LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonder toestemming in tuin en gebruik van mijn waterkraan

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
ShelbyVH
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 sep 2017 16:33

Zonder toestemming in tuin en gebruik van mijn waterkraan

Ongelezen bericht door ShelbyVH »

Beste Radar forummers,

Graag wil ik jullie hulp bij een vervelende situatie, waar ik erg mee zit. Mijn vriend en ik zijn recent verhuisd naar een ander huis. Vanmorgen werd er vrij vroeg aangebeld, en aangezien ik niemand verwachtte en nog op bed lag, heb ik niet open gedaan.

Even later hoorde ik een machinaal geluid en spuitend water. Na even door de ruit van de voordeur te hebben gekeken, bleek dat zijn tuin werd gereinigd met een hogedrukspuit. Even later zag ik echter dat een tuinslang uit mijn tuin werd gehaald. Ik heb een kraan in de voortuin, die ik meermaals per week gebruik om de voortuin water te geven. Deze was dus, helaas, aangesloten. Er werd door onze tuin gelopen, de tuin ligt vol onkruid van onze buurman en er is dus oneigenlijk gebruik gemaakt van ons water. Toen ik naar buiten keek stond er een wit busje zonder tekst voor de tuin, met een Pools kenteken.
Daarna gingen ze verder in een andere tuin in de straat, waarbij de Polen zijn uitgescholden door een vrij grofgebekte Engelssprekende Ier, mogelijk een buurman, omdat er dus verderop ook gebruik gemaakt werd van het water van iemand die niet thuis was. Ik was eerst van plan verhaal te halen, maar de ruzie tussen de mannen liep zo hoog op dat ik op het punt stond de politie te bellen, omdat ik dacht dat ze op de vuist zouden gaan. De Polen kozen eieren voor hun geld en hebben heel snel hun spullen ingepakt en zijn weggereden.

Nu vind ik het enorm vervelend dat er zo met onze tuin is omgegaan. Ik wil dalijk verhaal gaan halen bij onze buurman die nu nog niet thuis is, maar ik ben vooral bang dat de mannen terugkomen aangezien ze vermoedelijk hun klus niet hebben afgemaakt. Is er enige vorm van actie die ik kan ondernemen als deze situatie zich weer voordoet? Behalve natuurlijk de buitenkraan afsluiten, wat ik vanmorgen direct heb gedaan.

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zonder toestemming in tuin en gebruik van mijn waterkraan

Ongelezen bericht door Moneyman »

ShelbyVH schreef:Beste Radar forummers,

Graag wil ik jullie hulp bij een vervelende situatie, waar ik erg mee zit. Mijn vriend en ik zijn recent verhuisd naar een ander huis. Vanmorgen werd er vrij vroeg aangebeld, en aangezien ik niemand verwachtte en nog op bed lag, heb ik niet open gedaan.

Even later hoorde ik een machinaal geluid en spuitend water. Na even door de ruit van de voordeur te hebben gekeken, bleek dat zijn tuin werd gereinigd met een hogedrukspuit. Even later zag ik echter dat een tuinslang uit mijn tuin werd gehaald. Ik heb een kraan in de voortuin, die ik meermaals per week gebruik om de voortuin water te geven. Deze was dus, helaas, aangesloten. Er werd door onze tuin gelopen, de tuin ligt vol onkruid van onze buurman en er is dus oneigenlijk gebruik gemaakt van ons water. Toen ik naar buiten keek stond er een wit busje zonder tekst voor de tuin, met een Pools kenteken.
Daarna gingen ze verder in een andere tuin in de straat, waarbij de Polen zijn uitgescholden door een vrij grofgebekte Engelssprekende Ier, mogelijk een buurman, omdat er dus verderop ook gebruik gemaakt werd van het water van iemand die niet thuis was. Ik was eerst van plan verhaal te halen, maar de ruzie tussen de mannen liep zo hoog op dat ik op het punt stond de politie te bellen, omdat ik dacht dat ze op de vuist zouden gaan. De Polen kozen eieren voor hun geld en hebben heel snel hun spullen ingepakt en zijn weggereden.

Nu vind ik het enorm vervelend dat er zo met onze tuin is omgegaan. Ik wil dalijk verhaal gaan halen bij onze buurman die nu nog niet thuis is, maar ik ben vooral bang dat de mannen terugkomen aangezien ze vermoedelijk hun klus niet hebben afgemaakt. Is er enige vorm van actie die ik kan ondernemen als deze situatie zich weer voordoet? Behalve natuurlijk de buitenkraan afsluiten, wat ik vanmorgen direct heb gedaan.
Je kunt heb natuurlijk gewoon verzoeken niet in jouw tuin te komen. Ze hebben daar niets te zoeken. Als ze niet weggaan, zou je de politie kunnen bellen.

Bedenk je wel of je de boel wilt laten escaleren, of dat je volstaat met het afsluiten van je buitenkraan. Als je met je buurman in gesprek gaat, zou ik geen "verhaal gaan halen", maar gewoon het gesprek voeren over wat er gebeurd is. De beste man weet waarschijnlijk van niets.

ShelbyVH
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 sep 2017 16:33

Re: Zonder toestemming in tuin en gebruik van mijn waterkraan

Ongelezen bericht door ShelbyVH »

Verhaal gaan halen klinkt misschien wat te ernstig. De buurman is een hele vriendelijke jongen, waar we goed contact mee hebben. Escalleren wil ik het zeker niet laten doen. Dat is ook de reden dat ik niet meer met de mannen ben gaan praten toen ik de ruzie hoorde, ik wilde de situatie niet verder uit de hand laten lopen. Ik ben ook zeker niet van plan stappen te ondernemen tegen de buurman, maar wil wel weten wat mijn rechten zijn met betrekking tot het betreden van de tuin en gebruiken van het water. Dat kwartiertje zal de wereld niet hebben gekost, maar de hele situatie voelde heel vervelend. Als vrouw alleen voelde het ook niet geheel veilig aan de 3 mannen te vragen wat ze in mijn tuin deden, en met de reactie die op de Ierse man kwam (die niet direct begon met schreeuwen) was dit gevoel correct. Er werd erg aggressief gereageerd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zonder toestemming in tuin en gebruik van mijn waterkraan

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou je buitenkraan lekker afgesloten houden. En verder minimaal een maand helemaal niets doen. Je woont er nog maar net. Voor je het weet begeef je je in een wespennest. Kijk eerst een maand de kat uit de boom. Je buren aanspreken kan altijd nog. Met wat geluk waait het over en voel je je na een paar weken al rustiger. Water kost 1 euro per 1000 liter dus dat is het probleem niet.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Zonder toestemming in tuin en gebruik van mijn waterkraan

Ongelezen bericht door Brahms »

Zou nooit naar de buren gaan, immers niet de buurman zelf heeft jou water geleend.
Kraan dicht doen, diep ademhalen en verder gaan met je leven.
Maar het mag niet, maar dat wist je zelf natuurlijk al.

Gesloten