LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zonnepanelen
zonnepanelen
wij hebben anderhalf jaar geleden zonnepanelen laten plaatsen door ENIE . De panelen doen het, maar het monitorsysteem ( Enecsys) niet. de leverancier daarvan is failliet. Enie geeft aan daar niets aan te kunnen doen, maar ook op de monitoring hebben we garantie.
uik heb Enie alle brieven gestuurd van Consuwijzer ( aansprakelijk stellen, aangeven dat we het laten repareren en de rekening naar hen sturen), maar ENIE geeft niet thuis.
Kortom ENIE handelt niet naar haar eigen garantie en laat de consument zitten.
uik heb Enie alle brieven gestuurd van Consuwijzer ( aansprakelijk stellen, aangeven dat we het laten repareren en de rekening naar hen sturen), maar ENIE geeft niet thuis.
Kortom ENIE handelt niet naar haar eigen garantie en laat de consument zitten.
Re: zonnepanelen
Naar de rechter dus he?Dick Mol schreef:wij hebben anderhalf jaar geleden zonnepanelen laten plaatsen door ENIE . De panelen doen het, maar het monitorsysteem ( Enecsys) niet. de leverancier daarvan is failliet. Enie geeft aan daar niets aan te kunnen doen, maar ook op de monitoring hebben we garantie.
uik heb Enie alle brieven gestuurd van Consuwijzer ( aansprakelijk stellen, aangeven dat we het laten repareren en de rekening naar hen sturen), maar ENIE geeft niet thuis.
Kortom ENIE handelt niet naar haar eigen garantie en laat de consument zitten.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 07 jun 2005 19:19
Re: zonnepanelen
Ik vroeg een offerte aan bij enie.nl Arnhem voor het vervangen van een defecte inverter van onze zonneinstallatie.
Dit was de vraag:
Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben een zonneinstallatie met 9 Enecsys inverters en 13 LDK zonnepanelen. Op dit moment is er 1 defect.
Wilt u mij aangeven wat hier de mogelijkheden zijn.
Bijvoorbeeld:
Kan de inverter worden gerepareerd.
Door welk merk en type kan hij worden vervangen indien nodig.
Zijn er bij een ander merk inverter verloopkabels nodig.
Wilt u voor de vervanging van de Enecsys inverter een offerte maken. Alles is zonder ladder bereikbaar.
Met vriendelijke groet,
Krijg ik als antwoord.
Geachte heer, mevrouw,
Wij kunnen u hier niet van dienst zijn.
Wij hebben deze merken en/of Chinese produkten niet in ons assortiment.
Met vriendelijke groeten,
enie.nl Arnhem en Nijmegen
Dit antwoord slaat nergens op. Ik vroeg helemaal niet of ze chinese producten hadden. Ik vroeg of ze een oplossing hadden of om een merk wat ze wel in hun assortiment hadden. Wat een klantonvriendelijkheid. Deze behoort dus bij de zonnepanelen cowboys wat mij betreft. En blijkbaar hebben ze helemaal geen zin in een klus.
Dus voorgaande bericht past wel in dit rijtje
Dit was de vraag:
Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben een zonneinstallatie met 9 Enecsys inverters en 13 LDK zonnepanelen. Op dit moment is er 1 defect.
Wilt u mij aangeven wat hier de mogelijkheden zijn.
Bijvoorbeeld:
Kan de inverter worden gerepareerd.
Door welk merk en type kan hij worden vervangen indien nodig.
Zijn er bij een ander merk inverter verloopkabels nodig.
Wilt u voor de vervanging van de Enecsys inverter een offerte maken. Alles is zonder ladder bereikbaar.
Met vriendelijke groet,
Krijg ik als antwoord.
Geachte heer, mevrouw,
Wij kunnen u hier niet van dienst zijn.
Wij hebben deze merken en/of Chinese produkten niet in ons assortiment.
Met vriendelijke groeten,
enie.nl Arnhem en Nijmegen
Dit antwoord slaat nergens op. Ik vroeg helemaal niet of ze chinese producten hadden. Ik vroeg of ze een oplossing hadden of om een merk wat ze wel in hun assortiment hadden. Wat een klantonvriendelijkheid. Deze behoort dus bij de zonnepanelen cowboys wat mij betreft. En blijkbaar hebben ze helemaal geen zin in een klus.
