LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasp-go

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
mcgyver1

Wasp-go

Ongelezen bericht door mcgyver1 »

Dit produkt heb ik in maart besteld en in mijn achtertuin opgehangen.
Aangezien ik vorig jaar veel last van wespen had die onder de overkapping invlogen heb ik besloten dit produkt te bestellen.
Zij schrijven namelijk dat wespenkoninginnen niet op zoetigheid zoals siroop afkomen.
Er vlogen al aardig wat wespenkoninginnen rondom onze tuin dus ik dacht die heb ik met dit spul snel te pakken.

Na 2 weken de 2 vallen eens gecontroleerd.
Resultaat:
- een hoop muggen en vliegen, maar geen enkele wespenkoningin.

Half april nogmaals gecontroleerd.
Resultaat:
- nog meer muggen en vliegen, maar geen enkele wespenkoningin.

Uit frustratie heb ik een val met lokvloeistof leeggegooid en gevuld met siroop van de Aldi.

Na een week gecontroleerd.
Resultaat:
- in de val met lokvloeistof van Waspgo: Heel veel muggen en vliegen, maar geen wespenkoningin.
- in de val met siroop van de Aldi: bijna geen muggen en vliegen, maar wel 3 wespenkoninginnen.

Conclusie:
Je kunt beter vanaf maart tot mei vallen buiten hangen met siroop. Dit is veel effectiever en veeeeeeel goedkoper.
Laatst gewijzigd door mcgyver1 op 15 feb 2012 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Jo Lahaye

Re: Wasp-go

Ongelezen bericht door Jo Lahaye »

Het zou natuurlijk wel zo netjes zijn geweest als u zich met deze klacht eerst tot de leverancier had gemeld, in plaats van uw gram te halen op een consumenten-site. Er zijn inmiddels vele duizenden tevreden gebruikers van WaspGo. Ook in de professionele tuinbouw, veel (Nederlandse) wijntelers en dergelijke. Dat u geen koningin vangt, zegt niets over de werking van het product. Als u een muizenval neerzet en geen muis vangt, werkt de val dan niet?
En dieren blijven deels onvoorspelbaar, dus wij kunnen inderdaad geen garanties geven, maar de resultaten zijn dusdanig goed dat we grote groep trouwe gebruikers hebben.

mcgyver1

Beste Jo,
Ik heb u destijds eerst een mail gestuurd, maar daar is niet op gereageerd.
Een half jaar later werd er wel op gereageerd 07-08-2009 met de mededeling dat u waarschijnlijk bewust niet gerageerd heeft op mijn mail omdat deze u deze als chantage aanzag. U heeft het echter enigsinds wel goed gemaakt met een extra pakket vloeistof het jaar erna. Ik moest echter hiervoor wel zelf het initiatief nemen door in december van dat jaar u eraan helpen te herinneren.
Laatst gewijzigd door mcgyver1 op 15 feb 2012 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Jo Lahaye

U spreekt van grote oplichting! Dat zijn nogal grote worden. Wij doen op een hele nette manier zaken en als mensen niet tevreden zijn, dan proberen we te kijken of we daar iets aan kunnen doen. We zijn bij mensen langsgeweest om de beste plek voor de vallen uit te zoeken. Vaak bleek dat de wespen in huis zaten en zich niks meer aan trokken (trekken) van seizoenen. Ook daar hebben we proberen te helpen, hoewel vernietiging van het nest (na openbreken van wat plafonds) de enige route is.
Dat u me in december moest herinneren aan de belofte, is een beetje vreemd: we leveren niet voor eind februari. Met kerst zijn we inderdaad nog niet met dit project bezig, dus ik denk dat het wel goed was gekomen. Vraag is: hoe is het met de wespenoverlast. Want daar heeft u het niet over, en dat is waar het product voor bedoeld is. Als er geen koninginnen zijn, kunt u ze ook niet vangen. Als ze er wel zijn, is WaspGo bijna altijd effectief. Dat verzin ik niet, dat is de ervaring van vele honderden gebruikers. Als u me niet gelooft, ons product wordt al jaren via diverse zeer serieuze groothandels in de tuinbouw/gewasteelt/wijnbouw verkocht. De evaluaties zijn heel kritisch, maar onveranderd positief.

the_hurricane

Ongelezen bericht door the_hurricane »

hmm openingspost is van 2009 en nu ineens een reactie daarop na bijna 3 jaar :?:

Jo Lahaye

Heel leuk! Probeer het eens zou ik zeggen. Ik heb de openingspost simpelweg gemist. Er gebeurt wel meer op Internet dat ik niet weet :).

the_hurricane

Ongelezen bericht door the_hurricane »

snap alleen niet dat je er nog op gaat reageren, maar goed dat zal wel aan mij liggen. :?

mcgyver1

Beste Jo,

Onderstaand exaxt een kopie van het gedeelte van uw mail inclusief spelfouten.

"Als u mij in december even een mailtje stuurt ([email protected]), zorg ik
dat u begin januari een niuewe set met krachtige vliestof in huis heeft"

Ik heb de grote oplichterij maar eruit gegooid, het is misschien een te groot woord, maar ik was op dat moment gefrustreerd omdat ik een hoop geld heb betaald voor wat in mijn ogen helemaal niet werkte en tevens ook nog niet op mijn mail gereageerd werd. Heb vorig jaar niets buiten gehangen en de wespenoverlast viel gelukkig mee afgelopen jaar.

Mocht ik dit jaar weer veel overlast hebben dan hang ik wel limonadesiroop buiten.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ga anders even op het schoolplein ruzie maken. :|

mcgyver1

Beste Crazyme,

Je hebt nog gelijk ook :D . Ik heb iig met niemand ruzie en wilde alleen mijn verhaal kwijt 3 jaar geleden. Was deze post allang weer vergeten.

Gesloten