LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] woningstichting weigert mee te werken aan deal met gemeente
woningstichting weigert mee te werken aan deal met gemeente
ik zit met een probleem. het zit zo.
6 jaar geleden begonnen er problemen in onze buurt. we werden het slachtoffer van pesterijen zonder dat daar enige aanleiding voor was. ik ben al de 7e in 6 jaar tijd die ze weg pesten en politie doet niks en zeggen dat ze niks kunnen.
na 6 jaar van pesterijen, amk meldingen, aanvallen van de buurvrouw in mijn eigen huis komt de gemeente met een oplossing: verhuizen! jawel! waarheen? naar de buurgemeente. de gemeente werkt mee, maar de woninstichting heeft de deur dicht gegooit na de zoveelste valse amk melding over mijn zoon.......
mag dit zomaar?? alleen maaar omdat ze bang zij dat de roddels mee gaan? en nu zeggen ze ga maar die andere gemeente maar die is nog dichterbij!! denken ze nou echt dat ik ga verhuizen naar een enorme grote stad, met een kind van 11?? hierbij moet ik wel de kanttekening plaatsen dat ik adhd en borderline heb en mijn zoon adhd en autisme. als ik een aanval krijg moet er binnen 10 minuten iemand van de familie zijn om mijn zoon op te vangen en weg te halen uit de situatie. als ik daar zit is het minimaal een half uur rijden...........
is er iemand die me advies kan geven? ik ben na 6 jaar ten einde raad
6 jaar geleden begonnen er problemen in onze buurt. we werden het slachtoffer van pesterijen zonder dat daar enige aanleiding voor was. ik ben al de 7e in 6 jaar tijd die ze weg pesten en politie doet niks en zeggen dat ze niks kunnen.
na 6 jaar van pesterijen, amk meldingen, aanvallen van de buurvrouw in mijn eigen huis komt de gemeente met een oplossing: verhuizen! jawel! waarheen? naar de buurgemeente. de gemeente werkt mee, maar de woninstichting heeft de deur dicht gegooit na de zoveelste valse amk melding over mijn zoon.......
mag dit zomaar?? alleen maaar omdat ze bang zij dat de roddels mee gaan? en nu zeggen ze ga maar die andere gemeente maar die is nog dichterbij!! denken ze nou echt dat ik ga verhuizen naar een enorme grote stad, met een kind van 11?? hierbij moet ik wel de kanttekening plaatsen dat ik adhd en borderline heb en mijn zoon adhd en autisme. als ik een aanval krijg moet er binnen 10 minuten iemand van de familie zijn om mijn zoon op te vangen en weg te halen uit de situatie. als ik daar zit is het minimaal een half uur rijden...........
is er iemand die me advies kan geven? ik ben na 6 jaar ten einde raad
-
Re: woningstichting weigert mee te werken aan deal met gemeente
Ik denk dat je beter met de gemeente naar begeleid wonen kunt gaan kijken als je bij een aanval binnen 10 minuten hulp nodig hebt.na 6 jaar van pesterijen, amk meldingen, aanvallen van de buurvrouw in mijn eigen huis komt de gemeente met een oplossing: verhuizen! jawel! waarheen? naar de buurgemeente. de gemeente werkt mee, maar de woninstichting heeft de deur dicht gegooit na de zoveelste valse amk melding over mijn zoon.......
Verder lijkt het me zonder deskundige hulp ook heel moeilijk een echt gezin te vormen met deze 3 complexe persoonlijkheidstoornissen in dezelfde kamer.
we zij er mee bezig. ik heb mijn ouders op 3 straten afstand en verder heb ik extreem veel en goeie begeleiding en dat loopt allemaal. het gaat goed kan ik zeggen met overtuiging. het is moeilijk, maar niet onmogelijk. we gaan goed vooruit. alleen we moeten verhuizen!!! er zit niks anders op!!! maar waarheen??? de gemeente weet geen oplossing, maar volgens mij heb je geen studie nodig om te zien dat dit niet lang goed zal gaan....... als ik ga verhuizen, moet er iemand binnen 10 minuten aanwezig zijn. nu heb ik dat. straks niet meer. ik heb ook het voorstel naar de gemeente toe gedaan om buurtwachten etc in te zetten, maar de gemeente ziet daar niks in. we wonen in een heel klein dorp, iedereen kent iedereen, iedereen weet alle roddels en als er niks nieuws is dan maken ze wat nieuws.........
