LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2,5 jaar na huwelijk een deurwaarder op de stoep

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
appeltje1981
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2011 20:23

2,5 jaar na huwelijk een deurwaarder op de stoep

Ongelezen bericht door appeltje1981 »

Hoi,

Ik zit met het volgende:
Ik ben 3 jaar getrouwd geweest en inmiddels alweer 2,5 jaar gescheiden van mijn ex. Ten tijde van mijn huwelijk heeft mijn ex-man mijn opleiding betaald. Toen gewoon iets wat hij voor me deed omdat ik studeerde, nu iets waarvan hij het geld terug eist.

Afgelopen week kreeg ik een brief van een deurwaarder waarin gesommeerd werd een bedrag van 6800 te betalen (kosten opleiding + rente).

Mijn vraag: Kan dit zomaar zonder dat hij mij bericht heeft? Moet hij mij niet eerst een paar keer sommeren waarop ik alle gelegenheid heb om een betalingsregeling te treffen? Daarnaast is ten tijde van ons huwelijk het betalen van de opleiding zijn eigen keuze geweest. Hierover zijn geen terugbetalingsafspraken gemaakt. Kan hij alsnog dit geld opeisen?

Ik ben eigenlijk een beetje bang voor loonbeslag, want kan dat geld niet in een keer terugbetalen, wat ik wel kan doen is bijv. 500 euro betaal en de rest in regelingen van 50 euro per maand.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: 2,5 jaar na huwelijk een deurwaarder op de stoep

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: 2,5 jaar na huwelijk een deurwaarder op de stoep

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Waren er voor je huwelijk zgn. "huwelijkse voorwaarden" opgesteld door een notaris?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38