Voorschotbedrag energie naar 750 euro bijgesteld door leverancier
Voorschotbedrag energie naar 750 euro bijgesteld door leverancier
Vandaag de eindafrekening ontvangen van onze energieleverancier. EUR 360 terug ontvangen ondanks variabel tarief door zelf ons voorschot goed in de gaten te houden.Wat schetst mijn verbazing als nieuw voorschot wordt een verhoging van Eur 275 naar maar liefst Eur 750 voorgesteld. Ik kan het maar 10% naar beneden bijstellen. Mag dit zomaar? Bij de huidige tarieven zou Eur 300 voldoende moeten zijn?
Re: Voorschotbedrag energie naar 750 euro bijgesteld door leverancier
En bij welke leverancier is dit?
-
Hoe zeker bent u van uw berekening? U betaalde blijkbaar €750 - €275 = €475 per maand en hebt €360 terugontvangen van de 12 x €475 = €5700 die u heeft betaald. Hoe kan €300 per maand nu voldoende zijn na alle tariefsverhogingen tov van vorig jaar?
Helaas zijn de energietarieven in de laatste 12 maanden ongeveer verdrievoudigd en dat zal u toch zeker niet zijn ontgaan.
Dat maakt gelijk het nieuwe rekensommetje wel heel eenvoudig en aardig kloppend.
Hoe zeker ben jij van jouw berekening...? Ik haal iets heel anders uit de OP. TS betaalde helemaal geen € 750,00, maar moet die juist wel gáán betalen...DeZevendeHenk schreef: ↑09 sep 2022 13:24Hoe zeker bent u van uw berekening? U betaalde blijkbaar €750 - €275 = €475 per maand en hebt €360 terugontvangen van de 12 x €475 = €5700 die u heeft betaald. Hoe kan €300 per maand nu voldoende zijn na alle tariefsverhogingen tov van vorig jaar?
kwaak
, J. Deltoer
en bupaul
vinden dit leuk
De verhoging is € 275 naar € 750, dus eerst € 475.
BL2
vindt dit leuk
-
Het staat er een beetje onduidelijk, daarom is de beredeneringswijze van Henk7 en Lady verdedigbaar.
Ik denk met Moneyman dat Bolsmarc bedoelt dat het oude voorschot 275 euro was en het nieuwe 750.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 09 sep 2022 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
bupaul
vindt dit leuk
J. Deltoer
, Erthanax
en bupaul
vinden dit leuk
Meest logische is het nieuwe voorschobedrag minus de verhoging maakt het oude voorschotbedrag.
€475 dus
€475 dus
TS omschrijft een "van --> naar"-situatie. Dat is dus logischerwijs van € 275,00 naar € 750,00.
Nog eens lezend denk ik dat het oude bedrag toch € 275 was. Ook gezien het bedrag van € 300 wat de Ts noemt.
bupaul
vindt dit leuk
Tja, zou beide kunnen. Er is 1 iemand die het kan verduidelijken
Mij is niet helemaal helder hoe de voorschotbedragen worden berekend en door wie.
Voorbeeld hier: ruim €600 terug waarbij we de laatste 6 maanden nog maar €40 per maand hebben betaald terwijl de verbruiksmanager €80 aan gaf ( maar ik wist dat we al teveel betaald hadden ).
Nu komt de afrekening en het nieuwe voorschotbedrag wordt op €175 gezet ( terwijl de tarieven nog een jaar doorlopen en de btw omlaag is gegaan ).
De verbruiksmanager geeft €80 aan en zelfs dat is behoorlijk hoog geschat ( zit zelf op €40 of €50 ), maar waar komt die €175 dan ineens vandaan?
Zit daar nog een Liander tussen die iets inschat?
Zo kan ook hier een inschatting gemaakt worden die wellicht niet realistisch is. Maar dat weet je alleen als je de verbruikscijfers en de tarieven hebt.
Voorbeeld hier: ruim €600 terug waarbij we de laatste 6 maanden nog maar €40 per maand hebben betaald terwijl de verbruiksmanager €80 aan gaf ( maar ik wist dat we al teveel betaald hadden ).
Nu komt de afrekening en het nieuwe voorschotbedrag wordt op €175 gezet ( terwijl de tarieven nog een jaar doorlopen en de btw omlaag is gegaan ).
De verbruiksmanager geeft €80 aan en zelfs dat is behoorlijk hoog geschat ( zit zelf op €40 of €50 ), maar waar komt die €175 dan ineens vandaan?
Zit daar nog een Liander tussen die iets inschat?
Zo kan ook hier een inschatting gemaakt worden die wellicht niet realistisch is. Maar dat weet je alleen als je de verbruikscijfers en de tarieven hebt.
Die berekening betreft dan ook de afgelopen 12 maanden. En klopt wel.Moneyman schreef: ↑09 sep 2022 13:36Hoe zeker ben jij van jouw berekening...? Ik haal iets heel anders uit de OP. TS betaalde helemaal geen € 750,00, maar moet die juist wel gáán betalen...DeZevendeHenk schreef: ↑09 sep 2022 13:24Hoe zeker bent u van uw berekening? U betaalde blijkbaar €750 - €275 = €475 per maand en hebt €360 terugontvangen van de 12 x €475 = €5700 die u heeft betaald. Hoe kan €300 per maand nu voldoende zijn na alle tariefsverhogingen tov van vorig jaar?
Al is topic start verwarrend,
Doordat het oude maandtarief niet genoemd wordt, kun je die alleen terugrekenen van de verhoging en het nieuwe bedrag
Het oude maandtarief wordt hoogstwaarschijnlijk juist wél vermeld...zoals ik al meermaals aangegeven heb. Lees nog eens en gebruik simpele logica.
In de context van het topic is een andere uitleg dan die ik al gaf helemaal niet logisch. Zoals Lady ook aangeeft.
Dit is wat er staat , niets anders dan dat en dat houdt in dat Ts een verdrievoudigd voorschotbedrag gaat betalen.
Gelet dat de tarieven inmiddels ook verdrievoudigd zijn in het afgelopen jaar lijkt deze verhoging van het voorschotbedrag aardig te kloppen.
En let wel, we hebben er of krijgen er allemaal mee te maken.
Bolsmarc
vindt dit leuk
Nee hoor, niet allemaalEn let wel, we hebben er of krijgen er allemaal mee te maken.
Ts heeft variabel tarief; dat zal tussentijds, half jaarlijks, ook al aangepast zijn geweest oid.scontra schreef: ↑09 sep 2022 14:37
Dit is wat er staat , niets anders dan dat en dat houdt in dat Ts een verdrievoudigd voorschotbedrag gaat betalen.
Gelet dat de tarieven inmiddels ook verdrievoudigd zijn in het afgelopen jaar lijkt deze verhoging van het voorschotbedrag aardig te kloppen.
En let wel, we hebben er of krijgen er allemaal mee te maken.
-