Sorry maar denk echt dat je eerst aan je eigen problemen moet gaan werken zodat er geen hulp meer binnen 10 minuten nodig is, je hebt een kind !
En mischien is het wel al voldoende om in een andere straat te gaan wonen.
En mischien is het wel al voldoende om in een andere straat te gaan wonen.
@chocomelk
ik ben bezig met het oplossen van de problemen en nee, het is op dit kleine dorp niet voldoende om een straat verderop te gaan wonen. ik heb een kind en dat is dankzij alle pesterijen uit huis geplaatst. er word hem regelmatig het mes op de keel gezet en wil en durft niet meer naar buiten, hij fietst nog wel naar mijn ouders maar dan raced hij of zijn leven er vanaf hangt. ik los mijn problemen op, ik heb goede hulp. maar voor de meeste hulp ben ik afhankelijk van mijn familie..........en voor het geval je het niet wist: borderline, autisme en adhd zijn niet te genezen......... ik vroeg om hulp of een woningstichting iemand een huis mag weigeren op basis van valse meldingen
ik ben bezig met het oplossen van de problemen en nee, het is op dit kleine dorp niet voldoende om een straat verderop te gaan wonen. ik heb een kind en dat is dankzij alle pesterijen uit huis geplaatst. er word hem regelmatig het mes op de keel gezet en wil en durft niet meer naar buiten, hij fietst nog wel naar mijn ouders maar dan raced hij of zijn leven er vanaf hangt. ik los mijn problemen op, ik heb goede hulp. maar voor de meeste hulp ben ik afhankelijk van mijn familie..........en voor het geval je het niet wist: borderline, autisme en adhd zijn niet te genezen......... ik vroeg om hulp of een woningstichting iemand een huis mag weigeren op basis van valse meldingen
-
Eerst maar eens een vraag. Je verteld dat de woningstichting niet meewerkt met het verhuizen naar een andere gemeente. Is het de bedoeling dat je een woning van dezelfde wbv gaat huren?
Als dat zo is, is een andere wbv in die stad/dorp dan een optie?
witte angora schreef:Eerst maar eens een vraag. Je verteld dat de woningstichting niet meewerkt met het verhuizen naar een andere gemeente. Is het de bedoeling dat je een woning van dezelfde wbv gaat huren?
Gemeente vindt het een goed plan dat ze naar de buurgemeente gaat, woningstichting vindt van niet.....waarheen? naar de buurgemeente. de gemeente werkt mee, maar de woninstichting heeft de deur dicht gegooit na de zoveelste valse amk melding over mijn zoon.......
Zij zelf wil niet ver weg ivm hulp wat er binnen 10 min. moet zijn.
@Beertje waar zou je zelf dan graag naar toe willen verhuizen, zijn toch ook wel andere dorpen in je omgeving neem ik aan.
Je schrijft overigens hier dat iemand je zoon moet opvangen en in een ander stukje schrijf je dat het kind uit huis is geplaatst, heb je het nu over 2 kinderen ???
Klopt borderline, autisme, adhd is niet te genezen maar kun je wel mee leren leven door therapieen en/of medicatie.beertje78 schreef:en voor het geval je het niet wist: borderline, autisme en adhd zijn niet te genezen......... ik vroeg om hulp of een woningstichting iemand een huis mag weigeren op basis van valse meldingen
Je zal woningstichting er van moeten overtuigen dat het valse meldingen zijn, maar je kind is al uit huis geplaatst en dat wordt toch niet zomaar gedaan, lijkt me of wel ?
