben gezeten .
Bv, kam in de kontzak ,spijkerbroek met kapotte klinknagel.
2 Heeft een fout in het leder gezeten door het splitten van het leder.
Meubelleder heb je in 3 kwaliteiten . 1 kwal zie je de nerf goed . 2 kwal, wordt vol ge verft .3 . suede achtig . Door het splisen vanhet leder kan het verkeerd gaan waardoor een hele zwakke plek ontstaan wat net niet door de toplaag heen gaat , zodra er spanning op komt kan het scheuren.
3 Het is leder aan de rol . Afval van het leder wordt vermaalt , net als spaanplaat, gelijmd en geperst . Zeer zwak materiaal ,zit er een scheurtje in dan gaat het verder . Wordt veel op eetkamerstoelen gemaakt . Typ Italiaans.
De foto van de bank gezien denk ik , ook gezien de prijs, dat het niet de eerste kwaliteit is omdat het vol ge verft is en er een print in geperst is.
Oorzaak,
1 Ts heeft het veroorzaakt door iets scherps in zijn broek op het kussen te hebben gezeten .
Bv, kam in de kontzak ,spijkerbroek met kapotte klinknagel.
2 Heeft een fout in het leder gezeten door het splitten van het leder.
Meubelleder heb je in 3 kwaliteiten . 1 kwal zie je de nerf goed . 2 kwal, wordt vol ge verft .3 . suede achtig . Door het splisen vanhet leder kan het verkeerd gaan waardoor een hele zwakke plek ontstaan wat net niet door de toplaag heen gaat , zodra er spanning op komt kan het scheuren.
3 Het is leder aan de rol . Afval van het leder wordt vermaalt , net als spaanplaat, gelijmd en geperst . Zeer zwak materiaal ,zit er een scheurtje in dan gaat het verder . Wordt veel op eetkamerstoelen gemaakt . Typ Italiaans.
De foto van de bank gezien denk ik , ook gezien de prijs, dat het niet de eerste kwaliteit is omdat het vol ge verft is en er een print in geperst is.