LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vragen over aansluitkosten sociale huurwoning

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Sprietje

Vragen over aansluitkosten sociale huurwoning

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo allemaal,

De volgende vragen zou ik heel graag aan jullie willen stellen.
Helaas heb ik in naaste omgeving niemand die mij meer informatie kan vertellen.
Ik ga volgend jaar voor de eerste keer verhuizen, het is en sociale huurwoningen en ik ben een starter op de woningmarkt.
Alles is voor mij nog heel nieuw en ik heb er weinig tot geheel geen verstand van zaken.

* Ik heb vernomen dat Liander de netwerkbeheerder is van de energie in de woning.
Als ik energie zou aanvragen bij Nuon zijn daar dan ook hoge kosten voor het aansluiten van energie aan verbonden?

* Als je voor de eerste keer een huurwoning gaat huren komen er dan behalve aansluitkosten voor telefoon, internet en televisie ook nog andere aansluitkosten bij kijken zoals aansluitkosten voor stadverwarming en water?
In de woning is stadsverwarming en alles werkt op electra, er is geen gas aanwezig in de woning.

* Zou het ook mogelijk zijn om stadsverwarming aan te vragen bij een leverancier naar keuze? staat het bijvoorbeeld vrij om stadsverwarming aan te vragen bij de Nuon of zijn daar vaste leveranciers aan verbonden? Is de leverancier voor iedereen in de flat verplicht hetzelfde, is de leverancier van te voren al geregeld en moet je jezelf daar alleen nog aanmelden?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie eventuele reacties.

Sprietje

Sprietje

Re: Vragen over aansluitkosten sociale huurwoning

Bij de vragen heb ik vergeten te vermelden dat het een nieuwbouwwoning betreft welke volgend jaar wordt opgeleverd.
Ik weet niet of de aansluitkosten bij een nieuwbouwwoning anders zijn als bij een al bestaande woning.

Sprietje

Sprietje