LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Leontien-Dirven
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2017 19:11

Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door Leontien-Dirven »

Ik heb 17 jaar een inboedelverzekering bij Interpolis lopen en nu is er het volgende gebeurt. Door een lekke koppeling bij de ketel is heel de hal en een stuk van de woonkamer onder water komen te staan. Het betref onder de laminaatvloer. Ik heb daarop de schade aan de vloer gemeld aan Interpolis, maar omdat de vloer volgens hen te oud is (10 jaar ) kan ik fluiten naar mijn centen. Heeft iemand dit probleem ook ? zo ja, Hoe kan ik dit oplossen ?
Laatst gewijzigd door Radar op 28 apr 2017 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12370
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Oplossen? Voor laminaat geldt een afschrijvingslijst van 10 jaar. Oftewel, na 10 jaar is uw vloer € 0,00 waard. Dan kunt u gaan claimen bij uw verzekeraar, maar deze keert uit op dagwaarde. U kunt nooit meer ontvangen dan de dagwaarde, immers u mag er niet beter van worden. En aangezien de dagwaarde 0 is krijgt u ook niets uitgekeerd.

Het enige dat u kunt doen is een nieuwe vloer uitzoeken, maar dan geheel op eigen kosten. Overigens, was dit een jaar eerder gebeurd had u ook nog steeds zelf 90% moeten bijleggen.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als fabrikant van laminaat 10 jaar garantie geeft , heb je gelijk . Er zijn fabrikanten die 20 jaar garantie geven , dan heb je toch nog recht op 50 %.
daarbij heeft TS recht op vervolgschade , opnemen ,afvoeren en kosten stort . Verzekeringen doen altijd moeilijk , soms wel terecht.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als u de bon met garantie termijn nog heeft bezwaar maken, uitleggen dat de levensduur van de vloer langer is, dat er kosten zijn voor het verwijderen en plaatsen van de nieuwe vloer enz enz, vergeet ook de ondervloer niet, standaard is een afwijzing, daar hoeft u niet mee accoord te gaan, kijk uw polisvoorwaarden na en zie of u ook, op de kosten verzekering, een expert kunt laten komen...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zet uw klacht ook eens op Klachtenkompas en misschien kunt u een geschil aanspannen bij de www.sgc.nl

NeoDutchio
Berichten: 12370
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gosewijn schreef:Als fabrikant van laminaat 10 jaar garantie geeft , heb je gelijk . Er zijn fabrikanten die 20 jaar garantie geven , dan heb je toch nog recht op 50 %.
daarbij heeft TS recht op vervolgschade , opnemen ,afvoeren en kosten stort . Verzekeringen doen altijd moeilijk , soms wel terecht.
De garantie van de leverancier heeft hier niets mee te maken. Dit is namelijk garantie op alles waar ts niets aan kan doen. Laminaat en water kunnen niet samen, dus de claim bij de leverancier wordt sowieso afgewezen.

Er zijn bepalingen voor wat de afschrijving is van een vloer. Deze ligt bij alle verzekeraars voor laminaat vast op 10 jaar.

witte angora
Berichten: 30972
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door witte angora »

Leontien-Dirven schreef:Door een lekke koppeling bij de ketel
Is er sprake van slijtage van die koppeling, of is het een kwestie van een verkeerde installatie? In het laatste geval kun je je verhuurder misschien aanspreken wegens vervolgschade.

stofzuigertje

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vreemd, ik weet dat slaapkamer kwaliteit bij de drukke winkel binnen enkele maanden versleten zal zijn....
Maar dezelfde goedkope zooi op zolder naast het bed licht er nu inmiddels al 18 jaren schadevrij!

Maar in diverse musea liggen parket vloeren van honderden jaren oud en die zijn dus nu ook waardeloos?
Vraag eens aan deze verzekeraar of ze hier willen reageren want leeftijd heeft niets met levensduur te maken.
Mits geen slijtage sporen of vocht van gemorste koffie en zo kan het wel 100 jaren mee, maar ook binnen enkele maanden totaal versleten zijn zoals ik al schreef.

Verder is de kwaliteit van belang, dus niet de aankoop prijs.
Er is dure rommel van handelaren die willen verdienen maar ook goede topkwaliteit in verkeerde kleur in aanbieding waar ze graag vanaf willen.
De aankoop prijs is dus niet bepalend.

Stuur de verzekeraar een link naar dit topic, en kijken of Interpolis hun kant van het verhaal willen toelichten.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door gosewijn »

NEO.
even beter lezen , nergens staat dat fabrikant aansprakelijk is . Gaat over verzekeraar.

NeoDutchio
Berichten: 12370
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gosewijn schreef:NEO.
even beter lezen , nergens staat dat fabrikant aansprakelijk is . Gaat over verzekeraar.
En de verzekeraar heeft niet te maken met de garantie die een leverancier geeft.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:
gosewijn schreef:NEO.
even beter lezen , nergens staat dat fabrikant aansprakelijk is . Gaat over verzekeraar.
En de verzekeraar heeft niet te maken met de garantie die een leverancier geeft.
Hoe komen we überhaupt aan de 10 jaar garantie, ik heb hier een Karwei laminaat vloer liggen (ook al ruim 10 jaar) van € 9,95 m2. Niet op elke laminaat vloer geeft de fabrikant 10 jaar garantie, tenminste niet op mijn vloer.

De afschrijf termijn staat los van de garantie, deze termijn staat gewoon in je polisvoorwaarden. Naar de klachten commissie gaan of naar Klacht Kompas is dus zinloos omdat Internetpolis gewoon conform haar voorwaarden handelt.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door gosewijn »

Niet op elke laminaat vloer geeft de fabrikant 10 jaar garantie, tenminste niet op mijn vloer.

