Ik weet niet hoelang jij doet voor een offerte van laten we zeggen "een kraan vervangen", maar dat is voor mij standaardstofzuigertje schreef:Elke offerte is veel werk en kost tijd en nog geld ook.
Door alleen op grotere klussen te reageren verdien je het eerder terug en is het wel rendabel.
De kleine klusjes kosten veel tijd aan offertes en werkspot kosten en vele hopen op deze waardoor het niet rendabel is gebleken voor vele.
Daarom vond ik niemand voor maar 1 dakraam maar wel voor hele huis nieuwe kozijnen!
Alleen dom als ze niet goed lezen en toch kozijnen aanbieden terwijl ik alleen de vakman vroeg voor plaatsen...
Kozijnen reeds aanwezig en toch proberen is geld verspillen en Werkspot doet dan niets fout.
Een nieuwe badkamer met kans op rest renovatie oude woning is dus wel leuk... bij goed werk mag je dan de rest zonder kans op dat de concurrent het mag doen en dat is leuk en langdurige werk...
Dus lees goed en kijk of dit de klus is of dat er nog meer kan komen als goed en voor redelijke prijs uitgevoerd....
"Eerste uur 60ex, volgende uur 27ex...ex materiaal". of alleen "75 euro" in mijn reactie. Ik zou niet weten wat je er nog meer van moet maken. Uitgebreide offertes met een urencalculatie doe je echt alleen maar voor klussen boven een x bedrag. multidisciplinaire disciplines, etc. Als je dat al verwacht voor een kraan verwisselen of voor een dakraam vervangen, dan ben ik niet de aannemer/klusser voor jou. Dakraam zou misschien 250 zijn bij mij!
En om dan weer terug te komen op dat beleid van Werkspot zelf. Je kunt niet alles maar vragen van een vakman en verwachten dat het nog op een normale manier betaalbaar is voor een vakman. Ze willen dus blijkbaar dat je heel open reageert op opdrachtgevers. "Ja natuurlijk kom ik wel even vrijblijvend langs voor dat klusje wat je voor 200 gedaan wilt hebben", - Ik heb namenlijk tijd zat en en geld voor diesel om dat vrijblijvend te doen -. Nee, dan moeten ze wel dat restitutiebeleid versoepelen of met je praten hoe dit wel tot een gezamenlijk voordeel kan werken.
Daar werken ze niet aan mee.