LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 producten in doos wanneer 1 bestelt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
kuklos

Re: 2 producten in doos wanneer 1 bestelt

Ongelezen bericht door kuklos »

puma73 schreef:Gaan we nu zielig doen, jij moet je gedrag corrigeren i.p.v. hier de gedragsregels te quoten
Waarschijnlijk gaat hij het zometeen ook nog over respect hebben. :mrgreen:

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Jantje7 schreef:Naar ik hoop krijg je dan een factuur waar er 4 op vermeld staan. Het is trouwens een wonder dat ze aangekomen zijn ne ze verstuurd zijn via post.nl
En dan het incassobureau achterna, dan zien wij studentje weer hier.
Ik denk niet, dat hier iemand een advies geeft over dit, want dat is crimineel gedrag.
Ik denk, dat de Mod hier moet ingrijpen.

marcovit

Ongelezen bericht door marcovit »

eleven schreef:
Jantje7 schreef:Naar ik hoop krijg je dan een factuur waar er 4 op vermeld staan. Het is trouwens een wonder dat ze aangekomen zijn ne ze verstuurd zijn via post.nl
Ik denk niet, dat hier iemand een advies geeft over dit, want dat is crimineel gedrag.
Al gedaan.

marcovit

eleven schreef:
Geen pakbon en factuur zegt 1, laten hun maar aantonen dat er 2 inzaten.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
marcovit schreef:1. "wouden" had ik al aangepast voordat ik de andere reactie hierover las.
2. Ja ik, zoals je hebt gemerkt is Nederlands niet mijn beste taal.

Dit is gigantisch off-topic en heeft niks te maken met mijn originele vraag.
Jij opent de deur naar jouw studentschap en dus zijn daardoor de opmerkingen over jouw voor een student schandalig slechte Nederlands wel degelijk on topic.
marcovit schreef:Iedereen mag zijn mening over eerlijkheid voor zich houden.
Jij opent hier een topic wat volledig gaat over eerlijkheid en daarna mag niemand er iets over zeggen?
over jouw???
kom op kuklos, dat moet je beter kunnen ;)

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Op het Kassa forum kwamen ze er na 11 maanden achter, en de verjaringstermijn is 2 jaar.
Succes. !
marcovit Berichten: 11Geregistreerd: 05 maart 2010 14:27
Misschien struikelt de desbetreffende webshop nog ooit eens over dit artikel.

eleven

marcovit schreef:
eleven schreef:
Prima, maar wat is dan jou probleem?
Dan hoef je toch nergens druk over te maken, als zij het niet weten.
Morgen is inventarisatie, meestal op het eind van het jaar, kijken wie het laatste product gekregen heeft. :lol:

marcovit

bprosman schreef:Op het Kassa forum kwamen ze er na 11 maanden achter, en de verjaringstermijn is 2 jaar.
Succes. !
Tja, waarom denk je dat ik geen product namen noem?

Ik zal een Mod vragen om dit te sluiten aangezien ik geen antwoord krijg op mijn vraag en jullie vervelend doen over deze kwestie.
eleven schreef: Prima, maar wat is dan jou probleem?
Dan hoef je toch nergens druk over te maken, als zij het niet weten.
Morgen is inventarisatie, meestal op het eind van het jaar, kijken wie het laatste product gekregen heeft. :lol:
Ik heb geen probleem maar ik had een vraag over de kwestie.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Om toch maar even on-topic te blijven :
Ben ik verplicht het 2e product terug te sturen?
Nee, maar dan ben je wel verplicht het 2e artikel te betalen.

Ik heb je 2 antwoorden gegeven inclusief bronvermelding maar die wil je blijkbaar niet aannemen.

Dat je nu off-topic gaat over "bewijslast" is voor jouw rekening.
en jullie vervelend doen over deze kwestie
.
Tja diefstal ligt nu eenmaal een beetje gevoelig.
Laatst gewijzigd door bprosman op 30 dec 2013 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

marcovit schreef:Ik zal een Mod vragen om dit te sluiten aangezien ik geen antwoord krijg op mijn vraag en jullie vervelend doen over deze kwestie.
Ach gut. Jij krijgt per ongeluk 2 artikelen en begint vervolgens te miepen als niet iedereen zegt dat dit top is? :roll:
marcovit schreef:Ik heb geen probleem maar ik had een vraag over de kwestie.
En het antwoord heb je al gehad: Bel de webshop!!!!!!! En vertel ze wat er gebeurd is!!!!!
Aanvullend daarop, als ze willen dat jij dat onbestelde artikel terugstuurt, laat de verzendkosten voor hun rekening komen.

