LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tocht door kunststof kozijnen
Tocht door kunststof kozijnen
Hallo allemaal
Een vraag is er iemand op dit forum die er ooit van heeft gehoord dat er binnen in kunststof kozijnen de ramen worden af gekit ivm tocht.
Wij zitten namelijk met dit probleem en hebben de leverancier van deze kozijnen op de hoogte gesteld deze hebben eerst geprobeerd dit op te lossen met dikkere raam rubbers en de montage gecheckt dit is op zich prima in orde. maar de tocht blijft evenals het grote temperatuur verschil tussen de woonkamer en bij de kozijnen ( rond de 5 graden lager ) kamer is voorzien van vloerverwarming en staat continu op 21 graden ook zijn de spouwmuren geïsoleerd. Nu wil de leverancier de ramen aan de binnenkant van de kozijnen gaan af kitten onder het mom van een nieuwe techniek wat word toegepast bij passieve woningen. Ons lijkt dit niet de normale gang van zaken maar misschien hebben wij het mis.
Groet Cat
Een vraag is er iemand op dit forum die er ooit van heeft gehoord dat er binnen in kunststof kozijnen de ramen worden af gekit ivm tocht.
Wij zitten namelijk met dit probleem en hebben de leverancier van deze kozijnen op de hoogte gesteld deze hebben eerst geprobeerd dit op te lossen met dikkere raam rubbers en de montage gecheckt dit is op zich prima in orde. maar de tocht blijft evenals het grote temperatuur verschil tussen de woonkamer en bij de kozijnen ( rond de 5 graden lager ) kamer is voorzien van vloerverwarming en staat continu op 21 graden ook zijn de spouwmuren geïsoleerd. Nu wil de leverancier de ramen aan de binnenkant van de kozijnen gaan af kitten onder het mom van een nieuwe techniek wat word toegepast bij passieve woningen. Ons lijkt dit niet de normale gang van zaken maar misschien hebben wij het mis.
Groet Cat
Re: Tocht door kunststof kozijnen
Het lijkt mij overbodig om de "glaslatten", de strips waarmee de ruit in het kozijn geklemd is, af te kitten. Het kozijn moet kunnen ademen en is op zichzelf een koudebrug. Mogelijk dat het kozijn op zich moet worden af gekit, dus tussen het kozijn en de wand.
Tussen de wanden en het kozijn is het helemaal dicht de tocht komt door een kier van een staand tussenprofiel ( het is een kozijn met drie ramen naast elkaar )
-
dit is een kwestie van het juist afstellen van de draaikiepramen.
Of er zijn geen juiste glaslatten gebruikt.
Of er zijn geen juiste glaslatten gebruikt.
Is dat afkitten bij het glas, of tussen kozijn en muur?cat62 schreef:Nu wil de leverancier de ramen aan de binnenkant van de kozijnen gaan af kitten onder het mom van een nieuwe techniek wat word toegepast bij passieve woningen.
Het kan ook zijn dat de kunststof kozijnen niet goed zijn afgedicht met pur. Dit kan ook voor tocht zorgen.
Of ze zijn de muur er omheen vergeten te metselen ....Het kan ook zijn dat de kunststof kozijnen niet goed zijn afgedicht met pur.
Vraagje;
Welk merk en leverancier?
En is het kozijn zonder glas gekocht en elders besteld, want glas moet zowel de glasdikte als spouw kloppen.
Als glas te dun is zal het losjes tussen de rubbers komen, dus als je voor dubbelglas geen 5+22+4 maar 4+22+4 kreeg is dat 1 mm te dun...
Ik kreeg 4+15+4+15+4 voor Triple ramen, maar eerst werd er 4+15+3+15+5 geleverd...
Dus het glas ging van 4-3-5 naar 4-4-4 en dat is jammer, meer spiegelingen...
En is het niet verkeerd om geplaatst?
Er zit bij HR++ wat je vermoedelijk hebt een binnen en buitenzijde in...
Controleerbaar met UV lampje of de opdruk van HR++ logo en Merk en Productie maand + jaar...
Vergelijk het eens, is het profiel hetzelfde dus de aluminium lat tussen het glas?
Als je er moeiteloos een kerstkaart tussen kunt steken is het glas te dun en dikkere rubbers zijn lastig...
dus welke glasdikte is er gebruikt en wat hoorde er in te zitten...
Vooral als er 1 sneuvelde even plaatselijk een vervanger bestellen en dan verkeerde glasdikte opgeven...
Bedrijven kunnen soms binnen 1 dag voor dit soort geVALLEN een spoed bestelling doen...
I
Welk merk en leverancier?