Lijkt me van wel dat woningstichting mensen een huis kan weigeren.
-
Dat is dus mijn vraag. Als het om dezelfde woningstichting gaat, dan kennen ze de geschiedenis. En dan is het misschien een optie om bij een andere wbv aan te kloppen.Lijkt me van wel dat woningstichting mensen een huis kan weigeren.
@Beertje: Een valse amk-melding? Je schreef zelf dit:
Geen idee wat er dan gebeurt, hoewel ik me er wel een voorstelling van kan maken. En dan is een amk-melding niet eens zo vreemd, als ik eerlijk mag zijn.als ik een aanval krijg moet er binnen 10 minuten iemand van de familie zijn om mijn zoon op te vangen en weg te halen uit de situatie.
ten eerste: een aanval zoals jullie denken is het niet. het is de borderline met de hoog oplopende emoties die een aanval van woede uitlokken.........en dan ga ik over op overlevingsmodus en heb ik geen aandacht voor mijn zoon.
ten tweede: ik moet verhuizen omdat ik door mijn buurvrouw in mijn eigen huis ben aangevallen nadat zij mijn zoon ervan had beschuldigd haar dochtertje van 4 jaar te hebben verkracht, terwijl hij op dat moment onder begeleiding(van een coach van de psycho-sociale thuishulp) aan het buiten spelen was..........
ten derde: hebben alle meldingen betrekking op mijn zoon en niet naar mijn gedrag naar hem toe
ten vierde:mijn zoon is uit huis geplaatst vanwege de enorme pesterijen, en de onrust die het bij hem veroorzaakte. het is voor een kind van 11 geen leven als je dag in dag uit moet omgaan met de angst die mensen en kinderen bij je oproepen. maar hij mag wel de weekenden naar huis en ook in de vakanties mag hij naar huis
en als laatste: ik vroeg of een woningbouwvereniging iemand mag weigeren op grond van dingen die nooit zijn gebeurd.............ik kan me niet verweren tegen valse meldingen, leugens en roddels. ik vraag serieus advies. en, o, ja, voor degenie die zich afvraagd hoe mijn behandeling is: ik heb 7 mensen die ieder een stukje van mij behandelen, maar aangezien de diagnose pas een jaar geleden is gesteld vind ik niet dat er wonderen verwacht kunnen worden............. ik heb hier heel erg het gevoel dat ik persoonlijk word aangevallen op iets waar ik niks aan kan doen. zouden jullie me svp serieus kunnen nemen en mijn vraag beantwoorden???
ten tweede: ik moet verhuizen omdat ik door mijn buurvrouw in mijn eigen huis ben aangevallen nadat zij mijn zoon ervan had beschuldigd haar dochtertje van 4 jaar te hebben verkracht, terwijl hij op dat moment onder begeleiding(van een coach van de psycho-sociale thuishulp) aan het buiten spelen was..........
ten derde: hebben alle meldingen betrekking op mijn zoon en niet naar mijn gedrag naar hem toe
ten vierde:mijn zoon is uit huis geplaatst vanwege de enorme pesterijen, en de onrust die het bij hem veroorzaakte. het is voor een kind van 11 geen leven als je dag in dag uit moet omgaan met de angst die mensen en kinderen bij je oproepen. maar hij mag wel de weekenden naar huis en ook in de vakanties mag hij naar huis
en als laatste: ik vroeg of een woningbouwvereniging iemand mag weigeren op grond van dingen die nooit zijn gebeurd.............ik kan me niet verweren tegen valse meldingen, leugens en roddels. ik vraag serieus advies. en, o, ja, voor degenie die zich afvraagd hoe mijn behandeling is: ik heb 7 mensen die ieder een stukje van mij behandelen, maar aangezien de diagnose pas een jaar geleden is gesteld vind ik niet dat er wonderen verwacht kunnen worden............. ik heb hier heel erg het gevoel dat ik persoonlijk word aangevallen op iets waar ik niks aan kan doen. zouden jullie me svp serieus kunnen nemen en mijn vraag beantwoorden???
