LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verborgen gebreken ??

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
supertje229

verborgen gebreken ??

Ongelezen bericht door supertje229 »

eind juli 2011 heb ik een appartement gekocht.
na twee keer uitstel met overdracht kreeg ik 18 nov eindelijk de sleutel.
het was bestaande bouw en hier voor is het dus een huurhuis geweest.
het huis werd kaal opgeleverd.

nadat ik de sleutels ontvangen had direct aan de slag gegaan met de kleine dingen zoals schuren van houtwerk, behang verwijderen etc.
door de drukte van de feestdagen konden bedrijven pas in jan gaan beginnen met het sloop schilder badkamer en stuc werk.
uiteindelijk ben ik na de verbouwing in juli 2012 in de woning ingetrokken tot zo ver, op 1 lekkage van de boven buren na alles nog naar wens.

winter 2012/2013 voor het eerst de kachel aan gehad was natuurlijk een behoorlijk koude winter.
maar de kachel die winter niet hoger dan 18 graden gehad. ben ook redelijk vaak, van huis door mn werk.
dus heel erg vaak heb ik mn kachel niet aan gehad in die anderhalf jaar dat ik er woon.
toen de winter in 2013 afliep en het weer, weer wat mooier werd ontdekte ik een behoorlijke vocht plek in de gang.
omdat Mijn gang nogal koud is dacht aan een vocht probleem, want er zat hier en daar wel wat vocht plekken in de gang toen ik het huis kocht.

afgelopen september Mn kachel voor het eerst,een keer op 20 graden gehad.
de volgende morgen vertrok ik naar Duitsland voor twee weken en had i.pl.v. 16 graden de kachel op 18 gezet...... heb dus twee weken lang aangestaan, niet echt slim.
na twee weken kom ik binnen en merk op dat mijn stucwerk wat rond mijn koof is gemaakt doordrenkt is met water.
in de eerste instantie dacht ik neeeeee! niet weer lekkage van boven!

heb gelijk VVE gebeld en die hebben gelijk iemand gestuurd.
die kwam er achter dat de rookgas afvoer lek was.
de plek die het ergste lekte werd afgeplakt en moest onder die andere plek maar zo lang een emmer zetten.
want ze konden niets doen omdat het eerst via de verzekering geregeld moest worden.
na weken wachten kwam de verzekering langs om schade op te nemen etc.
en toen weer weken gewacht/gebeld/gewacht/gebeld.
tot ik afgelopen vrijdag echt zat was heb toen de verzekering gebeld en gevraagd waarom het allemaal zo lang duur voordat ik iets hoorde.
krijg ik dood leuk te horen uw dossier is gesloten het word niet vergoed. dus we kunnen niets voor u doen

ik weet dat er sowieso een inspectie uitgevoerd van de cv ketel en buizen. maar niemand van de VVE kan me vertellen wanneer dit voor het laatst gebeurd is? kan dit ook nergens terug vinden in de papieren.
ook zit er geen sticker op mijn cv ketel. met een datum.
want de loodgieter die bij me was zei dat ik er mogelijk nog garantie op had.

weet iemand of ik dit na zo een tijd dit alsnog op de verborgen gebreken kan gooien ?
ben er met een geluk ben ik er achter omdat het 2 weken lang heb kunnen door sijpelen omdat ik mn kachel heb laten branden.......en het begint pas redelijk te druppelen bij 18 graden staat de kachel lager dan gebeurd er niets.
zit met een paar duizend euro schade aan stuc en schilderwerk.....en nog steeds een lekkage aan mijn rookgas afvoer.
maar niemand kan wat voor me betekenen.

iemand tips?

VioletPrue

Re: verborgen gebreken ??

Ongelezen bericht door VioletPrue »

supertje229 schreef: omdat Mijn gang nogal koud is dacht aan een vocht probleem, want er zat hier en daar wel wat vocht plekken in de gang toen ik het huis kocht.
En daar heeft u zichzelf in de vingers gesneden.
Als er al vochtplekken zaten voor de koop, had u meteen aan de bel moeten trekken en moeten eisen dat het goed werd uitgezocht, want vochtplekken zijn niet normaal.
Helaas heeft u dit niet gedaan, dus van een verborgen gebrek is geen sprake.
U had immers toch voor de koop al kunnen zien dat er geen sticker op de ketel zat, er geen rapportage was over inspectie van de pijpen etc. etc.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik mis ook 'bouwinspectie' in het verhaal. Is dat niet gebeurd dan?

supertje229

Ongelezen bericht door supertje229 »

witte angora schreef:Ik mis ook 'bouwinspectie' in het verhaal. Is dat niet gebeurd dan?
volgens mij heb ik nog wel een rapport daarvan die zal ik eens na kijken.

ik mag me dan zelf in de vingers hebben gesneden.
maar de vve moet toch ook kunnen aantonen wanneer er voor het laatst onderhoud is gedaan aan de ketel etc. ?
ik ben hier nu al bijna 4 maanden mee bezig. maar een fatsoenlijk antwoord geven ze me niet.
ze beloven het uit te zoeken en dan terug te bellen maar heb nu echt al ruim 10 keer met ze aan de telefoon gehangen.
heb nu gisteren een mail gestuurd en ben benieuwd of ze daar wel op reageren.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dat zij moeten aantonen wanneer er voor het laatst onderhoud is gepleegd, had u voor de koop moeten uitzoeken.
Daar kunt u nu niets meer mee.
En als het een leiding is die lekt, maakt een onderhoudsrapport van de ketel geen verschil meer....

Gesloten