Zie je nu hoe je het woord hun dient te gebruiken. :mrgreen:

eleven

marcovit schreef:
Ik zal een Mod vragen om dit te sluiten aangezien ik geen antwoord krijg op mijn vraag en jullie vervelend doen over deze kwestie.
Ik denk, dat je geen mod hoef te vragen, maar dat deze wel weet, dat dit een illegale, criminele vraag is, dus beslist hij/zij zelf.
In andere fora´s zijn zelf illegale vragen in het de gedragsregels opgenomen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
marcovit schreef:Geen pakbon en factuur zegt 1, laten hun maar aantonen dat er 2 inzaten.
Niet hun, maar zij!!!! Leer nou eens fatsoenlijk Nederlands als je echt student bent.
angel1978 schreef:over jouw???
kom op kuklos, dat moet je beter kunnen ;)
Niet over jouw, maar over jouw (voor een student schandalig slechte) Nederlands.

Het is dus jouw Nederlands, met daartussen wat woorden. :mrgreen:
dan moet je de zin wel heel erg krom lezen, maar je kletst je er aardig uit :mrgreen:

kuklos

angel1978 schreef:dan moet je de zin wel heel erg krom lezen, maar je kletst je er aardig uit :mrgreen:
Nee hoor, ze klopt perfect. Juist als ik had geschreven jou dan had de zin niet meer geklopt. Ik heb de uitleg gegeven zoals ik deze geschreven heb. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

marcovit schreef:Ik heb enkele dagen een elektronica product online bestelt.
Enkele dagen later kwam deze aan van PostNL.

Toen ik de doos open maakte bleken er dus 2 producten in te zitten.
Echter heb ik er maar 1 bestelt en betaalt.

Ben ik verplicht het 2e product terug te sturen?
Ik heb wat onderzoek verricht maar ik vind het niet echt duidelijk wat er in het wetboek word uitgelegd.
Artikel 7
1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.

2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, terugzending of bewaring, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.

3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1–2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender.

4. Lid 2 is van overeenkomstige toepassing op het verrichten ten behoeve van een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze opgedragen dienst.

Bron: Burgerlijk wetboek
Kan iemand wat duidelijkheid hierover geven?
(het product is niet goedkoop dus ik hou het liever als je begrijpt wat ik bedoel :P)
Ik zou het wetboek hier niet als raadgever gebruiken maar je geweten en/of gezond verstand.
Je hoeft echter niet te verwachten dat jij alle moeite en risico moet nemen voor retour zenden.
Meldt het netjes en vraag wat de bedoeling is.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

marcovit schreef:Ben ik verplicht het 2e product terug te sturen?
Artikel 7:7 BW is bedoelt voor situaties waarin je een product krijgt toegezonden om je tot een koop te bewegen. Dit staat in algemene woorden bespreken in lid 1 en voor een specifieke situatie is dit in lid 2 beschreven. Je hebt wel een retentierecht d.w.z. dat je het product onder je mag houden tot het moment waarop je gemaakte en te maken kosten vergoed zijn. Altenatief mag men het product natuurlijk ook bij je komen ophalen.
marcovit schreef:Kan iemand wat duidelijkheid hierover geven?
(het product is niet goedkoop dus ik hou het liever als je begrijpt wat ik bedoel :P)
Dat is verduistering, zusje van diefstal.
marcovit schreef:Geen pakbon en factuur zegt 1, laten hun maar aantonen dat er 2 inzaten.
Post.nl houd het gewicht bij van de pakketjes die verzonden worden. Met deze instelling heb je zo een strafblad te pakken.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

marcovit schreef: Ik zal een Mod vragen om dit te sluiten aangezien ik geen antwoord krijg op mijn vraag en jullie vervelend doen over deze kwestie.
Bijna iedereen heeft je antwoord op jou vraag gegeven alleen niet het antwoord
wat jij zou willen lezen schijnbaar want al deze antwoorden die er geschreven zijn die
staan je niet aan.

DIt produkt is niet voor/van jou en hoor jij netjes terug te zenden.
Eerlijkheid duurt het langste !

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Op verzoek van de TS wordt dit topic gesloten.

Vriendelijke groet,

TROS Radar Forummoderatie

Gesloten