Laatst gewijzigd door beertje78 op 27 jul 2011 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
het is andere gemeente dan waar ik nu woon. totaal anders zelfs. maar er woont familie en das voor mij persoonlijk heel erg belangrijk. de woningstichting van die andere gemeente heeft gezegd dat hun gemeente te dichtbij de gemeente is waar ik nu woon, en dus moeten we naar een andere gemeente! laat die gemeente nou nog dichterbij zijn dan de eerste!!! we zijn zo'n beetje door alle opties heen..........
-
Hoi Beertje, bedankt dat je wat meer openheid wilde geven, nu worden veel dingen duidelijker.
Wat je vraag over de woning betreft: je verteld dat er 7 mensen met je bezig zijn. Is daar niet iemand tussen die je daarmee kan begeleiden? Behalve de vraag of je wel of niet geweigerd mag worden, kennen zij de ins en outs van het verhaal, en kunnen zij je misschien verder helpen. Verder dan wij hier.
Wonderen mogen zeker niet verwacht worden, met dit soort dingen om gaan gaat stapje voor stapje, en soms is er helaas een terugval. Ik vind het eerlijk gezegd van moed getuigen dat je bereid bent om jezelf onder ogen te zien, en bij jezelf dingen wil veranderen. Niet iedereen kan dat.maar aangezien de diagnose pas een jaar geleden is gesteld vind ik niet dat er wonderen verwacht kunnen worden......
Wat je vraag over de woning betreft: je verteld dat er 7 mensen met je bezig zijn. Is daar niet iemand tussen die je daarmee kan begeleiden? Behalve de vraag of je wel of niet geweigerd mag worden, kennen zij de ins en outs van het verhaal, en kunnen zij je misschien verder helpen. Verder dan wij hier.
zoals ik al aangaf zijn we door alle opties heen..........we hebben echt alles geprobeert. ik ben zelfs bereid om mijn achternaam te veranderen als alles daarmee rustig blijft............. maar het is niet zo simpel als dat het lijkt. de laatste maar dan ook echt allerlaatse optie is hier blijven wonen en gewoon de wachtlijst uitzitten...........dat is 6 jaar. en zolang mag mijn zoon dan niet thuiswonen, buitenspelen, of vriendjes maken of hoe je het ook wilt zien.........wij zijn een geval "pech gehad"
-
Dit vind ik een beetje twijfelachtige motivatie. Een kind wordt niet uit huis geplaatst omdat hij door buren wordt gepest.ten vierde:mijn zoon is uit huis geplaatst vanwege de enorme pesterijen, en de onrust die het bij hem veroorzaakte. het is voor een kind van 11 geen leven als je dag in dag uit moet omgaan met de angst die mensen en kinderen bij je oproepen. maar hij mag wel de weekenden naar huis en ook in de vakanties mag hij naar huis
Ik heb het akelige gevoel dat we hier alleen het water aan de oppervlakte zien, terwijl het meer erg diep is.
Dat gevoel heb ik ook Leo.Leo The Emperor schreef:
Dit vind ik een beetje twijfelachtige motivatie. Een kind wordt niet uit huis geplaatst omdat hij door buren wordt gepest.
Ik heb het akelige gevoel dat we hier alleen het water aan de oppervlakte zien, terwijl het meer erg diep is.
Het kind is uit huis geplaatst door het pesten van de buren, beschuldiging van verkrachting etc etc.
Doordat die beschuldigingen niet op waarheid zijn berust volgens TS wordt het kind uit huis geplaatst omdat het beter zou zijn voor het kind.