Dus voorgaande bericht past wel in dit rijtje
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mar 2017 10:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Re: zonnepanelen
Je bent helemaal geen klant!hobby_henny schreef:Wat een klantonvriendelijkheid.
Deze leverancier stuurt netjes bericht dat hij je niet verder kan helpen. Heeft blijkbaar geen zin om producten/installaties van andere leverancier/producent te servicen , en dat is zijn goed recht.
Wellicht is met levering/installatie van nieuwe systemen meer te verdienen,
Re: zonnepanelen
Als Enie de partij is die het systeem heeft geleverd, geïnstalleerd en er de garantie er op geeft, dan is het feit dat een leverancier van hen er niet meer is, niet de achterdeur waardoor ze zichzelf zo gemakkelijk onder die garantieplicht kunnen uit wurmen lijkt me.
Als er een andere partij (installateur) tussen heeft gezeten, en zij alleen maar de administratie/subsidie etc hebben geregeld hebben ze wél gelijk, want dan zijn zij niet de verkoper.
Maar als er een inverter kapot is levert je systeem minder dan zou kunnen, en lijdt je dus gewoon verlies. Als het monitoringssysteem niet helemaal goed werkt, mis je wat statistiekjes, maar is de basisfunctie van het systeem gewoon goed. Wat is er nou precies kapot?
Als er een andere partij (installateur) tussen heeft gezeten, en zij alleen maar de administratie/subsidie etc hebben geregeld hebben ze wél gelijk, want dan zijn zij niet de verkoper.
Maar als er een inverter kapot is levert je systeem minder dan zou kunnen, en lijdt je dus gewoon verlies. Als het monitoringssysteem niet helemaal goed werkt, mis je wat statistiekjes, maar is de basisfunctie van het systeem gewoon goed. Wat is er nou precies kapot?
Re: zonnepanelen
Lijkt mij logisch dat als een bedrijf bepaalde producten niet voert, ze ook niet kunnen aangeven of het gerepareerd kan worden of wat een goede vervanging is. Ze zullen je vast wel een willekeurige inverter kunnen leveren, maar ze kunnen dan niet aangeven of die goed met de zonnepanelen en met de andere inverters kan 'samenwerken'. Het lijkt mij juist een goed teken dat ze niet zomaar een offerte voor een willekeurige inverter geven, maar je netjes aangeven dat ze die merken niet voeren en dus niet zomaar een juiste offerte kunnen maken. Is eerder een teken dat ze géén 'cowboys' zijn.
Re: zonnepanelen
Je beschrijft hier de problemen van 2 mensen ( monitoring werkt niet, inverter stuk ) als ze bij 1 persoon horen.sjohie schreef:Als Enie de partij is die het systeem heeft geleverd, geïnstalleerd en er de garantie er op geeft, dan is het feit dat een leverancier van hen er niet meer is, niet de achterdeur waardoor ze zichzelf zo gemakkelijk onder die garantieplicht kunnen uit wurmen lijkt me.
Als er een andere partij (installateur) tussen heeft gezeten, en zij alleen maar de administratie/subsidie etc hebben geregeld hebben ze wél gelijk, want dan zijn zij niet de verkoper.
Maar als er een inverter kapot is levert je systeem minder dan zou kunnen, en lijdt je dus gewoon verlies. Als het monitoringssysteem niet helemaal goed werkt, mis je wat statistiekjes, maar is de basisfunctie van het systeem gewoon goed. Wat is er nou precies kapot?
Volgens mij 2 problemen van verschillende aard, bij 2 personen waarvan de een klant is en de ander niet.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 07 jun 2005 19:19
Re: zonnepanelen
Voorgaande is inmiddels achterhaald. Het bedrijf heeft het zich aangetrokken en zij zijn bereid een offerte uit te brengen en vervolgens evt. de vervanging uit te voeren.
Dus, eind goed, al goed.
Dus, eind goed, al goed.
