LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Bart4
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:50

Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door Bart4 »

Beste forummers,

Als ik mijn douche aanzet met ca. 3slagen open komt er een goede straal water uit, maar 10sec later komt er niets meer uit, en als ik deze dan weer verder aandraai komt er weer even goed water uit en dan weer een 10sec later komt er weer niets uit, en als ik de kraan daarna verder open draai dan komt er na ca. 30sec wel goed water uit.
Waar zou dit probleem aan kunnen leggen, want ik heb dit alleen in mijn badkamer met de kraan van de douche en de wasbak, want dit kan toch niet komen door een verstopte of nauwe leiding??
Ik heb dit probleem al sinds ik in mijn nieuwbouw appartement zit en de bouwer en sanitairbedrijf zeggen dat het komt door goedkope projectkranen waar een plastic rubber inzit wat krimpt bij het warmworden??
Ze zeggen dat als ik dit probleem wil oplossen ik keramische koppelplaten moet kopen a €25,- per stuk, maar dit is niet eerlijk omdat ik heb betaald voor mijn standaard sanitair badkamer.

Wat zou ik kunnen doen dat dit word opgelost en normaal gaat werken zonder dat ik extra moet bijbetalen??
Ik hoop dat iemand mij een reactie kunt geven en alvast bedankt.

Groeten Bart

stofzuigertje

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Keuken?

Als in de keuken dit ook zou gebeuren denk ik dat de CV ketel fout zit.
Meestal een voorraad vat met warm water en als de ketel te laat start krijg je dit ook.

Een warme kraan hoorde warmte bestendig rubber te hebben, en een nieuwe bouwmarkt kraan kost minder dan deze vervangen.

Iets vervormen kan maar niet zoveel.
Ik vermoed dat ze geen zin hebben om te zoeken.
Als je een CV onderhoud bedrijf vraag kun je de rekening voor foute aflevering altijd nog naar hun sturen als het niet deze kraan was.

Dus hebben de andere kranen het ook en welk merk en type is er dan geleverd?
Als het werkelijk de kraan zou zijn zou ik een verkoopverbod willen en hebben alle buren het ook.

Als de buren wel normaal onder douche kunnen met dezelfde kraan, wat ik vermoed heb je bewijs dat het een CV ketel fout is.

frodo
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:46

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door frodo »

Geachte Heer , mevrouw,

Als u in een nieuw appartement woont neem ik aan dat de bouwer hiervoor aansprakelijk gesteld kan worden :twisted: . Zal even leuk worden als u elke keer een gebrek vind in uw nieuwe woning dat u voor de kosten opdraait.

Laat u informeren over de garantie van nieuwbouw en gebreken. :lol:

Job1968
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2007 23:04

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door Job1968 »

Hallo Bart,

Zoek even uit welk merk deze kraan is, mocht het bij meerdere kranen voorkomen dan zou het in de combi-ketel kunnen zitten.

tevens vraag ik me af op welke verdieping je zit, het zou kunnen zijn dat je te hoog zit en dat er in de kelder een drukverhoger is geplaatst welke niet na behoren werkt.

het zou kunnen dat de rubber pakking los zit en zich "zet".

Ik denk ook dat de installateur goede kranen dient te leveren en mochten hun je adviseren dat je keramische kranen nodig hebt, dan moeten ze die maar plaatsen als garantie en service.

Mvgr Jos

Bart4
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:50

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door Bart4 »

Bedankt voor de reacties! :)
Ik woon op de 2e verdieping en heb stadsverwarming, dus komt niet door CV-ketel.
Het merk kraan is Grohe en deze zegt dat het projectkranen zijn die erg goedkoop zijn en ik daardoor last heb dat het rubber in de kraan uitzet en ze zeggen dat dat normaal is en als ik keramisch wil dan moet ik betalen, wat de installateur ook zegt.
Dit is niet eerlijk en heeft iemand een tip hoe ik kan zorgen dat ik het niet hoeft te betalen en toch word aangepast zoals het hoort?
Zou er ergens nog een voorschift van zijn want in het koperscontractboek en koop-aannemingsovereenkomst staat er niets over?
Alvast bedankt.

Groet Bart

stofzuigertje

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Stadsverwarming?

Dan zou het een koude leiding kunnen zijn dus pas na warm worden leiding zult U een stabiele temperatuur krijgen.
Tussen de warme hoofdleiding en Uw kraan zitten vele meters en pas als die ook voldoende warm zijn zult U een stabiele temperatuur krijgen.

Een thermostaat kraan (zelfs merkloos vanaf €19,95) zal beter blijven dan gewone draai kraan.
Elke draai kraan zal in begin schommelen door verschil in aanvoer temperatuur.
Dus koop geen dure schijven maar Thermostaat kraan, zelfs als iemand naar WC gaat of in keuken warme kraan opendraaide zult U minder voelen dan bij andere kranen.

robbert61
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:42

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door robbert61 »

Ze hebben gewoon te zorgen dat alles het goed doet, en niet af laten schepen.
Anders rijdende rechter.
Bel bus laten komen.
Als hun rotsooi in die huizen doen moeten ze er later maar voor bloeden.
Maar je koopt een woning waar alles, er op en er in het gewoon moet doen.
Stel je voor lek dak moet je er maar een stuk plastik over spanne.
Of nieuwe dak pannen er op belachelijk.
Goed werk leveren dat is het geen wat ze moeten doen zonder gezeur.

