| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verhuisbedrijf beschadigt meubels en reageert nergens op
Verhuisbedrijf beschadigt meubels en reageert nergens op
Wij hebben via Groupon een 6-tal uren gekocht om de verhuizing vlot te laten verlopen. De groupon-deal houdt in: 2 verhuizers die in 6 uur tijd de huisraad "veilig" en met beleid verhuizen. Ook is tijdens de verhuis de huisraad volledig verzekerd. Nu is onze Leolux tafel ernstig beschadigd en ook 2 stoeltjes van Leolux zijn beschadigd. Ze zeggen dat ze het hebben doorgegeven aan de verzekering maar ik hoor helemaal niks. Ze bellen ook niet terug en reageren ook niet op mailtjes. Wat te doen?
Re: Verhuisbedrijf beschadigt meubels en reageert nergens op
Ingebrekestelling sturen met finale termijn (14 dagen) en hen aansprakelijk stellen voor de schade. Wanneer deze termijn verloopt kun je verdere acties (juridische stappen of incassotraject) laten volgen.
-
witte angora
Wie belt niet terug, en wie reageert niet op mailtjes? Het wordt verder via de verzekering geregeld, dus dat zal nu je aanspreekpunt zijn. De verhuizer zal waarschijnlijk niet eens mogen reageren van de verzekeraar.
-
stofzuigertje
Kunt U aantonen dat de beschadigde goederen onbeschadigd waren?
Dat is vaak een probleem bij dit soort verhuis verzekeringen als je niet vooraf vele foto's maakte.
Dat is vaak een probleem bij dit soort verhuis verzekeringen als je niet vooraf vele foto's maakte.
Als je goed leest zie je dat TS zegt dat het verhuisbedrijf de schade blijkbaar heeft gemeld bij de verzekering. Dat is dus in mijn ogen al een "schuldbekentenis".stofzuigertje schreef:Kunt U aantonen dat de beschadigde goederen onbeschadigd waren?
Dat is niet juist. Ze hebben de schadeclaim doorgestuurd naar de verzekeringsmaatschappij ter behandeling. De verzekeringsmaatschappij zal willen vaststellen of de claim wel terecht is.madfred schreef:Als je goed leest zie je dat TS zegt dat het verhuisbedrijf de schade blijkbaar heeft gemeld bij de verzekering. Dat is dus in mijn ogen al een "schuldbekentenis".stofzuigertje schreef:Kunt U aantonen dat de beschadigde goederen onbeschadigd waren?
wat ik in het hele verhaal mis is het tijdspad. Wanneer bent u verhuisd, wanneer heeft u de schade gemeld? Als u 2 weken terug bent verhuisd en vorige week de schade heeft gemeld, is het niet heel vreemd dat u nog niets heeft gehoord.
Wat ik dan weer gek vind is dat er wel wordt beknibbeld op de verhuizing maar bij schade gaat het ineens om bijzonder dure objecten ...
Dat was ook mijn eerste gedachte. Bij een verhuizing ga je toch niet rommelen met Groupon-deals... ik tenminste niet.gemist schreef:Wat ik dan weer gek vind is dat er wel wordt beknibbeld op de verhuizing maar bij schade gaat het ineens om bijzonder dure objecten ...
Maar goed, los daarvan moet de zaak natuurlijk wel opgelost worden, als aantoonbaar is dat de schade veroorzaakt is door die verhuizers. Is misschien ook nog wel een uitdaging...