LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schoorsteenveger
-
Schoorsteenveger
Eind 2009 de schoorsteenveger kwam al jaren rond deze tijd, maar meestal zijn ze snel klaar en door de abbonementsprijs valt het mee. De Jager uit Culemborg komt al jaren hier in De Bilt. Zelf zat ik aardig in de lappenmand "hart e.a." de veger komt met mededeling dat schoorsteen is afgekeurd, maar voor 400 Euro maken ze het direct in orde. De schoorsteen zou bijna los staan "plat dak" voor die 400 zouden ze hem opnieuw invoegen en behandelen met waterafstotende vloeistof. Zonder bon daar begonnen ze niet aan. Wij weigerde dat dus geen openhaard, maar deze zomer ging ik met mijn zoon het dak op. Hij stond helemaal niet los ook niet bijna, omdat we spullen gekocht hadden hebben we hem toch opnieuw ingevoegd en behandeld daarna zelf geveegd. Veeg spullen geleend en van onderuit geveegd. Ondanks een jaar ongebruikt kwam er veel uit te veel voor een ongebruikte schoorsteen. Achteraf gehoord dat je voor je verzekering verplicht bent , het te laten vegen door een erkent bedrijf, maar Rager uit Culemborg is voor ons erkende oplichterij.
-
Re: Schoorsteenveger
Dus dan maar naar een andere bedrijf zoeken.
Overigens, toen ik nog in Zwolle woonde, had ik een gaskachel. Het bedrijf dat ik had deed het op abonnementsbasis, en ik had dan ook een kaart waar ieder jaar keurig werd ingevuld dat er weer geveegd was.
Ik denk dat vooral die kaart erg belangrijk is, mocht er ooit brand komen. Omdat je dan kunt laten zien dat je jaar na jaar de boel goed hebt laten onderhouden.
Overigens, toen ik nog in Zwolle woonde, had ik een gaskachel. Het bedrijf dat ik had deed het op abonnementsbasis, en ik had dan ook een kaart waar ieder jaar keurig werd ingevuld dat er weer geveegd was.
Ik denk dat vooral die kaart erg belangrijk is, mocht er ooit brand komen. Omdat je dan kunt laten zien dat je jaar na jaar de boel goed hebt laten onderhouden.
Re: Schoorsteenveger
Er zijn heel veel schoorsteenvegers als deze in omloop. Vaak zijn ze goedkoper, maar om toch aan hun inkomsten te komen, proberen ze je vaak reparaties aan te smeren.
Bij schoorsteenvegers is het belangrijk dat ze aangesloten zijn bij de ASPB. Hierdoor weet je dat je met een betrouwbare schoorsteenveger te maken hebt. Deze hebben ook een opleiding gevolgd.
Vaak krijg ik hier folders in de brievenbus van schoorsteenvegers die beweren bij een branche aangesloten te zijn en daardoor betrouwbaar zijn. De ASPB is echter de enige betrouwbare branch.
Sowieso is vanaf het dak vegen meestal onnodig en mag dit niet zonder voorzorgsmaatregelen.
Voor de verzekering moet inderdaad een bewijs zijn dat de schoorsteen elk jaar geveegd wordt.
Bij schoorsteenvegers is het belangrijk dat ze aangesloten zijn bij de ASPB. Hierdoor weet je dat je met een betrouwbare schoorsteenveger te maken hebt. Deze hebben ook een opleiding gevolgd.
Vaak krijg ik hier folders in de brievenbus van schoorsteenvegers die beweren bij een branche aangesloten te zijn en daardoor betrouwbaar zijn. De ASPB is echter de enige betrouwbare branch.
Sowieso is vanaf het dak vegen meestal onnodig en mag dit niet zonder voorzorgsmaatregelen.
Voor de verzekering moet inderdaad een bewijs zijn dat de schoorsteen elk jaar geveegd wordt.