10 rittenkaart Fysiosport
10 rittenkaart Fysiosport
Ik heb een 10 rittenkaart van mijn Fysiopraktijk om onder begeleiding wekelijks een uur te wandelen.Dit is speciaal voor ouderen.
Deze kaart kost 25 euro en de geldigheidsduur is 6 maanden,geen gebruik binnen 6 maanden geld kwijt.!
Ik vindt deze geldigheidsduur zeer kort.!
Mijn vraag is, mag dit wettelijk om een termijn van 6 maanden te stellen en geld kwijt te zijn.?
alvast dank,Ria
Deze kaart kost 25 euro en de geldigheidsduur is 6 maanden,geen gebruik binnen 6 maanden geld kwijt.!
Ik vindt deze geldigheidsduur zeer kort.!
Mijn vraag is, mag dit wettelijk om een termijn van 6 maanden te stellen en geld kwijt te zijn.?
alvast dank,Ria
- 16again
Beste antwoord
Gekozen door job45
Re: 10 rittenkaart Fysiosport
Dat ligt eraan.moederslink schreef: ↑30 jun 2022 20:1810x wandelen in 6 maanden ( = maar liefst 26 weken ) is toch met gemak te doen?
Als er elke dag gelegenheid is wel, maar is de fysio er alleen op woensdag op een vast tijdstip, dan is het al moeilijker.
Gezien het bedrag zal er wel een hele groep tegelijk gaan.
-
10x wandelen in 6 maanden ( = maar liefst 26 weken ) is toch met gemak te doen?
Ik zie geen probleem! Hoezo geld kwijt?
Bovendien is het spotgoedkoop, een uur onder begeleiding wandelen voor slechts € 2.50
De fysiotherapeut mag dit n.m.m zelf bepalen. Er zullen meer wachtenden en gegadigden zijn.
Ik zie geen probleem! Hoezo geld kwijt?
Bovendien is het spotgoedkoop, een uur onder begeleiding wandelen voor slechts € 2.50
De fysiotherapeut mag dit n.m.m zelf bepalen. Er zullen meer wachtenden en gegadigden zijn.
reggie2
vindt dit leuk
Inderdaad niet duur.
Waarom zou je er niet voor gaan? Wandelen is in alle opzichten goed
Waarom zou je er niet voor gaan? Wandelen is in alle opzichten goed
moederslink
vindt dit leuk
Dat ligt eraan.moederslink schreef: ↑30 jun 2022 20:1810x wandelen in 6 maanden ( = maar liefst 26 weken ) is toch met gemak te doen?
Als er elke dag gelegenheid is wel, maar is de fysio er alleen op woensdag op een vast tijdstip, dan is het al moeilijker.
Gezien het bedrag zal er wel een hele groep tegelijk gaan.
-
Uit de OP haal ik : wekelijks een uur wandelen, speciaal voor ouderen.
En dan heb je 6 maanden de tijd om deze 10 rittenkaart op te maken.
En dan heb je 6 maanden de tijd om deze 10 rittenkaart op te maken.
Fysiotherapeut bepaald zijn eigen tarief.
Op
www.consumentenbond.nl/zorgverzekering/ ... iotherapie staan de belangrijkste regels.
Op
www.consumentenbond.nl/zorgverzekering/ ... iotherapie staan de belangrijkste regels.
het gaat erom,6 maanden lijkt lang maar ouderen hebben weleens langdurige klachten,! En mag een fysio als je niet binnen 6 maanden gebruik maakt van je kaart geen geld teruggeven.?
Als je een museum jaarkaart koopt en wordt ziek dan kun je ook niet de kaart volledig gebruiken. En dat geldt voor meer kaarten.
Als je bang bent het niet te halen doe je het toch niet. Simpel.
Als je bang bent het niet te halen doe je het toch niet. Simpel.
Mari Jos
vindt dit leuk
Juist dat men geen geld terugkrijgt, maakt vaak dat men de afspraak nakomt.
Mari Jos
vindt dit leuk
-
Ook bij langdurige klachten is 'wandelen ' door ouderen een heel goede remedie.
En de fysiotherapeut hoeft niets terug te betalen.
Maar u zou in overleg kunnen gaan met deze praktijk?
Dit moet toch wel een zwaar gesubsidieerd gebeuren zijn, voor E 2,50 een uur wandelen met de Fysio. Mijn rekening voor een half uurtje "liggen" is al 10x hoger........
De fysio loopt niet met 1 persoon, maar met een groep(je) met meestal dezelfde klachten, ter bevordering van het herstel of de conditie.
moederslink
vindt dit leuk
Hier wordt helemaal niets aan gesubsidieerd. Is gewoon een extra aanbod van de fysiotherapeut
-
Moet dan best wel een hele grote groep zijn wil die fysiotherapeut er niet op toeleggen. Toch minsten 20 personen. En of je die dan nog de juiste aandacht kan geven lijkt me een uitdaging.
Het is juist in kleine groepjes. En het is gewoon wandelen, je hoeft onderweg geen gekke toeren uit te halen.PeterPeters1966 schreef: ↑01 jul 2022 17:51
Moet dan best wel een hele grote groep zijn wil die fysiotherapeut er niet op toeleggen. Toch minsten 20 personen. En of je die dan nog de juiste aandacht kan geven lijkt me een uitdaging.
Tot nu toe heb ik nog niet gehoord van ongelukken of waar u ook aan denkt.
Er zijn trouwens ook huisartsen die met groepjes wandelen.
Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken.!