LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie kan mij uitleggen hoe blokverwarming werkt?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
zomerfan
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2012 13:58

wie kan mij uitleggen hoe blokverwarming werkt?

Ongelezen bericht door zomerfan »

Wij hebben in onze nieuwe woning blokverwarming, omdat de vorige eigenaar de bovenverdieping verhuurde denken we. Nu is het misschien een beetje domme vraag, maar hoe werkt het principe nu eigenlijk? De meter zit buiten, als het buiten niet zo koud is moeten we de thermostaat op 22 zetten om het beneden met de verwarming op stand 5 behaaglijk te krijgen, met dit koude weer staat hij nu op 18 en is de verwarming op stand 5 gewoon constant heet. Ik nam altijd aan dat hij dan verwarmt in huis tot het aantal graden dat ik in had gesteld op de thermostaat, dat je bv met 20 graden, dat bereikte met stand 5, en 4 iets lager, maar heb nu idee dat met 18 graden op de thermostaat, de verwarming op 5 veeeel hoger is dan die 18 graden. Wie kan me uitleggen hoe het precies werkt en of we het ook anders kunnen aanleggen, meter bv naar binnen halen etc.

alvast bedankt!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: wie kan mij uitleggen hoe blokverwarming werkt?

Ongelezen bericht door crazyme »

Geen buurman die je durft te vragen ?

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: wie kan mij uitleggen hoe blokverwarming werkt?

Ongelezen bericht door bachanaal »

heb het ooit gehad in een flat, waar 1 ketel een hele rij flats verwarmde. het is een heel duur systeem omdat veel warmte verloren gaat onder de grond en in trappenhuizen, kelders e.d. meestal betaal je ook mee aan zeer royaal stookgedrag van anderen.

Gesloten