LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wateroverlast van achterburen...

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
gabydemeijere

wateroverlast van achterburen...

Ongelezen bericht door gabydemeijere »

wat te doen..
sinds wij achteburen hebben gekregen in onze nieuwbouwwijk in Houten hebben wij wateroverlast na een flinke (sneeuw/regen) bui.
de helft van de tuin staat blank...aangezien de huizen van de buren 25cm hoger liggen..en de tuin ongeveer 20cm :shock: ,kan het water natuurlijk met geen mogelijkheid weglopen...zeker niet als ze nog een plankje hebben geplaats aan het einde van hun achtertuin...zodat er geen aarde naar ons valt/loopt
bij wie de fout nou ligt dat is mijn buurvrouw(die ook erge overlast heeft) aan het uitzoeken met de rechtsbijstand,maar als je daarop moet wachten ben je 2 jaar verder,schandalig...wie heeft dit wel eens eerder meegemaakt...waar zou de fout liggen...kleine oplossingen zijn er wel te bedenken..grindbakken..etc maar wie gaat dat bekostigen??
help ons want mijn kids kunnen geeneens meer buitenspelen..en over verzakkingen van de tuin niet te spreken..(ik heb hele mooie foto's van onze mooie tuin) wie heeft dé oplossing voor onze buurt?

sjoegel

Re: wateroverlast van achterburen...

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wat dacht je van een gesprek met je achterbuurman :shock:

gabydemeijere

ik had blijkbaar mijn verhaal wat uitgebreider moeten plaatsen..
tuurlijk hebben wij hier al over gesproken met de achterburen,die weten ook niet hoe dit kan waar de fout ligt...tuinen te hoog gelaten???
grond niet genoeg afgegraven...zij zijn bereid om samen tot een oplossing te komen...maar wat die mag zijn??
de achterburen van onze buren ziet het als ons probleem,dus we zoeken het maar uit.
voordat onze achterbburen achter ons kwamen wonen hadden we nergens last van grond was gelijk...maar aangezien huizen hoger gebouwd zijn........

sjoegel

Drainage maken en aansluiten op het riool. Mag niet officieel maar werkt altijd. Het gaat als volgt; Je koopt een 30 meter (hoe groot is je tuin ?) drainagebuis en legt deze in de vooraf gegraven geulen. Let op dat het op afschot ligt naar je rioolaansluiting. Dan is je waterprobleem opgelost. Dit is de simpelste oplossing :D

gabydemeijere

Bedankt voor je reactie!
Ja daar zitten we ook over te denken...maar ben alleen bang dat dan straks al het water onze kant op komt(in ons riool)
onze tuin is 10x10men helemaal bestraat dus zal wel een klus zijn..
maar ben al erg blij met raecties...van mensen die meedenken!
Hiervan zullen de kosten denk ik ook niet al te hoog zijn..?

sjoegel

Als je het zelf doet hoef je alleen wat drainagebuis te kopen. Dit kost enkele tientjes. Wat familie optrommelen, 4 kratten bier en graven maar..... Een zaterdag werk en het is klaar. Ben je van het gezeur af. De achterburen zeg je dat ze niet hoeven te helpen als ze de pijp betalen. Zij ook blij :D

Gesloten