Wij hebben drie jaar geleden vloerverwarming laten leggen in onze aanbouw. De afgelopen winters heeft de vloerverwarming het prima gedaan. Deze zomer hebben we de stroom van de vloerverwarming eraf gehaald, omdat we wilden weten of dit ,wegens hoog elektriciteitsverbruik, de boosdoener was. Nu hebben we de stroom er voor de koudere dagen weer op gezet, maar wordt de vloer niet warm. Ik heb ergens gelezen dat het blijkbaar helemaal niet goed is om de stroom eraf te halen. Dom, hadden we ons in moeten verdiepen. Maar zou dit de reden kunnen zijn dat de vloer nu niet warm wordt?
Ik heb wat foto’s erbij gedaan, zodat de situatie misschien wat duidelijker wordt.
De thermostaatknop staat nu op 45 graden Celsius, de twee zwarte radiatorknoppen(?) staan ook helemaal open. De uiterst rechtse witte buis voelt heel warm aan. De vier buizen onder en achter de zwarte knoppen (die de vloer in gaan) voelen wel een klein beetje warm aan, maar volgens mij lang niet warm genoeg om de vloer op te kunnen warmen.
Ik hoop dat iemand ons hierbij kan helpen, want met het koude weer voor de deur zou een warme vloer echt wel heel fijn zijn!
Alvast bedankt