Jan Blan
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2009 21:05

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door Jan Blan »

U hebt een nieuwbouwflat, in het bestek staat welke kranen toegepast moeten worden,als dit klopt kunt u nergens aanspraak op maken. Als het een koophuis is had u dan andere kranen kunnen kiezen tegen evt. meerprijs.

Dat eenvoudige kranen "dichtlopen" is normaal. kranen met keramische schijven vertonen dit euvel nagenoeg niet.
U kunt altijd zelf nog andere kranen plaatsen.
Jammer voor u, eigenlijk had de verkoper u moeten inlichten over dit soort zaken,maar helaas gebeurt dit te weinig.
gr. J. Blan

Overheidsarrogantie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2008 20:25

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door Overheidsarrogantie »

Allemaal goedbedoelde adviezen. Echter standaardkranen dienen ook goed te functioneren. Ik heb al 20 jaar mijn eerste standaardkraan van Grohe erin zitten en hij functioneert nog naar behoren. Wanneer het zich alleen maar voordoet bij de kranen van de wasbak en de douche (ik neem aan dat het om twee kranen gaat) kan het alleen maar liggen aan de leiding(en) naar die kranen toe. Het zou te toevallig zijn als beide kranen hetzelfde defect vertonen.
Wanneer het koude water goed functioneert kan het alleen in de aanvoer van het warme water zitten.

Het zal niet de eerste keer zijn dat er tijdens de montage iets achter blijft in de leidingen. Rubber, soldeer en vuil.

Job1968
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2007 23:04

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door Job1968 »

Hallo Bart,

Ik ben zelf installateur.

Hoe oud is de kraan, tevens zal ik morgen even informeren bij de groot handel over de Grohe project kraan.
Als het namelijk een veel voorkomend euvel is, dan is het een ondeugdelijke kraan (fabrieks fout).

Mvgr Jos

robbert61
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:42

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door robbert61 »

Wat geen spraak op maken als het in het bestek staat altijd spraak op maken.
Ze hebben gewoon deugdelijk materiaal te leveren.
En als later blijkt dat hun ondeugdelijk materiaal gekocht hebben wat hun dan ook niet wisten hebben ze het toch maar in orde te maken.
Zo werkt het en niet anders.
Ze moeten goede spullen leveren. daar betaal je voor en niet vopor rotsooi.
Daar zijn ze voor verzekerd en dan komt dat om het hoekje kijken.

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Dit licht aan je ketel,want als de eerst druk genoeg is, ligt dit niet aan de leidingen.Het is puur de modulerende werking van je ketel.wat ook kan zijn dat het doorstroomventiel vervuild is dit kan gebeurt zijn bij de nieuwbouw waar de leidingen eerst door gespoeld moeten worden.Van die kraan is pure onzin.of daar moet ook nog restvuil in zitten.Iedere kraan duur of goedkoop moet goed functioneren alleen kan je wat van de levensduur zeggen,ook onderdelen zijn van een onbekend merk niet te krijgen.Maar je heb natuurlijk de eerste 2jaar zo en zo garantie op je ketelstoringen,en veel meer jaren garantie op vitale delen in de ketel.Je moet naar 2jr.wel een abonnement bij een erkende installatiebedrijf afnemen.Verder bij nieuwbouw is de aannemer aansprakelijk van en aan niet goed functionerende onderdelen van je nieuw gekochte huis.GWI-garantie lees die maar eens door.

Succes.

Overheidsarrogantie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2008 20:25

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door Overheidsarrogantie »

Nog een advies. Draai de warmwaterkraan altijd helemaal open. De CV-ketel heeft een minimum hoeveelheid water nodig om goed te kunnen functioneren. Ga niet met 1, 2 of 3 slagen werken.

NB Het kan wel aan de leidingen liggen als er iets in zit wat heen en weer beweegt. Met iets meer waterdruk wordt de leidng afgesloten.[/b]

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door kiz »

eerst even lezen voor je iets roept...

De topicstarter heeft stadsverwarming dat wil zeggen dat er geen CV ketel is, zaken als "moduleren" en "minimum hoeveelheid nodig om goed te kunnen functioneren" zijn simpelweg niet van toepassing.

Het kan dus aan van alles en nog wat liggen, behalve aan de CV ketel die er niet is.

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Kiz helemaal gelijk ik had alleen het kopstuk gelezen en toen gereageerd.
Als tip kan ik enkel nog zeggen vraag het eens aan de buren of zij dit ook zo ervaren met de zelfde kranen en het aantal draairichtingen.En anders toch de aannemer benaderen.

Overheidsarrogantie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2008 20:25

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door Overheidsarrogantie »

KIz, mijn excuses. Je hebt gelijk. Antwoord van Bart niet gelezen. Wanneer hij er alleen maar last van heeft in de badkamer en elders niet dan kan het m.i. alleen maar liggen aan de leidingen en/of kranen. Maar twee kranen (wastafel en douche) tegelijk lijkt mij wel erg toevallig.

Maar wat er ook aan de hand is de bouwer zal het op moeten lossen.

Job1968
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2007 23:04

Re: Waterdruk warmwater valt eerste halve minuut steeds weg

Ongelezen bericht door Job1968 »

Hallo Bart,

Heb navraag gedaan bij groothandel en servicemonteur.

Het euvel zoals jij deze beschrijft kwam ook voor bij de Venlo-kranen, normaal zit er een vlak rubber in de klepzitting met in het midden een schroefje, alleen heeft de Venlo kraan dat niet meer een heeft daar een "bolling"zitten. Ongeschreven advies was bolling weg snijden en pakking omgekeerd terug plaatsen waar door de vlakke kant voor de afdichting zorgd.

Mvgr JB

Gesloten