Sinds een aantal weken is de waterdruk van het warme water in onze douche sterk veranderd. Direct na het aanzetten van de warme kraan is de druk normaal, maar na ongeveer een halve minuut halveert de druk. Alle andere kranen in huis hebben dit fenomeen niet, dus het lijkt niet aan de ketel (Remeha, 2 jaar oud) te liggen. Ik heb de doucheslang gedemonteerd en vastgesteld dat dat het euvel niet verandert, dus het lijkt niet aan rubbertjes of filters te liggen. Kan het aan de mengkraan liggen? Of is het de leiding? Misschien de moeite van het vermelden waard: het is begonnen na een vakantie, dus de kraan was een aantal weken niet gebruikt.
Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn, en hoe dit op te lossen?
Alvast dank!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] waterdruk douche verdwijnt na halve minuut
Re: waterdruk douche verdwijnt na halve minuut
Om zekerheid te krijgen of het de kraan is, even de slang los maken aan kraan zijde, is het probleem nog steeds dan is het de kraan.
Zoniet, de slang van de douchekop losmaken en op nieuw proberen. Is het dan ook geen probleem, dan is het de douchekop.
Als de kraan de boosdoener is. Als het een dure kraan was, loont het de binnenwerken (bovendelen) te vervangen, bij een goedkope kraan de kraan vervangen.
Zoniet, de slang van de douchekop losmaken en op nieuw proberen. Is het dan ook geen probleem, dan is het de douchekop.
Als de kraan de boosdoener is. Als het een dure kraan was, loont het de binnenwerken (bovendelen) te vervangen, bij een goedkope kraan de kraan vervangen.
Hi Wilibald, dank voor je reactie. Ik heb vastgesteld dat het euvel zich ook voordoet zonder doucheslang en douchekop, dus het zit in de kraan. Ik vraag me alleen af of het niet nog voor de kraan kan zitten, dus ergens in de leidingen. Wat is jouw idee daarover?
Lijkt me sterk dat het voor de kraan zit.
Je kan de kraan er af halen, en kijken of er geen vuil in de zeefjes zit.
Maar ik denk dat een van de bovendelen kapot is.
Succes
Je kan de kraan er af halen, en kijken of er geen vuil in de zeefjes zit.
Maar ik denk dat een van de bovendelen kapot is.
Succes