LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tuinontwerp en mondelinge overeenkomst

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Haaaniet

Tuinontwerp en mondelinge overeenkomst

Ongelezen bericht door Haaaniet »

Begin november 2011 is er een tuinarchitecte bij ons geweest om een nieuw ontwerp voor de tuin te bespreken.
Na dit eerste bezoek is het grote wachten voor ons begonnen.
Rond de Kerst ben ik zelf maar gaan bellen waar de offerte bleef (en dit patroon bleef zich maar herhalen).

Omdat haar offerte vele malen hoger uitviel dat we ervoor uit hadden getrokken heb ik haar in eerste instantie gemaild dat we ervan af zagen i.v.m. een te groot verschil in prijs. Ze stelde toen voor het ontwerp "zwart" te maken en we spraken een rond bedrag af.
Vanaf dat moment hebben we alleen maar achter haar aan moeten bellen. Waar de ontwerpvoorstellen bleven, de herziene voorstellen, het ontwerp van het tuinhuis en sinds februari dit jaar, het beplantingsplan.
Een maand geleden heb ik haar verzocht het ontwerp vóór eind juli te sturen i.v.m. onze vakantieplanning.
En ook dit keer wel een toezegging maar geen ontwerp.
Behalve de schetsen van de beginfase hebben we nog steeds niks concreets ontvangen. Ook al laat ze herhaaldelijk weten het ontwerp al klaar te hebben.
Mijn vraag hier is of we in ons recht staan als we nu ons vertrouwen opzeggen en van haar ontwerp afzien. Ook al zijn de schetsontwerpen inmiddels in ons bezit.
Zelf denken we aan een kleine vergoeding daarvoor en willen we afscheid nemen van haar als ontwerpster omdat we er geen vertrouwen meer in hebben en nu ook niet kunnen starten in de geplande periode.

Iemand nuttig advies?
Alvast bedankt voor het meedenken.

dhc

Re: Tuinontwerp en mondelinge overeenkomst

Ongelezen bericht door dhc »

Ga naar een ander, als ze zich meermaals niet aan afspraken houdt komt je tuin er ook nooit..

En als je hebt betaald voor de ontwerpen zijn ze dus van u. U heeft ze nl. gewoon gekocht.

Schrijf haar nog eenmaal een brief dat u afziet van verdere samenwerking vanwege het herhaald niet nakomen van afspraken.

kokka

Re: Tuinontwerp en mondelinge overeenkomst

Ongelezen bericht door kokka »

heb je een contract getekend met haar dan?
als het alleen een mondelinge overeenkomst was tussen jullie en haar dan wordt het voor haar sowieso heel moeilijk om dit hard te maken, ondanks dat ook een mondelinge overeenkomst natuurlijk gewoon bindend is.
buiten dat, wat zou ze moeten zeggen tegen de rechter? we hadden een afspraak om de belastingdienst te tillen??

gewoon tekening in je zak houden en lekker naar een ander gaan.
moet je volgende keer natuurlijk niet miepen dat je geen garantie of zo hebt, dat krijg je als je zwart werkers neemt.

Gesloten