| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slijtage na verstrijken garantie bij fauteuil van Wehkamp
Slijtage na verstrijken garantie bij fauteuil van Wehkamp
Mei 2014 hebben wij bij Wehkamp 4 relax fauteuils gekocht. Een van de fauteuils is versleten bij de naden en bij het imitatieleer. Ik heb Wehkamp hierover gebeld en vermeld dat ik weet dat de garantietermijn verstreken is, maar dat zo'n slijtage na drie jaar en 5 maanden toch niet de bedoeling kan zijn. Dat was die mevrouw met me eens en ik moest foto's ervan maken en doormailen. Dit heb ik ettelijke keren gedaan en iedere keer kwam het niet aan. Op advies van Wehkamp gemaild naar een adres via hun website en uiteindelijk kwam de mail aan. Een afspraak werd gemaakt met een onafhankelijk adviseur, die mij belde dat hij het fauteuil kon maken voor 2 á 300 euro. Ik vertelde die man dat ik had gerekend op enige coulance van Wehkamp in de vorm van een nieuw fauteuil tegen een gereduceerd tarief of iets dergelijks.
Uiteindelijk kreeg ik een mail van Wehkamp met de mededeling dat de adviseur €90.00 kostte en dat Wehkamp deze kosten uit coulance op zich zou nemen. Deze email heb ik vervolgens beantwoord:
Beste Maartje,
Hierbij wil ik je bedanken voor het feit dat je me behoed hebt ander artikelen dan kleding in de uitverkoop bij jullie postorderbedrijf te kopen. Deze mening delen inmiddels mijn familie, vrienden en kennissen.
Met vriendelijke groet,
Uiteindelijk kreeg ik een mail van Wehkamp met de mededeling dat de adviseur €90.00 kostte en dat Wehkamp deze kosten uit coulance op zich zou nemen. Deze email heb ik vervolgens beantwoord:
Beste Maartje,
Hierbij wil ik je bedanken voor het feit dat je me behoed hebt ander artikelen dan kleding in de uitverkoop bij jullie postorderbedrijf te kopen. Deze mening delen inmiddels mijn familie, vrienden en kennissen.
Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Radar op 13 nov 2017 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Slijtage na verstrijken garantie bij fauteuil van Wehkamp
Heel verhaal, maar weinig concreet. Waarom zou na 3,5 jaar gebruik een versleten kunstleren stoel coulance moeten opleveren?drollekop schreef:Mei 2014 hebben wij bij Wehkamp 4 relax fauteuils gekocht. Een van de fauteuils is versleten bij de naden en bij het imitatieleer. Ik heb Wehkamp hierover gebeld en vermeld dat ik weet dat de garantietermijn verstreken is, maar dat zo'n slijtage na drie jaar en 5 maanden toch niet de bedoeling kan zijn. Dat was die mevrouw met me eens en ik moest foto's ervan maken en doormailen. Dit heb ik ettelijke keren gedaan en iedere keer kwam het niet aan. Op advies van Wehkamp gemaild naar een adres via hun website en uiteindelijk kwam de mail aan. Een afspraak werd gemaakt met een onafhankelijk adviseur, die mij belde dat hij het fauteuil kon maken voor 2 á 300 euro. Ik vertelde die man dat ik had gerekend op enige coulance van Wehkamp in de vorm van een nieuw fauteuil tegen een gereduceerd tarief of iets dergelijks.
Beste Maartje,
Met vriendelijke groet,
En hoe is de staat van de andere fauteuils? Of wordt daar veel minder in gezeten?
De drie andere fauteuils zijn nog in prima staat en worden evenveel gebruikt
-
witte angora
Je hebt dus 'iets dergelijks' als aanbod gekregen. Hoeveel had je bij willen betalen voor een nieuwe identieke (bijpassende) fauteuil dan? Meer dan een procentje of 20 korting zal dat niet gaan worden gezien de leeftijd. Als dat het al zou worden.drollekop schreef: Ik vertelde die man dat ik had gerekend op enige coulance van Wehkamp in de vorm van een nieuw fauteuil tegen een gereduceerd tarief of iets dergelijks.
Ze zijn bij u langs gekomen omdat u geen foto kon mailen.drollekop schreef: Beste Maartje,
Met vriendelijke groet,
En dan krijgen ze dit als reactie ?
-
NeoDutchio
Waarom zou u denken recht te hebben op een compleet nieuwe fauteuil als enkel de bekleding slijtage heeft? Ook al zou het met korting zijn, dan nog zou u meer betalen als een nieuwe hoes er omheen.
En nu bent u boos op Wehkamp en wil daar niet meer kopen, tenzij het kleding in de uitverkoop is. En dat alleen maar omdat u iets vindt wat ook nog niet eens reëel is.
En nu bent u boos op Wehkamp en wil daar niet meer kopen, tenzij het kleding in de uitverkoop is. En dat alleen maar omdat u iets vindt wat ook nog niet eens reëel is.