LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vragen over aansluitkosten sociale huurwoning

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Sprietje

Vragen over aansluitkosten sociale huurwoning

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo allemaal,

De volgende vragen zou ik heel graag aan jullie willen stellen.
Helaas heb ik in naaste omgeving niemand die mij meer informatie kan vertellen.
Ik ga volgend jaar voor de eerste keer verhuizen, het is en sociale huurwoningen en ik ben een starter op de woningmarkt.
Alles is voor mij nog heel nieuw en ik heb er weinig tot geheel geen verstand van zaken.

* Ik heb vernomen dat Liander de netwerkbeheerder is van de energie in de woning.
Als ik energie zou aanvragen bij Nuon zijn daar dan ook hoge kosten voor het aansluiten van energie aan verbonden?

* Als je voor de eerste keer een huurwoning gaat huren komen er dan behalve aansluitkosten voor telefoon, internet en televisie ook nog andere aansluitkosten bij kijken zoals aansluitkosten voor stadverwarming en water?
In de woning is stadsverwarming en alles werkt op electra, er is geen gas aanwezig in de woning.

* Zou het ook mogelijk zijn om stadsverwarming aan te vragen bij een leverancier naar keuze? staat het bijvoorbeeld vrij om stadsverwarming aan te vragen bij de Nuon of zijn daar vaste leveranciers aan verbonden? Is de leverancier voor iedereen in de flat verplicht hetzelfde, is de leverancier van te voren al geregeld en moet je jezelf daar alleen nog aanmelden?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie eventuele reacties.

Sprietje

Sprietje

Re: Vragen over aansluitkosten sociale huurwoning

Bij de vragen heb ik vergeten te vermelden dat het een nieuwbouwwoning betreft welke volgend jaar wordt opgeleverd.
Ik weet niet of de aansluitkosten bij een nieuwbouwwoning anders zijn als bij een al bestaande woning.

Sprietje

Sprietje

Bij nieuwe aansluitingen voor electra/energie staat aangegeven dat deze eenmalige tarieven gelden:

t/m 3 x 25 A (type aansluiting) € 673,48
> 3 x 25 A t/m 3 x 50 A (type aansluiting) € 1041,85
t/m 3 x 50 A t/m 3 x 80 A (type aansluiting) € 1263,90

Het is een nieuwbouwwoning zonder gas en met alleen maar electra, zou ik dan moeten rekenen dat ik wel 3 x 80 A aan electra zal verbruiken.
Ik zal een wasmachine (geen droger, geen vaatwasmachine), oventje, ijskast, televisie, radio, 2 pit electrische kookplaat, 7 watt lichtjes, adaptor voor de computer en een computer gebruiken.
Er staat aangegeven dat dit tabel voor consumenten geldt.
Is het echt zo dat dit de aansluitingskosten zijn voor electra voor een sociale huurwoning, ik schrik wel van de hoogte zullen de kosten voor aansluiting echt zo hoog zijn, ik dacht misschien heb ik het toch fout.

Ik heb vernomen dat er mensen zijn die wel € 6000,00 aan aansluitkosten moeten betalen voor de aansluiting van stadsverwarming.
Ik weet niet of dat echt zo is of dat dat geldt voor alleen een koopwoning maar ik schrok erg van het bedrag, ik hoop dat het bedrag toch nog verkeerd is en dat het niet zo hoog is.
Ik moet rond komen van een minimum inkomen, ook voor de aansluiting van stadsverwarming had ik niet gerekend op aansluitingskosten en toen ik hoorde over aansluitingskosten dacht ik aan een bedrag van misschien € 150,00.

Ik durf de energiemaatschappij en de stadsverwarming maatschappij niet zo goed meer te bellen omdat ik er geen verstand van heb en ik bang ben dat ik het aan de telefoon niet meer weet waar ik het over heb.

Sprietje

Sprietje

Hoef je dan geen aansluitingskosten voor energie/electra te betalen?

Sprietje

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Als het goed is, hoef je in een nieuwbouwwoning niets extra's te betalen, want alles zit er al in. Het enige wat je zelf moet doen, je aanmelden of over laten schrijven bij de desbetreffende firma's, die je denkt nodig te hebben. Die sluiten je dan aan. Niets geen extra kosten.

Heb er momenteel zelf ook mee te maken.

bachanaal

Ongelezen bericht door bachanaal »

bij huurwoningen is alles wat aan het huis vast zit voor rekening van de verhuurder. je betaald alleen het verbruik van de energie waarbij je meestal zelf de leverancier kan kiezen(nuon, eneco enz.). als alles elektrisch is zou ik eens kijken welke leverancier het voordeligst is met elektra. bij de een is gas duur en stroom goedkoop en bij de ander is het andersom.als je voor de tv een kabelaansluitiing neemt moet je wel aansluitkosten betalen ( bij UPC is het dacht ik 35 euro). er zijn ook providers die tv, telefoon en internet voordelig aanbieden zonder aansluitkosten, zie betreffende vergelijkingssites.

Sprietje

Hartelijk bedankt voor jullie reacties!
Ik schrok heel erg van de bedragen en dacht echt dat ik dat als aansluitkosten moest gaan betalen.
Gelukkig had ik het verkeerd.

Sprietje

nietkundig

Ongelezen bericht door nietkundig »

Dan hou je weer wat centjes over voor de inrichting van je woning.

Veel woonplezier gewenst.

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

3 x 25 A is ruim voldoende, hoor! Dat heb ik ook, terwijl ik wel een vaatwasser, droger etc. heb.

pvd

Gesloten