Re: zonnepanelen
Tsja. Klinkt mij toch in de oren alsof je met een Volkswagen naar een Toyota garage gaat om een kapotte dynamo te vervangen. De Toyota garage geeft aan dat ze geen Duitse auto-onderdelen hebben en hem of haar niet verder kunnen helpen. Waarna de klant boos wordt.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 07 jun 2005 19:19
Re: zonnepanelen
Nee dat is duidelijk niet het geval. Het is een merk wat zij zelf ook hebben verkocht.kweenie schreef:Tsja. Klinkt mij toch in de oren alsof je met een Volkswagen naar een Toyota garage gaat om een kapotte dynamo te vervangen. De Toyota garage geeft aan dat ze geen Duitse auto-onderdelen hebben en hem of haar niet verder kunnen helpen. Waarna de klant boos wordt.
Re: zonnepanelen
Wat betreft ENIE heb ik ook geen goede ervaringen. Over de spullen geen klachten, want ze hebben nog niets geleverd.
Maanden geleden de aanbetaling gedaan, waarna ik niets meer hoorde.
Ik heb twee keer zelf moeten bellen voor een installatiedatum,want na een belofte om terug te bellen gebeurde er weer niets.
Ok, maandag 9 januari zouden ze komen. Zondagavond de 6e kreeg ik bericht dat het niet doorging wegens ziekte van de insttallateurs.
Dat kannatuurlijk. Maar de belofte om direct volgende week weer contact op te nemen had geen gevolg, dus ik heb de laatste dag van de week weer zelf gebeld.
We kwamen overeen dat er haast gemaakt zou worden, maar ik heb wel gezegd dat als dat niet gebeurde, ik liever mijn aanbetaling terug had. Dat trekken aan een dood paard zinde me niet.
Uiteindelijk werd een maximale termijn van twee weken overeengekomen en zouden ze opvrijdag 27 januari komen.
Donderdag avond er voor kreeg ik een mailtje dat het toch niet doorging, maar dat de zonnepanelen wel met de transporteur gebracht zouden worden en of ik ze maar terug wilde sturen.
De volgende ochtend bleken die panelen zelfs een spoedbestelling te zijn geweest , dus de chauffeur snapte er niks van en ging bellen.
Maar ok, hij nam ze weer mee.
Toen maar tegen enie gezegd en gemaild dat we nu maar over moesten gaan op plan B, terug betalen van mijn aanbetaling.
Nu, geen enkele reactie meer en ook geen geld teruggekregen.
Enie? Nie doen
Jan.
Maanden geleden de aanbetaling gedaan, waarna ik niets meer hoorde.
Ik heb twee keer zelf moeten bellen voor een installatiedatum,want na een belofte om terug te bellen gebeurde er weer niets.
Ok, maandag 9 januari zouden ze komen. Zondagavond de 6e kreeg ik bericht dat het niet doorging wegens ziekte van de insttallateurs.
Dat kannatuurlijk. Maar de belofte om direct volgende week weer contact op te nemen had geen gevolg, dus ik heb de laatste dag van de week weer zelf gebeld.
We kwamen overeen dat er haast gemaakt zou worden, maar ik heb wel gezegd dat als dat niet gebeurde, ik liever mijn aanbetaling terug had. Dat trekken aan een dood paard zinde me niet.
Uiteindelijk werd een maximale termijn van twee weken overeengekomen en zouden ze opvrijdag 27 januari komen.
Donderdag avond er voor kreeg ik een mailtje dat het toch niet doorging, maar dat de zonnepanelen wel met de transporteur gebracht zouden worden en of ik ze maar terug wilde sturen.
De volgende ochtend bleken die panelen zelfs een spoedbestelling te zijn geweest , dus de chauffeur snapte er niks van en ging bellen.
Maar ok, hij nam ze weer mee.
Toen maar tegen enie gezegd en gemaild dat we nu maar over moesten gaan op plan B, terug betalen van mijn aanbetaling.
Nu, geen enkele reactie meer en ook geen geld teruggekregen.
Enie? Nie doen
Jan.
Re: zonnepanelen
Panelen gekocht en laten installeren door enie.nl maar niet goed. Meerdere keren gebeld, afspraak gemaakt maar komen die niet na. Monteur komt niet opdagen. En vervolgens wordt je aan het lijntje gehouden.
Slechte after sales service.
Ik heb spijt dat ik bij Enie.nl heb gekocht.
Enie nie doen
Slechte after sales service.
Ik heb spijt dat ik bij Enie.nl heb gekocht.
Enie nie doen