En is het kozijn zonder glas gekocht en elders besteld, want glas moet zowel de glasdikte als spouw kloppen.
Als glas te dun is zal het losjes tussen de rubbers komen, dus als je voor dubbelglas geen 5+22+4 maar 4+22+4 kreeg is dat 1 mm te dun...
Ik kreeg 4+15+4+15+4 voor Triple ramen, maar eerst werd er 4+15+3+15+5 geleverd...
Dus het glas ging van 4-3-5 naar 4-4-4 en dat is jammer, meer spiegelingen...
En is het niet verkeerd om geplaatst?
Er zit bij HR++ wat je vermoedelijk hebt een binnen en buitenzijde in...
Controleerbaar met UV lampje of de opdruk van HR++ logo en Merk en Productie maand + jaar...
Vergelijk het eens, is het profiel hetzelfde dus de aluminium lat tussen het glas?
Als je er moeiteloos een kerstkaart tussen kunt steken is het glas te dun en dikkere rubbers zijn lastig...
dus welke glasdikte is er gebruikt en wat hoorde er in te zitten...
Vooral als er 1 sneuvelde even plaatselijk een vervanger bestellen en dan verkeerde glasdikte opgeven...
Bedrijven kunnen soms binnen 1 dag voor dit soort geVALLEN een spoed bestelling doen...
I
Graag zou ik willen weten hoe dit is afgelopen, wij kampen nl.met het zelfde probleem, en de fabrikant doet dit af met koudeval. Zegt dat de kozijnen perfect gemonteerd zijn en daarmee is de kous af voor hem.
Waar tocht?
Als de ramen tochten zitten de rubbers niet goed.
Maar als het bij het kozijn tocht, vele gebruiken Compriband, een soort schuim wat uitzet door op het stelkozijn te plakken en dan gaan de harde kozijn randen dit in stukken snijden tijdens krimpen en uitzetten...
Zelf ben ik voor dit band op de kozijn zelf te plakken en tegen de gevel of stelkozijn te laten komen.
Dan zit het tussen de ribben en dus niet als mes erop!
Dus kozijn wat schoon is plakken en niet op muur of stelkozijn.....
Verder moet het dan nog uitzetten dus kun je wegens nog niet uitgezette krapper monteren dus minder zwarte randen en beter op maat kozijn want enkele hebben wel erg veel ruimte tussen muur en kozijn helaas...
Als de ramen tochten zitten de rubbers niet goed.
Maar als het bij het kozijn tocht, vele gebruiken Compriband, een soort schuim wat uitzet door op het stelkozijn te plakken en dan gaan de harde kozijn randen dit in stukken snijden tijdens krimpen en uitzetten...
Zelf ben ik voor dit band op de kozijn zelf te plakken en tegen de gevel of stelkozijn te laten komen.
Dan zit het tussen de ribben en dus niet als mes erop!
Dus kozijn wat schoon is plakken en niet op muur of stelkozijn.....
Verder moet het dan nog uitzetten dus kun je wegens nog niet uitgezette krapper monteren dus minder zwarte randen en beter op maat kozijn want enkele hebben wel erg veel ruimte tussen muur en kozijn helaas...
-
Cat
Ik draai al een tijd mee in kunststof kozijnen maar afkitten van ramen heb ik nog nooit van gehoord, is er ook echt sprake van tocht of alleen van temperatuurverschil want dat kan natuurlijk ook van je glas afkomen. Weet niet waar je woont maar als het niet te ver is kan ik wel even kijken voor je.
Stuur even een berichtje naar [email protected] met de gegevens.
Kost niets als het niet al te ver is .
Ik draai al een tijd mee in kunststof kozijnen maar afkitten van ramen heb ik nog nooit van gehoord, is er ook echt sprake van tocht of alleen van temperatuurverschil want dat kan natuurlijk ook van je glas afkomen. Weet niet waar je woont maar als het niet te ver is kan ik wel even kijken voor je.
Stuur even een berichtje naar [email protected] met de gegevens.
Kost niets als het niet al te ver is .
Dit is een beetje late reactie wegens omstandigheden. Maar in de tussen tijd is er geconstateerd dat het van een betonnen latei komt boven het kozijn. Wij kunnen ons hier niet in vinden maar voor de leverancier is het einde verhaal. Op een warmtebeeldcamera is idd te zien aan de binnenkant dat het latei paars kleurt maar aan de buitenkant geel. Ook het kozijn kleurt paars op de foto vanaf de buitenkant, terwijl het geel kleurt onder het kozijn dus dat wil zeggen dat daar warmte ontsnapt. De leverancier laat niets meer horen na een boze mail. We hebben een flinke investering gedaan maar levert al jaren geen fluit op.