LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slimme meter geeft minder functionaliteit met TOON

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
jos vd Hijden

Slimme meter geeft minder functionaliteit met TOON

Ongelezen bericht door jos vd Hijden »

1. Ik heb de geplande installatie van slimme meters gecancelled, omdat ik bang ben om functionaliteit van TOON, die ik wel heb bij mijn oude meters, te verliezen.
2. Ik ben bang dat gasverbruik en misschien ook stroomverbruik, alleen nog gemiddeld per uur is af te lezen. Immers, in het installatie voorschrift van TOON met slimme meters staat een waarschuwing in rood dat de slimme meter zijn gaswaarde slechts een keer per uur door geeft.
3. In een uitgebreid telefoongesprek met ENEXIS klantenservice, wordt mij uitdrukkelijk verzekerd dat alle functionaliteit van TOON blijft gehandhaafd bij slimme meters.Dit antwoord lijkt mij onjuist t.a.v. mijn punt 2.
4 In een uitgebreid telefoongesprek met ENECO klantenservice, wordt mij ook uitdrukkelijk verzekerd dat alle functionaliteit van TOON blijft gehandhaafd bij slimme meters. Dit antwoord lijkt mij onjuist t.a.v. mijn punt 2.
5 Zowel ENEXIS als ENECO kunnen de waarschuwing in installatie voorschrift niet verklaren en blijven bij hun gelijk.
6. Ik wil echter mijn oude functionaliteit houden, dus weergave met continue grafiek voor verbruik en niet dat dat wordt vervangen door 24 staafjes met de waarde per uur. Deze specificatie verslechtering wil ik niet voor gas en ook niet voor electra, maar vooralsnog lijkt bij electra de gewenste specificatie behouden. In dat geval mag eventueel alleen de slimme electra meter worden geplaatst.
Wie heeft hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jan 2020 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

berndv

Re: Slimme meter geeft minder functionaliteit met TOON

Ongelezen bericht door berndv »

jos vd Hijden schreef:
14 jan 2020 20:34
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik :D

Ik heb Toon en een slimme meter. Stroom is realtime, gas is met intervallen. Geen idee hoe het met een analoge meter gaat, die heb ik nooit in combinatie met Toon gehad. Ik zou ook niet weten wat Toon dan opeens weer gaat geven, aangezien het verbruik van gas niet in een tijd is uit te drukken zoals ze bij stroom wel de kWh hebben. Het enige wat ik zie, en dat update zich wel met een grotere regelmaat dan 1x per uur, dat is het gasverbruik van die dag of van dat uur. Afhankelijk van wat ik weer wil geven.

Gesloten