LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] woningnet Utrecht
-
woningnet Utrecht
Geen verschrikkelijk drama, maar...
Ik sta ingeschreven bij Regionet Utrecht. Bij het woningaanbod is er een optie: 'aanbevolen aanbod'. Maar kan iemand mij uitleggen wat een man van 50+ nu met een jongerenwoning (t/m) 22 moet, of een 65+ woning, of een servicewoning? Al zou ik er op willen reageren, ik kom er nooit niet voor in aanmerking, dus hoezo is dit een passend aanbod?
De site zelf is niet te bereiken, dat gaat alleen via woningbouwverenigingen, en die weten niks, kunnen niks, en interesseert het niet.
Ik sta ingeschreven bij Regionet Utrecht. Bij het woningaanbod is er een optie: 'aanbevolen aanbod'. Maar kan iemand mij uitleggen wat een man van 50+ nu met een jongerenwoning (t/m) 22 moet, of een 65+ woning, of een servicewoning? Al zou ik er op willen reageren, ik kom er nooit niet voor in aanmerking, dus hoezo is dit een passend aanbod?
De site zelf is niet te bereiken, dat gaat alleen via woningbouwverenigingen, en die weten niks, kunnen niks, en interesseert het niet.
-
Re: woningnet Utrecht
Aanbevolen aanbod zie ik ook vaak staan en krijg ik ook in mijn mailbox. Het matcht vaak helemaal niet met mijn aangegeven woonwens ; als voorbeeld: dan krijg ik een appartement op de 5e etage als aanbevolen aanbod terwijl mijn woonwens BG of max de 1e etage is, ivm mijn hoogtevrees.Elzenlander schreef:Geen verschrikkelijk drama, maar...
De aangeboden woningen voor senioren ( 60+ - 65+) worden wel regelmatig ingezet als " goed voor 50-55 plussers" ,
dus daarop toch reageren is misschien niet onverstandig. Een jongerenwoning tot/ met 22 jr is beslist geen " passend " aanbod dus raar dat zoiets dan uit de computer rolt

En een service flat , tja ook vaak voor 60 plussers, maar soms kun je mazzel hebben en wordt hij aan u toegewezen hoewel er vaak veel extra servicekosten bijkomen.
En medewerkers ve WBV ? Nee , niet bepaald coöperatief en zitten daar als " robots " vragen te beantwoorden. Wat nog wel eens kan helpen is een afspraak maken met een woonconsulent en het e.e.a duidelijk maken en krijgen. Succes!

-
De woningen waar u voor in aanmerking wil komen worden momenteel verkocht. Wat overblijft zijn jongerenwoningen en seniorenwoningen.
-
[quote="moederslink"]
De aangeboden woningen voor senioren ( 60+ - 65+) worden wel regelmatig ingezet als " goed voor 50-55 plussers" ,
dus daarop toch reageren is misschien niet onverstandig. /quote]
Ja en nee. 65+ heeft dan voorrang boven 50+. Dus dat schiet gewoon niet op.
dus daarop toch reageren is misschien niet onverstandig. /quote]
Ja en nee. 65+ heeft dan voorrang boven 50+. Dus dat schiet gewoon niet op.
-
Ja en nee. Er zijn ook gewone appartementen, alleen worden die bijna allemaal verhuurd aan urgenten en 'andere kandidaten', kandidaten waarvan de inschrijfduur niet vermeld wordt. Dus dik kans dat ik pas aan een woning kom als ik 65+ ben, of als ik mijn paspoort aanpas zodat ik 22- wordt. Alleen rijmt 6 jaar inschrijftijd weer niet met dat laatste.Bob Schurkjens schreef:De woningen waar u voor in aanmerking wil komen worden momenteel verkocht. Wat overblijft zijn jongerenwoningen en seniorenwoningen.
-
Het gekke is dat hier nu woningen aangeboden worden vanaf 50+ waar ook 60 en 65 plussers op mogen en kunnen reageren.Elzenlander schreef: Ja en nee. 65+ heeft dan voorrang boven 50+. Dus dat schiet gewoon niet op.
Ik zou toch reageren bij deze " senioren " woningen , misschien heb je geluk !
Ik weet niet hoe het in Utrecht ligt, maar 6 jaar inschrijftijd is helaas nog niet echt veel

