LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervaning raam zonder toestemming

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Niekey

Vervaning raam zonder toestemming

Ongelezen bericht door Niekey »

Hallo

Ik woon in een appartmentencomplet van 16 appartmenten. Dit jaar is met de schilder overeengekomen de voorkant te schilderen. Ook is overeengekomen houtrot reparaties aan de achterzijde uit te voeren (circa 80 euro per appartment). Nu bleek dat mijn mijn appartment de achterkant zo rot was dat er een dorpel vervangen moest worden. Er zou een timmerman bij gehaald moeten worden om het raam uit de sponning te halen en in de werkplaats te repareren. Hier heb ik toestemming voor gegeven. Ik was in de veronderstelling dat de kosten hiervan hooguit 200 euro zouden bedragen.

Echter de schilder heeft nu een factuur ingedient van 810 euro omdat het complete raam (kozijn inclusief sponning) vervangen is. Hier is nooit over gesproken met de schilder. Evenin heeft de schilder hieraf een prijsogave van gedaan.

Ik ben niet bereid de factuur te betalen (de VVE wil deze niet betalen omdat deze 10 x zo duur is als de reparatie van de andere appartementen).

Wat zijn mijn rechten in deze zaak? dient de schilder aan te tonen dat ik opdracht heb gegeven voor de uit te voeren werkzaamheden? heeft de schilder de verplichting om vooraf een prijsopgave te doen? (zonder dat de ik hierom gevraagd heb)

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Groet,
Niek

kweenie

Re: Vervaning raam zonder toestemming

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, ik denk dat je dat gewoon moet betalen. Je hebt de schilder/timmerman toestemming/opdracht gegeven om het kozijn te repareren, blijkbaar zonder enig voorbehoud in prijs e.d. En het blijkbaar ook niet over de prijs gehad. De timmerman zal dan dus het kozijn in zodanige staat brengen dat het kozijn weer goed is en het kozijn er weer voor jaren tegen kan. Omdat je van buiten moeilijk de staat van het kozijn kunt bekijken, kan dat betekenen dat er zoveel vervangen moet worden dat beter het hele kozijn vervangen kan worden.

loesje 2

Re: Vervaning raam zonder toestemming

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik denk dat de vve gewoon moet betalen, het is toch niet jou schuld dat jou raam slechter is en als er een keer wat met een ander appartement is moet jij toch ook mee betalen! Ik zou de regels van de vve ,wat er precies onder de gezamelijke kosten valt nog eens goed nalezen!

Gesloten