Dit is dus juist het tegenovergestelde, kind wordt 'gestraft' op iets wat niet op waarheid gebaseerd is.
Die andere woningstichting zal niet graag mensen in hun huis zetten waarvan ze weten dat ze problemen hebben in het huis waar ze nu zitten want die zijn natuurlijk bang voor nieuwe problemen in hun huis en voor die omgeving.
Je geeft aan Beertje dat als je een paar straten verderop gaat wonen dat het niet op schiet omdat dan de problemen er nog zullen zijn, die buurvrouw gaat je dus daar 'opzoeken' volgens jou ?
Dan zal die buurvrouw dat ook doen als je 5-10 km verderop gaat wonen waarschijnlijk.
Een hele nieuwe omgeving zal mischien dus heel goed voor je zijn ondanks dat je dan geen hulp hebt binnen 10 minuten, overigens zal die familie die verderop woont ook niet altijd thuis zijn zodat ze er meteen voor je kunnen zijn, je schrijft dat je hele goede begeleiding hebt dus die zou je dan toch kunnen bellen als je in een woede -aanval terecht komt zodat ze je kunnen kalmeren.
Overigens wat houdt die overlevingsmodus in als ik vragen mag ?
-
Er is ook meer aan de hand, maar niet alles kan hier gepubliceerd worden omwille van de privacy. Mijns inziens is de problematiek ook te groot voor dit forum.Ik heb het akelige gevoel dat we hier alleen het water aan de oppervlakte zien, terwijl het meer erg diep is.
Ik denk dat we ons moeten beperken tot de gestelde vraag: mag een wbv iemand een andere woning weigeren, zo ja, op welke gronden, zo nee, wat kan beertje dan doen?
En als het antwoord 'ja' is, zijn er dan nog andere mogelijkheden, en zo ja, welke?
-
Dat denk ik ook, maar het is daarom bijna onmogelijk om een goed advies te geven aan TSEr is ook meer aan de hand, maar niet alles kan hier gepubliceerd worden omwille van de privacy. Ik denk dat de problematiek ook te groot is voor dit forum.
Inschrijven bij andere woningstichtingen in de omgeving of waar ze zou willen wonen maar het punt is dat kan niet omdat ze dan geen hulp heeft binnen 10 minuten van familie-leden als het nodig is.witte angora schreef:
En als het antwoord 'ja' is, zijn er dan nog andere mogelijkheden, en zo ja, welke?
ik kan wat betreft die andere problemen duidelijk zijn: dit is een heel klein dorp, met mensen die hier geboren zijn....... ik kwam hier wonen omdat hier het eerst een huisje was. ik kom hier niet vandaan, mijn ouders zijn hier ook aan komen waaien vanwege werk wat er was.........ik hoor hier niet thuis. bovendien: ik ben al de 6e die uit deze straat word gepest omdat ik hier niet vandaan kom....... alle anderen die hier zijn weggepest kwamen hier ook niet van origine vandaan........ maar de gemeente weigerd dit te bestempelen als een probleem straat want degene die pest heeft ook rechten. en als het die stempel krijgt wil er niemand meer wonen. daarnaast schijnt het dat we iets uitstralen, wat de pesters leuk vinden..... maar wat dat is??
-
Beertje, moet het dan per sé familie zijn? Ik heb het idee eerlijk gezegd dat je zoon op een internaat zit, omdat hij in de weekenden en in de vakanties wel thuis is.
Dan moeten er op zijn school (als dat inderdaad een speciale school is) toch vriendjes zijn waar hij terecht zou kunnen? Dan worden de mogelijkheden ineens een stuk groter, denk ik. Of is dat ook geen oplossing?
Dan moeten er op zijn school (als dat inderdaad een speciale school is) toch vriendjes zijn waar hij terecht zou kunnen? Dan worden de mogelijkheden ineens een stuk groter, denk ik. Of is dat ook geen oplossing?