Garantie laminaat 5 -7-10-12-15-20-25 ,afhankelijk van type lam. Prijzen van 4,95 tot ca 70,00 euro
We weten niet welk laminaat er is gelegd ,dus ook garantie en prijs niet.
Stel , garantie 20 jaar ,laminaat naar behoren onderhouden , heb je afschrijving van 50 % . ook Interpolis betaald uit .
November rapport gemaakt voor ex klant , Novilon 9 jaar oud , 100 % betaald + opruimings kosten.
Polis nagekeken en gelezen ,geen uitsluitingen.

Er zijn nog steeds parketvloeren van 150 jaar oud , nog ouder zelfs / frankrijk /Rusland ,maar dit terzijde.

NeoDutchio
Berichten: 12370
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gosewijn schreef:Niet op elke laminaat vloer geeft de fabrikant 10 jaar garantie, tenminste niet op mijn vloer.

Garantie laminaat 5 -7-10-12-15-20-25 ,afhankelijk van type lam. Prijzen van 4,95 tot ca 70,00 euro
We weten niet welk laminaat er is gelegd ,dus ook garantie en prijs niet.
Stel , garantie 20 jaar ,laminaat naar behoren onderhouden , heb je afschrijving van 50 % . ook Interpolis betaald uit .
November rapport gemaakt voor ex klant , Novilon 9 jaar oud , 100 % betaald + opruimings kosten.
Polis nagekeken en gelezen ,geen uitsluitingen.

Er zijn nog steeds parketvloeren van 150 jaar oud , nog ouder zelfs / frankrijk /Rusland ,maar dit terzijde.
Parket is 100% hout en laminaat is slechts een basis van . Maar dat is hier niet de vraag. Voor parket wordt een gemiddelde levensduur van 20 jaar aangehouden, voor laminaat 10 jaar. Het is simpelweg onmogelijk om alle soorten laminaat te testen in alle soorten situaties. Niet meer na te gaan is hoe de vloer eruit zag voor de schade. Om die reden wordt vastgehouden aan gemiddelde levensduren. Daarnaast heeft geen enkele laminaatvloer na 10 jaar nog echt waarde. Of denkt u op marktplaats nog een zo goed als nieuwe 10 jaar oude laminaat vloer tegen te komen waar nog 10 jaar fabrieksgarantie opzit en nog €35 m2 moet opleveren?

In uw situatie met Novilon, hier wordt een afschrijving op gehanteerd van 5% per jaar. Nou vraag ik mij af welke verzekering na 9 jaar nog de aanschafprijs gaat vergoeden. Komt mij namelijk erg ongeloofwaardig over. 9 jaar lang gebruik maken van een vloer en het volledige aankoop terugkrijgen. We hebben nog altijd de wet die aangeeft dat iemand niet beter mag worden van een situatie. Een afschrijving is dus verplicht.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zucht. Laminaat 98 % hout .20 jaar voor parket ? vertel mij maar waar dat staat .? Schijnbaar ken je de houtsoorten en prijzen niet .
Welke verzekering - Interpolis , kun je ook even vertellen waar dat uitgesloten wordt ?

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door gemist »

Laminaat is MDF of HDF ...met een behangetje erover. Afgelakt. Water is funest voor geperst houtvezel. Terwijl een hardhouten vloer rustig een week of wat zonder schade onder water kan staan. Maar dat soort hout mag niet meer gebruikt worden hier in het gecultiveerde Europa. Daarom laminaat.
Overigens heb ikzelf al bijna 20 jaar een IKEA-voor-kantoor laminaatvloer. Speciaal voor dit topic de bon opgezocht. 25 jaar garantie op productiefouten. Tuurlijk begint het nu eindelijk te slijten.Het is bij waterschade ook geen drol meer waard. Destijds voor fl 24,75 p/M2 gekocht.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is in ieder geval een goede aanschaf geweest. Ik heb de gewone variant van Ikea in de kinderkamer liggen, die wordt al heel wat jaren intensief gebruikt (incl. de nodige vochtissues), maar nog steeds in nieuwstraat om te zien.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Het is irrelevant hoe lang uw verzekering loopt.

- Is de lekke koppeling ontstaan ná werkzaamheden (vervanging koppeling) door een installateur kunt u hem evtl. aansprakelijk stellen
- Bekijk de afschrijvingstabel van Interpolis en check of de afwijzing werkelijk klopt, dat laminaat nu een nulwaarde heeft

eagle3824
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Het kan ook nog uitmaken of de vloer gelijmd is of dat het klik laminaat is. Ik kreeg een paar jaar geleden bij een waterschade de vervangingswaarde vergoed van een verlijmde laminaat vloer van meer als 10 jaar oud. Omdat deze verlijmd was viel dit onder mijn opstal verzekering, die dit wel volledig vergoed. Bij kliklaminaat zou dit onder mijn inboedelverzekering vallen ( volgens de schade expert) waarbij ik de dagwaarde vergoed had gekregen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door bprosman »

Er zijn nog steeds parketvloeren van 150 jaar oud , nog ouder zelfs / frankrijk /Rusland ,maar dit terzijde.
In musea liggen meestal ook geen parketvloeren maar gewoon massief hardhouten vloeren.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Waterschade, vloer te oud volgens Interpolis

Ongelezen bericht door gosewijn »

In musea liggen meestal ook geen parketvloeren maar gewoon massief hardhouten vloeren.

:D Parket is toch altijd massief hout. :D

Gesloten