-

Ik vond dat best wel apart . Eerder had je echt seniorenwoningen voor pensionado.s en daar kwam echt geen 50 plusser in hoor + dat ze dat ws ook niet eens wilden. ?.
Er zit nu een marge vanaf 50+ ------95 ? Of zo? ( mensen moeten langer zelfstandig blijven wonen en worden veel ouder, toch? )
-
Het is gewoon een vraag en aanbod verhaal: veel corporatiewoningen in de randstad en daarbuiten worden in de verkoop gegooid. De paar kruimels die overblijven zijn niet genoeg voor alle woningzoekenden. De vraag is echter niet veranderd.
Zelfs als je urgent bent is er wel iemand anders die nóg urgenter is dan jij. Zodat ook de meeste urgenten achter het net vissen. Je kan zelf volgen wat Mitros en al die andere verhuurders allemaal verkopen op hun verkoopsite.
De totale afbraak van de sociale huursector is al sinds 2010 aan de gang.
Zelfs als je urgent bent is er wel iemand anders die nóg urgenter is dan jij. Zodat ook de meeste urgenten achter het net vissen. Je kan zelf volgen wat Mitros en al die andere verhuurders allemaal verkopen op hun verkoopsite.
De totale afbraak van de sociale huursector is al sinds 2010 aan de gang.
-
Ik weet het, van die seniorenwoningen. Als ik buren hier vertel dat ik naar een seniorenwoning wil staan ze me raar aan te kijken, zo van, wat moet jij nou met een seniorenwoning. Ja maar wat moet je anders. Anders is er niks.
Waar ik zit beviel in het begin, maar behoeften veranderen. En dan wil je wat anders. Gewone woningen zijn er niet, en wat er wel is, zijn zulke kleine bezemkasten, dan maar een fatsoenlijke seniorenwoning voor hetzelfde geld of nog minder soms. Daar zit het probleem niet zo.
Maar waar ik dus tegenaan zit is dat woningnet mij 'passende' woningen aanbied waar ik niet voor in aanmerking kom. Ook hebben ze nog wel eens de neiging éénkamerwoningen van nog geen 20 vierkante meter (geen leeftijdsgrens) aan te bieden. Leuk voor studenten, maar wat moet IK daarmee.
Waar ik zit beviel in het begin, maar behoeften veranderen. En dan wil je wat anders. Gewone woningen zijn er niet, en wat er wel is, zijn zulke kleine bezemkasten, dan maar een fatsoenlijke seniorenwoning voor hetzelfde geld of nog minder soms. Daar zit het probleem niet zo.
Maar waar ik dus tegenaan zit is dat woningnet mij 'passende' woningen aanbied waar ik niet voor in aanmerking kom. Ook hebben ze nog wel eens de neiging éénkamerwoningen van nog geen 20 vierkante meter (geen leeftijdsgrens) aan te bieden. Leuk voor studenten, maar wat moet IK daarmee.
-
Ja inderdaad soms wordt een woning in die regio verhuurd aan iemand die al bijna een jaar urgent is.Bob Schurkjens schreef:
Zelfs als je urgent bent is er wel iemand anders die nóg urgenter is dan jij. Zodat ook de meeste urgenten achter het net vissen.
Is Arabisch een moeilijke taal om te leren trouwens?
-
Moeilijk! Maar heb je al wel " een status? "
Mijn advies zou zijn: gewoon wel reageren op een seniorenwoning.....u als 50 plusser , kan dan zeker nog 30 jaar blijven zitten en dan hoef je op je ouwe dag niet meer te verkassen

Mijn advies zou zijn: gewoon wel reageren op een seniorenwoning.....u als 50 plusser , kan dan zeker nog 30 jaar blijven zitten en dan hoef je op je ouwe dag niet meer te verkassen

-
Geen idee wat voor status ik zou moeten hebben? Ik sta 6 jaar braaf ingeschreven, betaal braaf ieder jaar 9 euro, en vooralsnog zie ik mezelf alleen maar zakken op de lijsten van woningen waar ik op gereageerd heb.
-
Advies : schrijf je zoveel mogelijk in bij " seniorencomplexen " , maar wat Bob ook schreef : de hele sociale woningmarkt is in elkaar gedonderd en er zijn altijd meer urgenten ; het wordt alleen maar erger vrees ik.
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 sep 2015 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik vermoed zo dat ik, tegen dat ik waar dan ook aan de beurt ben, rijp ben voor het crematorium.
Ach, dan komt er weer een woning vrij voor een ander.
Ach, dan komt er weer een woning vrij voor een ander.